Di sekolah...(waktu balik sekolah)
Chanyeol keluar kelas lalu chan ternampak tzuyu(crushNya).chan nampak yg tzuyu berjalan berseorangan.chan mengekori tzuyu dari belakang tanpa disedari oleh tzuyu sehingga ke luar pagar sekolah.chan mengikut tzuyu kemana saja tzuyu pergi tetapi tzuyu tidak menyedari langsung.
Sehingga ke suatu tempat yg sunyi,chan masih lagi mengekori tzuyu.tiba2 terdapat sebuah van yg berhenti pada tzuyu,tzuyu ditarik masuk ke dalam van tersebut.chan sungguh terkejut.van tersebut beredar.chan berlari mengejar van tersebut sehingga ke suatu bangunan yg terbengkalai yg x jauh daripada tempat tzuyu diculik.
Chan mengintai dari luar bangunan itu,dia nampak yg badan tzuyu diikat di atas kerusi,mulutnya juga diikat dengan kain.selain tzuyu,terdapat 2 org namja yg mengawasi tzuyu.tzuyu meronta-ronta utk dilepaskan.
Selepas chan melihat situasi tersebut,chan memikirkan jalan utk melepaskan tzuyu.
Chan masuk ke dalam bangunan tersebut lalu memukul seorang namja itu dengan menggunakan besi sehingga pengsan.seorang lagi namja tersebut,disepak terajang oleh chan sehingga pengsan.
Chan segera mendapatkan tzuyu,chan melepaskan ikatan di mulut tzuyu.tzuyu terkejut dengan kehadiran chanyeol(namja yg x dikenali langsung).tzuyu ingin bercakap tetapi chan memberi isyarat supaya senyap.
Chan melepaskan ikatan di badan tzuyu lalu mengangkat tzuyu secara bridal style lalu membawa keluar drpd bangunan tersebut.
Chan berlari membawa tzuyu sehingga ke perhentian bas.chan meletakkan tzuyu di bangku perhentian bas tersebut.
"Awak ok?"-tanya chan-
"O...ok"-balas tzuyu-
"Awak....."-panggil tzuyu-
Chan berlalu pergi dengan mengendahkan panggilan tzuyu.
"Dia tu siapa?macam mana dia boleh selamatkan aku?kenapa dia tak sahut panggilan aku?aku nak ucap terima kasih kat dia tapi kenapa dia pergi macam tu je?"-banyak persoalan yg terlintas di fikiran tzuyu-
SKIP
Keesokkan harinya...
Tzuyu yg dah bersiap dengan pakaian sekolahNya lalu keluar daripada rumahnya lalu dia ternampak ada sepucuk surat didalam peti surat.
Dia mengambil lalu mengeluarkan surat dari sampul surat tersebut lalu membuka surat tersebut lalu membacaNya:
Dear tzuyu,
Annyeonghaseyo,saya yg selamatkan awak semalam.saya nak mengaku yg saya ekori awak hingga awak kena culik semalam.saya ekori awak sebab saya dah lama sukakan awak,tapi saya malu nak bersua muka ngan awak utk berterus terang.jadi saya berterus terang melalui surat.ya,saya bukanlah namja yg berani bagi awak kan sebab saya tak berani nak bersua muka ngan awak,tapi saya akan pastikan yg one day nanti kita akan bersua muka.saranghae tzuyu.
From:
SECRET ADMIRER♡"Ya!!!awak siapa?ya,memang awak x berani nak bersua muka ngn saya tapi awak berani menyelamatkan saya dlm keadaan yg sangat bahaya.saya nak jumpa awak dan saya cuma nak ucapkan terima kasih kpd awak"-kata tzuyu berseorangan-
Tzuyu meletakkan surat tersebut dalam beg sekolahNya lalu pergi ke sekolah.
Setiap hari chanyeol mengekori tzuyu pulang dari sekolah.
YOU ARE READING
SECRET ADMIRER [COMPLETED](PCY)
Short StoryChanyeol seorang yg sangat pemalu.dia menyukai seorang yeoja disekolahNya tetapi dia mahu berterus terang kpd yeoja tersebut.sifat pemaluNya itu yg menghalang utk dia berterus terang kpd yeoja tersebut.tetapi dia tetap berusaha utk berterus terang k...