❤
Seperti yg di janjikn oleh jhope, jihyo dn jhope berjalan ke arah taman. kelihatan muka jihyo sungguhlh gembira.
jihyo : aiskrim jjang~
jhope tersenyum melihat jihyo. dah angau dh budak ni. ingtlh dik oi bru 6 tahun.
sewaktu jihyo sedg berlari2 anak dgn kegembiraannya dia terlanggar seorg budak lelaki yg lebih tinggi dn mungkin lebih tua dri nya. namun jihyo mengendahkn nya. begitu juga jhope dia tk meminta maaf bagi pihak jihyo pun malahan dia berlari anak seperti jihyo dn mendekati jihyo.
budak lelaki yg dilanggar tdi jdi berang.
b.l : yah yedeura! yahh!!0
budak laki itu sedikit menjerit apabila panghilannya di endahkn.
serentak itu jihyo dn jhope pun berpusing.
JiHope : Mwo?
b.l : tau kn ape korg buat? tau mintk maaf tk?
jihyo mengambil langkah mendekati budak lelaki itu dn dijengketkn sedikit kaki genitnya itu.
jihyo : tapi ahjussi pun lnggr kitorg tdi kn?
b.l : MWO?? AHJUSSI? YAH AQ BRU 8 TAHUN!
jihyo : tch. 8 tahun? tapi ketot je.
jhope yg sedari tdi menjadi pendengar hanya mengangguk.
jhope : tah pendek je.
cyeh masing2 x sedar diorg lgi pendek.
budak lelaki tdi hnya tertawa.
dia menekan kepala jihyo dan begitu juga kawannya menekan kepala jhope.b.l : korg lagi pendeklh.
jihyo : pendek2 kitorg comel. tapi kau? tapir ngn kau x de beza dua2 ketot due2 hodoh.
budak lelaki tdi menjadi semakin berang. dia menarik rmbut jihyo dgn kuat. tch dia belum kenal lagi spe hope and ace.
dgn perasaan geram jihyo memulaskn tgn budak lelaki itu dgn menggunakan tgn kecil nya. ape pikir budak kecil comel tk kuat? begitu juga jhope dia memanjat belakang kawan budak lelaki itu dn menggigit kepalanya.
kedua2 budak lelaki itu menjerit kesakitan dan jatuh terbaring. jihyo dn jhope menarik mereka seperti seorg pembunuh menarik mangsanya. dgn kerutan di muka dua ekor seton bertopengkn manusia comel tu menarik dua org budak lelaki itu ke tong smpah berdekatan.
jihyo : haih dh selesai jom pegi beli aiskrim ><
jhope : jomm!
jihyo dn jhope beli aiskrim yg sme dn makan di taman bersme2.
jhope juga menemani jihyo hingga ke rumah.
jihyo bow dan msuk kedalam rumah. namun tidk bagi jhope dia tersenyum smbil memerhati jihyo msuk ke rumah.
namun..
lamunannya terhenti apabila.
ada aura kejahatan dri belakangnya.
dan aura itu dri song joongki abang nya jihyo.
joongki : ape kau buat dgn adik aq hah.*aura kegelapan*
jhope : aa..aniy*ketakutan*
jki : jgn percaya dgn muka comelnya. itu semua seton bertopengkn muka comel.
jhope tersentak dan mengayuh tricycle nya mengundur iaitu ke rumahnya.
actually dia tkpahm maksud kata2 jki.
+tbc+
pendek nauzubillah
tapi author dh cuba
vote and comment