Lahir nya Alif

3.5K 95 14
                                    

3 bulan kemudian.

Pada hari khamis.Ali dan Alicia sedang bergotong-royong di rumah.pada mase itu Ali menganbil cuti untuk meluang kan mase dengan Alicia.

Alicia hanya di benar kan buat kerja yang ringan sahaja.kerana takut ade benda yang tidak di ingini berlaku.

Ali membersih kan bahagian luar rumah manakala pula Alicia membersih kan di dalam rumah.

Ketika Ali ingin ke dapur,Ali ternampak Alicia yang sedang menyusun buku di rak bahagian atas.tiba-tiba Alicia terjatuh dari kerusi yang dia panjat.Ali dengan pantas nya dia menyambut Alicia.

"Alicia,kan aku dah kata.jangan buat kerja yang bahaya sangat.awak tu mengandung kalau jadi ape-ape sape yang nak bertanggung jawab?"kata Ali sambil memarah Alicia.

Kemudian Ali meletak kan Alicia di sofa di ruang tamu.kemudian Ali membuat muka merajuk kerana Alicia tidak mendengar nasihat Ali.

Kemudian Alicia memujuk Ali."abang,jangan lah merajuk.sayang janji tak kan lagi lawan cakap abang"kata Alicia sambil membuat muka comel."janji?"kata Ali."janji"kata Alicia sambil membuat tanda janji.

Tiba-tiba Alicia terfikir cara untuk mengana kan Ali.kemudian Alicia pun melaksana kan cara untuk mengena kan Ali.

Semase Ali handak naik ke bilik,Alicia membuat gaya orang sedang handak beranak sambil berbunyi."Ali,perut aku rase sakit sangat ni?"dangan muka yang nampak sirius.Ali bergegas ke arah Alicia."kenape?kau dah nak beranak ke."tanya Ali kepada Alicia.

Kemudian Alicia ketawa kecil."aku tipu kau lah tadi"kata Alicia.Ali hanya memarahi Ali."kau ni Alicia,kalau betul-betul macam mana?"kata Ali dengan nadar yang tegas.

Kemudian Ali menaiki tangga untuk ke bilik.tiba-tiba Alicia terase perut nya sakit sangat.kemudian Alicia terlihat darah yang mengalir di kaki nya.kemudian Alicia pun menjerit."Ali!!!aku dah nak bersalin ni."kata Alicia penik.

Kemudian Ali ke bawah lalu mengambil kunci kereta.kemudian menghidup kan kereta.selepas manghidup kan kereta,Ali mengan kat Alicia ke kereta untuk di bawa ke hospital.

Setiba nya di hospial..

Ali dengan pantas nya mendukung Alicia ke bilik bersalin.kemudian ade juru rawat ternampak Ali.kemudian juru rawat itu mengambil katel beroda.kemudian memasukan Alicia ke bilik bersalin.

Sudah 15 minit berlalu.Alicia masih lagi belum keluar dari bilik bersalin.Ali hanya mampu berdoa agar Alicia selamat malahir kan anak pertama mereka.

Beberape minit kemudian dokter pun keluar."kamu ni suami cik Alicia ke?"tanya dokter."betul tu saya suami dia.dokter macam mana dangan isteri saya?"tanya Ali kepada dokter."isteri cik selamat melahir kan anak lelaki"kata dokter dengan gembira."Alhamdulillah terima kaish dokter,boleh tak saya masuk sekarang?"tanya Ali lagi kepada dokter."boleh masuk lah"kata dokter.

Setelah Ali masuk kedalam bilik bersalin,Ali ternampak seorang bayi yang comel sedang tidur di sebelah Alicia.lalu Ali mengambil bayi itu dan mengazankan nya.

Selepas mengazankan nya,Ali meletak kan anak nya di sebelah Alicia."Alicia,terima kasih kerana telah mengandung dan melahirkan anak pertama kita"kata Ali sambil mencium dahi Alicia.Alicia hanya tersenyum kerana dia masih penat melahir kan anak nya."Alicia,ape kata kita letak name anak kita Alif?" tanya Ali kepada Alicia.Alicia hanya menganguk tanda nya dia bersetuju.

Kemudian Ali tertidur di tepi katel Alicia sambil memegang tangan dua orang yang dia
sayang.

Bersambung...

Macam mana cerita saya ok tak.sorry lah sebab daniel lambat updet bab ni.sebab daniel rase malas pulak nak buat.dalam bab2 lain, daniel mungkin akan updet lambat sikit.sebab kan sekarang dah puasa tak lame lagi kita nak raye pulak.kalau dah suka bab ni tolong lah like dan komen.

Sekian.

Ejen Ali Dan Ejen Alicia KahwinWhere stories live. Discover now