Yes! Raak ! Ik maak van binnen een vreugde sprongetje. '' ik dacht dat ik alles van jouw wist, maar dat wist ik dan weer niet '' zegt Jason plotseling. Met een schok draai ik mij om. Hoelang stond hij daar al ? '' ik heb er thuis ook één. Van mijn opa gekregen'' zeg ik zo nonchalant mogelijk. Door die poging verschijnt er een glimlach op zijn gezicht. '' als jij mij een beetje.....'' hij wijst naar de drietand ''.. van dat leert, dan leer ik jou messen gooien'' Ik kijk hem aan. Ik wist dat hij wel overweg kon met messen dus.. '' Deal !!'' ik schud zijn uitgestoken hand. Dan beginnen we te lachen. Het leek net alsof we elkaar net hadden ontmoet terwijl we al 2 jaar verkering hebben. Mijn glimlach verdwijnt. Als we de arena in moeten kan misschien één van ons de arena uitkomen. Ik wil er niet aan denken. Opeens besef ik dat ik ben op de plek ben wat ik het meest haat. Het klote Capitool. Ik zucht. Ik adem diep in en uit. Ik kijk Jason opnieuw aan. Vragend kijkt hij me aan en daarna vlak naast me. Ik volg zijn blik die rust op de drietand die naast mij ligt. Oh ja, ik zou hem leren om met een drietand om te gaan. Ik pak de drietand op en geef hem aan hem. De andere pak ik zelf op. Ik leer hem wat basis bewegingen en zeg waar hij op moet richten wanneer hij wilt gooien. Ik wil net de laatste stap uitleggen wanneer er door de luidsprekers wordt gezegd dat we plaats kunnen nemen aan de lunch tafels. Het eten is net als overal in het Capitool verschrikkelijk lekker. Wat ga ik dat waarschijnlijk missen in de arena. Na de lunchpauze leert Jason mij messen gooien. Na een tijdje kan ik al goed richten en raak gooien. Ik eindig bij het onderdeel planten. Ik wil graag weten welke planten ik wel of niet kan eten. Met een scherm en allerlei verschillende vakjes die je kan aan tikken, kan je makkelijk leren welke je wel of niet kunt eten. Wanneer ik de zaal uitloop voel ik de verzuring in mijn armen en benen. Het liefst zou ik nu in mijn kamer op mijn bed neerploffen en uitgebreid tv kijken. Ik had voordat ik in het Capitool was nog nooit zo'n grote, uitgebreide tv gezien. Met meer dan 1000 zenders hoef je je geen dag te vervelen daar in het Capitool. Voordat ik dat kan doen hebben Jason en ik natuurlijk ook nog een groot gesprek met onze mentoren. Het gebeurd tijdens het avondeten. Ze vragen ons suf met vragen over wat we gedaan hebben, wat we gezien hebben en wat, het belangrijkste, we allemaal kunnen. Als we daar eindelijk klaar mee zijn en het eten van de tafel is afgeruimd, loop ik terug naar mijn kamer. Ik neem een lange douche op een hoog niveau. Dat houd in dat je allerlei soorten shampoo, douchefris en conditioner over je heen gegoten krijgt. Wanneer ik verwarmd door mijn pyjama , met mijn haren in een handdoek , op mijn bed lig grijp ik naar de afstandsbediening. Zonder te kijken scroll ik met mijn duim over de knopjes. Willekeurig druk ik een knopje in. Ik kijk naar de tv. Het scherm opent en meteen krijg ik een arena te zien. Links boven in staat welke. Ik knijp mijn ogen fijn om te zien welke. De 75ste honger spelen. Ik laat de afstandsbediening vallen op mijn dekbed. Ik grijp mijn kussen vast en kruip naar achter tegen de rand van mijn bed aan. Zal ik kijken ? Zal ik het doen ? Ik besluit het te doen. Ik pak de afstandsbediening op druk op de play knop. Ik bekijk de hele honger spelen. ik trek mijn neus op bij het bloedbad. Schrik me de ***** wanneer Peeta tegen het krachtveld aan loopt en daar dood gaat. Met klamme handjes kijk ik hoe Finnick, daar was ik achter gekomen omdat Katniss en Peeta over hem verteld hadden, Peeta weer tot leven wekt. Ik barst bijna in tranen uit wanneer Mags zich opoffert en de giftige mist. En schiet omhoog wanneer de apen opeens uit het niets verschijnen. Ik heb mijn deken tot aan mijn kin opgetrokken wanneer Katniss de pijl met elektrische stroming naar het krachtveld schiet. De pijl schiet hoog de lucht, richting het krachtveld. De pijl heeft het krachtveld bijna geraakt als het scherm opeens zwart is. Verbaasd pakt ik de afstandsbediening op. Ik druk op alle knopjes tot de tv helemaal uitgaat Natuurlijk. Ik had deze spelen al gezien en toen Katniss het krachtveld raakte viel alle stroom uit. Ook bij ons in District 12. Maar ik dacht dat het kwam doordat er een kortsluiting was bij de stroomcentrale in District 12. Ik zucht. Ik leg zorgvuldig de afstandsbediening neer op het nachtkastje en ga liggen. Ik knip het nachtlampje uit en trek de deken over mij heen.
JE LEEST
De Honger Spelen met een andere afloop
Hayran KurguWanneer Piper wordt getrokken voor de 76ste Honger Spelen, veranderd haar leven snel in een ramp. Wanneer ze denkt dat het niet erger kan worden gebeurt er iets waardoor haar leven voorgoed veranderd. Haar mentoren Katniss en Peeta proberen haar bij...