psycho 9

562 4 0
                                    

Aiden

Aku sudah sampai di bilik dan ketika itu aku melihat keadaan begitu kecoh. Ada yang menjerit ketakutan. Aku pelik dan aku terus mencari Ayein. Masa tu aku nampak Ayein sedang membelasah Justin. Mata aku terbuntang luas dan terus menuju ke arah Ayein.

“ Ayein!,”

Aku menjerit menyebabkan semua mata memandang aku dan Ayein hanya merenung kosong ke arah aku. Renungan yang dia bagi masa dia try bunuh aku. Aku terus menuju ke arahnya lalu menarik tubuhnya dalam pelukkan aku.

Aku melihat Justin begitu lemah di atas lantai. Wajahnya begitu teruk di belasah Ayein. Oh My God!! Teruknya Ayein belasah dia.

“ Ayein, what happened my dear?,”

Aku cuba bertenang walaupun masa tu jantung aku dah bagai nak luruh melihat pandangan mata Ayein.

“ He tried to kissed me and tried to touched my boobs so I punched him,”

Ujar Ayein dingin dan menggenggam penumbuknya. Aku memandang ke arah Justin. Ikutkan aku, memang mati jantan tu kena dengan aku!!! Awek aku pun dia nak try!! Bodoh member aku ni!!! Nasib Ayein dah belasah dia dulu, kalau tak aku pula yang belasah dia sampai aku puas!!

“ Jom balik!,”

Ujar aku tegas lalu menarik tangan Ayein keluar dari bilik itu. Damien memanggil nama aku berkali-kali tapi aku tidak mengendahkannya.
Serious aku menyesal bawa Ayein jumpa member-member aku!!!

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Ayein dan Aiden hanya mendiamkan diri didalam kereta selepas peristiwa yang berlaku di night club. Suasana di antara mereka begitu tegang. Tiba-tiba, Aiden menghentikan keretanya di tepi jalan menyebabkan Ayein terkejut apabila Aiden menghentikan keretanya. Aiden mengeluh keras dan merenung tajam ke arah wajah teman wanitanya. Ayein membalas pandangan tersebut.

Aiden terus memeluk leher Ayein lalu menarik gadis itu ke dalam ciuman yang begitu mendalam. Ayein terkedu sebentar sebelum memeluk leher Aiden dan membalas ciuman tersebut.

Selang beberapa minit, Aiden menghentikan ciumannya lalu merenung tepat ke arah mata Ayein.

“ I'm so sorry that I don't protect you like I'm said last time. I'm so sorry, dear,”

Ujar Aiden lemah lalu meletakkan kepalanya didahi gadis itu. Ayein mendiamkan dirinya lalu memeluk tubuh tegap Aiden.

“ It’s okay,”

Ujar Ayein perlahan lalu mengusap belakang tubuh Aiden dengan lembut. Aiden mencium lembut dahi teman wanitanya.

“ I love you so much,”

Ujar Aiden sekian kalinya.

“ I know,”

Ujar Ayein kembali.

Selang beberapa minit, Aiden kembali memandu keretanya. Aiden memegang erat tangan Ayein dan Ayein hanya merenung kosong keluar tingkap.

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

Aiden

Aku baru sahaja selesai bersenam di gym mini aku yang terdapat di bilik hujung.

Sudah 3 minggu sejak peristiwa Justin dibelasah oleh Ayein

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sudah 3 minggu sejak peristiwa Justin dibelasah oleh Ayein. Sejak dari hari itu, aku sudah langsung tidak menelefon rakan-rakan aku. Sakit hati bila bayangkan kawan baik aku sendiri cuba goda teman wanita aku!

Pintu bilik diketuk perlahan dan Ayein memasuki bilik tersebut. Aku yang melihat teman wanita aku tersenyum nipis.

Ayein menuju ke arah aku dan memberikan sebotol air mineral untuk aku minum. Aku mengucapkan terima kasih dan meminum air tersebut. Ayein duduk di atas riba aku.

“ Aiden, hari ni aku nak pergi suatu tempat, boleh tak?,”

Aku yang terdengar permintaan Ayein terus berhenti minum. Aku memandang ke arah matanya.

“ Kau nak pergi mana?,”

Tanya aku kembali.

“ Tempat yang aku membesar dulu,”

Ujar Ayein kembali.

“ Aku nak ikut!,”

Ayein yang mendengar kata-kata aku terus menggelengkan kepalanya. Aku pelik melihat keadaan itu. Aku pun nak tengok tempat girlfriend aku membesar. Tak akan tak boleh pula!

“ Tak payah!,”

Ujar Ayein keras lalu bangun dari duduknya dan terus meninggalkan aku. Aku terpinga-pinga melihat tingkah laku Ayein. Kenapa dia tak bagi aku ikut??

Sudah masuk sebulan aku bercinta dengan Ayein dan tinggal dengan dia tapi satu benda pasal kehidupan dia dulu aku langsung tak tahu. Ayein pun tak pernah bagitau. Apa sebenarnya yang dia sembunyikan dari aku??

♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣♣

PsychoWhere stories live. Discover now