.Kelas 5A-2.
Puan Laesa masuk ke dalam kelas 5A-2 selaku guru kelas.
"Bangun pelajar. Selamat sejahtera puan!" ujar ketua kelas.
"Selamat sejahtera puan" sambut pelajar kelas 5A-2.
"Hari ni awak ada classmates baru dari Jepun. Jadi saya harap awak boleh beri tunjuk ajar dan jangan buli dia, ya?" jelas Puan Laesa dengan panjang.
"Awak boleh masuk sekarang" ujar Puan Laesa.
"Wahhh kyeoptaaa"
"Dia ada lesung pipit lahhh"
"Dia ada jawline guyssss"
Pelajar baru itu hanya tersenyum melihat gelagat pelajar kelas 5A-2.
"Annyeonghaseyo. Kim Hoseok imnida. Saya baru pindah dari Jepun tapi saya anak jati Korea. Jadi, sila beri tunjuk ajar." ujar Hoseok sambil menunduk 30°.
"Awak boleh duduk sebelah Shownu. Shownu, sila angkat tangan" arah Puan Laesa.
Seorang pelajar berbadan sado pun mengangkat tangannya.
Hoseok terus pergi ke arah Shownu.
"Shownu imnida" ucap Shownu sambil tersenyum.
"Hoseok imnida" balas Hoseok sambil tersenyum juga.
"Jadi awak dari Jepun?" tanya Shownu.
"Ya, saya baru pindah sini tapi saya lahir di sini. Masa umur 10 tahun saya pindah ke Jepun atas urusan kerja ayah saya" terang Hoseok panjang lebar.
"Ohh, saya faham" kata Shownu sambil menggangukkan kepalanya.
Kelas 5A-2 pun mula sesi belajar apabila seorang guru bernama Sir Dokyeom masuk ke kelas mereka.
.Kelas 5A-1.
"Eh aku dengar kelas sebelah ada pelajar baru. Handsome pulak tu" kata seorang yeoja.
"Haah, diaorang kata pelajar baru tu dari Jepun tapi dia lahir kat sini" terang yeoja yang kedua.
"Wehh HaWoo, dah2 lah tu tidur." kata Joshua sambil menggoncangkan badan HaWoo.
"5 minutes" balas HaWoo pendek.
"Weyhh Sir Michael dah masuk lah" kata HaWoo.
HaWoo terus bangun daripada lenanya untuk belajar subjek seterusnya.
.Waktu rehat.
"Hari ni turn aku beli makanan kan? Korang nak apa?" tanya HaWoo.
"Jjajamyun dengan air laici" ujar Dakwoo.
"Roti ikan bilis dengan air soya" kata Joshua pula.
HaWoo terus pergi ke kaunter makanan untuk membeli makanan yang telah di order oleh dua orang kawan baiknya.
"Ahjumma, tteobokki satu, susu strawberry satu, jjajamyun satu, air laici satu, roti ikan bilis satu dengan air soya satu" pinta HaWoo.
"Nae, kejap je nak" ujar Ahjumma tu perlahan.
Apabila makanan yang telah dipesan susah sampai, HaWoo terus membayar dan menukar arah jalannya ke arah meja yang diduduki oleh Dakwoo dan Joshua.
"Nah makanan korang" kata HaWoo sambil mengagihkan makanan yang dibeli.
"Thanksss our princess" ujar Dakwoo dan Joshua.
"Welcome my bodyguard" balas HaWoo sambil ketawa.
"Hai, boleh duduk sini?" ujar seseorang dari belakang HaWoo.
"Kan ada banyak lagi me... Hoseok?" ujar HaWoo terkejut.
YOU ARE READING
Don't Fall In Love With Me // Yugyeom
Fanfictie"Kau bukan taste aku lah" - Kim Yugyeom "Ingat aku ni nak sangat ke kat kau hah? Perangai pun macam seton!" - Lee HaWoo "Aku akan dapat kan balik cinta hati aku, aku janji!" - Kim Hoseok "Kau tak akan pernah terlepas daripada aku Lee HaWoo" - Min Da...