Ik trek mijn voeten op de bank. Wat een rot regel die Snow heeft gemaakt. Morgen hebben we die stomme 'test' en nu moeten we dit kijken. Jason komt naast me links naast mij zitten. Rechts van mij zit Katniss en weer naast haar zit Peeta. Peeta heeft er totaal geen zin in maar het is nu verplicht. De honger spelen die we nu kijken waren al begonnen toen ik binnen kwam dus ik heb geen idee welke honger spelen dit was. Wat ik wel weet is dat waarschijnlijk één van de bloederigste. Ik kijk nog geen 3 minuten of ik kan al niet meer tegen de hoeveelheid bloed die uit slagaderen van doodde tributen schiet. Ik ben waarschijnlijk niet de enige die daar zo over denkt. Ik wend mijn ogen af van het beeld maar wordt door de avoxen in de hoek met gebaren gedwongen terug naar het beeld te kijken. De bank beweegt. Peeta is opgestaan en loopt weg van de tv. De avoxen duwen hem terug maar hij duwt hun op zijn beurt aan de kant. '' ik ga alleen een glas water halen oke? Of mag dat soms ook niet meer'' zegt hij geïrriteerd. De klank in zijn stem is anders dan normaal en dat maakt me huiveren. De avoxen staren naar de grond en laten hem erdoor. Katniss heeft Peeta's stem ook gehoord en draait bezorgd haar hoofd om in de richting van Peeta. '' Peeta ? gaat het'' vraagt ze bezorgt. '' euhm.. ja, het gaat wel'' Hij loopt verder en verdwijnt in de keuken. Katniss probeert op te staan maar de avox duwt haar terug. Peeta komt terug met een glas water. Zijn hand trilt hevig en hij knijpt zijn ogen dicht. Katniss staat op en duwt de avox aan de kant. Als of hij haar geruisloos opstaan hoorde zegt hij met dicht geknepen ogen: '' Katniss, blijf daar en ga zitten'' Katniss negeert zijn bevel zoals hij bijna klonk en loopt naar hem toe. Dan schieten zijn ogen plotseling open en laat hij het glas met water op de grond vallen. De scherven springen alle kanten uit. Verschrikt draai ik me om naar de tv, kijkend of daar iets te zien was dat hem zo van streek maakte. Maar ik zie niets anders dan een tribuut vluchtend het bos in. Ik draai mijn hoofd terug. Katniss is in Peeta's richting gelopen. Met haat in zijn ogen kijkt Peeta Katniss aan en schreeuwt : '' had ik niet gezegd dat jij moest weg blijven jij vuile verrader'' Dan is het alsof er een bom ontploft. Peeta schiet naar voor en grijp Katniss vast in haar nek. Zijn vingers sluiten zich en om haar nek. '' Peeta... '' zegt ze zacht door haar vernauwde luchtpijp. '' ik...ik ben het Katniss. Je bent hier veilig. Ik ben je vriendin'' Er schiet een blik van verwarring door Peeta's ogen maar die verdwijnt weer wanneer hij Katniss tegen de grond duwt. '' Peeta... Rustig.... Ik ben je vrouw en ik....'' Piept ze. '' .... ben zwanger wist je nog'' zegt ze met tranen in haar ogen. Peeta's grip om haar hals verslapt en hij trekt zijn handen geschokt terug. Hij knijpt zijn ogen opnieuw dicht en opent ze dan met een spijtige blik. '''Katniss.... Sorry, het spijt me zo. Ik wist niet meer wat ........ '' zegt hij met een brok in zijn keel. De tranen staan in zijn ogen. Katniss die inmiddels weer op adem kruipt naar hem toe en slaat haar armen om zijn nek. '' ....... Ik wist niet wat ik deed'' zegt Peeta terwijl de tranen geruisloos over zijn wang glijden. Katniss veegt haar eigen tranen weg en zegt dan : '' ik had moeten weten dat dit niet goed voor jou zou zijn. Ik had het in je ogen moeten zien toen ik je aankeek voor je weg liep en je moeten waarschuwen'' zegt Katniss schuldig. Peeta veegt in zijn gezicht en staat dan weer op. Hij steekt zijn hand uit en Katniss grijpt hem vast. Katniss slaat beschermt haar hand om haar buik. Peeta legt zijn hand erop en ze glimlachen naar elkaar. Jason en ik zitten perplex, omgedraaid op de bank en verwerken het tafereel dat er net heeft plaats gevonden. Eerst keken we gewoon rustig een bloederige honger spelen. Toen gooide Peeta per ongeluk glas op de grond. Toen probeerde Peeta Katniss te wurgen. Toen zei Katniss dat ze zwanger was en nu staan ze weer met elkaar te knuffelen. Wat is liefde toch raar. Maar hoezo viel Peeta Katniss zo uit het niets opeens aan. En waarom deden de avoxen niets. Ik draai mijn hoofd naar de avoxen in de hoek van de kamer. Ze staan te kijken of er niets was gebeurt. Daar heb je dus ook niets aan in dit soort situaties. De lift deur in het midden van de kamer schiet open Effie en Dorin komen gehaast binnen lopen. '' wat gebeurde er net ? We hoorden gebonkt en iets kapot vallen'' zegt Effie nog net niet zo snel dat we haar nog kunnen verstaan. Jason wijst naar het gebroken glas op de grond. Ik wijs naar Katniss en Peeta nog steeds verstrengeld in elkaars greep. Katniss kijkt Effie aan. '' het is een lang verhaal Effie, maar even om het belangrijkste feit omhoog te brengen. Ik ben zwanger van een tweeling'' zegt Katniss met een glimlach terwijl ze naar Peeta kijkt.
JE LEEST
De Honger Spelen met een andere afloop
FanficWanneer Piper wordt getrokken voor de 76ste Honger Spelen, veranderd haar leven snel in een ramp. Wanneer ze denkt dat het niet erger kan worden gebeurt er iets waardoor haar leven voorgoed veranderd. Haar mentoren Katniss en Peeta proberen haar bij...