3. rész

616 15 0
                                    


2 HÉTTEL KÉSŐBB

Abdullah herceg születése utáni éjszakán ugyan nem, de az azt követő éjszakák mindegyikén Rahsa asszonyt kérette az uralkodó. Mihrimah szultána a lányon gondolkozott.

- Már majdnem három hete ágyas ez a lány, a fivérem mindennap kéreti, kíváncsi volnék mikor lesz várandós.  Azt mondták a kalfák és háremagák, hogy termékenyek a családjában a nők, még ha olyan ágrólszakadtak is - tűnődött Mihrimah.

- Kitudja úrnőm. Azon se lepődnék meg, ha Nurbanu szultána gondoskodott volna arról, hogy ne essen teherbe. Fondorlatos egy asszony, a lány pedig igen kis naiv - felelte Szümbül igen bölcsen.

A beszélgetést egy szultána zavarta meg. Fatma szultána, Nuray és Szelim lánya. Mihrimah meghökkent.

- Mi járatban vagy itt Fatma?

- Validém, gondoltam meglátogatlak. Lehet, hogy a magam 7 évével kicsinek tűnök, de én mondom neked, hogy apám után az öcsém következik a trónon, hiába támogatod a féltestvéremet, a bátyámat, Muradot! - jelentette ki határozottan Fatma szultána.

- Ezt mire véljem Fatma? Hogy mersz ilyen hangnemben beszélni velem, a validével?! Ja és tudod mit?! Azt pedig én mondom neked, hogy te is egy olyan kígyó vagy mint Nurbanu, pedig nem is az anyád! - kiabált mérgesen Mihrimah.

Fatma szultána sértődötten nyelvet öltött Mihrimahra, majd kifutott.

- Átkozott némber. Kezdem azt hinni, hogy Nuray is ilyen kígyó lehet, mint ez a kislány. Szümbül, fogjátok meg Fatmát. Én pedig szólok az uralkodónak. Ilyen viselkedést nem tűrök el velem szemben. Büntetést érdemel! - mondta idegesen Mihrimah.

- Ahogy óhajtod, viszont félő, hogy büntetés nélkül megússza, elvégre a szultán lánya, és gondolom én az uralkodó nem bántaná a gyermekét.

- Ne vedd ezt olyan biztosra Szümbül. Lásd, nemrég még Gevherhan szultánát is megbüntette, amiért Nurayjal sértően beszélt. Pedig ő is a lánya - elmélkedett ismét Mihrimah szultána.

~

Szelim fogadta Mihrimaht.

- Nővérem, történt valami? Zaklatottnak tűnsz.

- Az is vagyok. A drágalátos kicsi lányod, Fatma, nem megfelelő hangnemben beszélt velem, ráadásul nyelvet is öltött rám, a valide szultánára! - magyarázta ingerülten a szultána.

- Ezt nem akarom elhinni Mihrimah. Nuray a legjobb neveltetésben részesíti - felelte magabiztosan a szultán.

 - Nem hinném - replikázta cinikusan Mihrimah.

- Jól van, miket mondott neked a lányom?

- Kijelentette, hogy nem az általam támogatott Murad fog utánad trónra lépni, hanem az öccse, Abdullah. Valamint ahogy említettem, nyelvet öltött rám! - magyarázkodott dühösen a válide szultána.

- Ugyan nővérem, ezen nem kell idegeskedned. Persze hogy szívesen látná majd az öccsét utánam a trónon - felelte teljesen nyugodt hangnemben Szelim.

- Szóval te így elnézed, ahogyan velem viselkedik?! - háborgott Mihrimah válide.

- Még kicsi - vont vállat Szelim szultán.

- Dehogy kicsi, ezt ő maga is megmondta. Bezzeg Gevherhan lányodat megbüntetted - duzzogott a szultána.

- De ő felnőtt.

Szulejmán után - II. SzelimTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang