Bab 1

49 3 0
                                    

Before that.. Abaikan gambar kat atas tu..

Still Hana pov again..

"HANA!!! BANGUN!!! "

Aduii.... Suara bangla mana yang menjerit nama aku ni..

"HANA!!!"

"ISH MENYUSAHKAN AKU JELAH BUDAK NI TAHU!! "

Aku segera bangun dari peembaringanku.. Heh, kalau menyusahkan tak payah jaga aku lah..

Kreet.. (Fail efeck sound.. Anggap je tu bunyi pintu kena tolak))

"HANA BANG-huh, pandai pulak bangun sendiri.. Kau ni tahu menyusahkan aku jekan? Dah lah tak pandai urus diri sendiri, urus rumah? Huh, harapan sampai ketahun depanlah tak siap.. Kau ni tak macam Unni-"

"Unnie?Dah lah omma, hana mandi dulu ye? Pergilah dengan anak kesayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaangan omma dulu ye? Jalja.. "Ucap ku sebelum pergi ke bilik air.. Masa aku dalam bilik air tu aku dengar omma membebel lagi..

"Huh! Menyusahkan betullah.. Bagus aku buang kau masa kecil dulu.. "

Huh.

Perkataan tu...

Memang menyakitkan..

Tapi..

Takpelah..

Aku dah biasa

Well anak angkat memang macam tu..

End Hana pov
_____________________________________________________________

Unnie Hana pov aka Hani.

"Omma wae? "Soalku dengan lembut.. Omma mendengus geram. "Adik kamu tu Menyusahkan!"

"Buang je hana, kalau omma rasa hana menyusahkan.. "Sampuk hana sambil menuruni tangga.. Aku memandangnya dengan pandangan sayu.. 'Han.. Stoplah cari pasal ngan omma'bisik hati hani.. Hana yang perasan pandangan sayu unnienya hanya membuat bodoh.

"Kamu, tolong jangan kurang ajar! "

"Kurang ajar atau tak, bagi omma tetap samakan? Bagi omma Hani tetap no satu.. Yang baik semua hani yang jahat semua hanakan?"balas hana dengan sinis.. Omma terdiam sambil membesarkan matanya sedikit.. Aku terkejut tak pernah hana cakap macam ni..

Dia membongkokkan badannya sedikit untuk memandangku..
"Unnie, saeng pergi dulu ye? "Ucapnya sambil tersenyum comel.. Aku teragak agak mengangguk.. "Jalja.. "Ucapnya sambil melambaikan tangan kepada ku.. Aku tersenyum nipis

Hana..

Hurm...

Dengan aku je dia jadi diri dia yang dulu.. Depan omma.. Haram kejadah dia nak buat macam tu...Appa kitaorang..?Jangan tanya mana dia..

Sebab

Korang

Akan

Tahu

.

Nanti...

End hani pov

_____________________________________

Hana pov

Setelah aku rasa dah jauh dari rumah ku.. Aku menyeleweng ke satu tempat..

Jalan, jalan dan jalan.. Akhirnya sampai..

Aku tersenyum sebelum duduk di sebuah bangku yang berada bawah pokok mulberry...

Aku memandang pemandangan pagi..

Entah kenapa air mata ku ni bertakung..

Huh.

Aku pejam mataku dan air mataku mengalir perlahan..

Hiks..

Appa..

Where are you?

I

Really

Need

You

Know..

Flashback 5 years ago.

"Bwoya? Appa ada perempuan lain? "Ucap seorang perempuan memakai pakaian budak sekolah rendah.. Omma hana mengangguk.. Yup! Perempuan tu hana.. Hana yang sangat terkejut itu jatuh terduduk..Air matanya mengalir perlahan.. "Saeng, gwenchana? "Soal hani sambil memegang kedua bahu adiknya itu.. Hana mengangguk.. "Unnie, appa tak pergi kan? "Soal hana.. Hani hanya diam seribu bahasa.. "Kurae.. Hana anggap itu tak.. Unni-"belum sempat Hana menghabiskan ayatnya, dia rebah secara tiba tiba dipangkuan hani.. "Hana? Omma! Hana pengsan.. "

"Bwo? Bawa dia ke klinik cepat.. "

"Dae, omma"

End flashback 5 years ago.

(Author note; bahagian yang selepas hana pengsan tu.. Hani yang ceritakan.. )

Appa.

Hiks..

I really miss you so much..

"Yah. "

Aku memandang kebelakang, kelihatan tiga orang perempuan berpakaian sama seperti aku.. "Yah!"

"Bwo?"balas ku.. Dia memandangku dengan pandangan yang tidak berpuas hati. "Erk... Hana,hara... Jom pi sekolah.?"Aku memandang hyemi sebelum aku mengangguk.

_=_=_=_=_[_=_=_=_=_=_=_=_===_=_===_=

"Wargh!!!! "
"Oppa, saranghae!!!!! "
"Jungkook oppa, kyeopta!!!!! "

Itu adalah jeritan yang sering kami dengar kalau dah sampai sekolah..



Bisingnya....








Aku tak suka...





"HOI! KORANG BOLEH SENYAP TAK?! TAK PAYAH NAK MENGEDIK SANGAT LAH DENGAN BANGTANS TU, DORANG TAK PANDANG KORANG PON, HUH! "Aku segera memandang hara..

Ouh.




Dia yang marah bangtans.. Habis semua fan bangtan senyap..

Aku memandang ke arah bangtan..


Bangtan pandang hara semacam je, terutamanya taehyung.. Macam nak makan Hara je..

"Ape pandang pandang? "Ucap hara.. Taehyung tersenyum kecil yang senget ke tepi,urmm.. Atau lebih tepat smirk?

Dia berjalan dengan muka aliennya, eh! Sombong.. Dan, berdiri tepat tepat di hadapan hara..

Aigooo..

Ottoke?!

End hana pov

Hara pov

"Kau ni... Memang semula jadi ganas eh? "Soalnya..

Aku membesarkan mataku.. Apa yang dia mengarut ni?

Dia tersenyum.. 😀

Sinis 😒

Dia makin rapat ngan aku.. Ani! Muka dia.. Dan senget.. Mata dia asyik pandang bibir aku je.Dekat, dekat, dekat...




Dan....


























































.....




























PAK!

Omo!

Aku segera memandang ke arah kiri ku..







Ouh.






Oppa..









"Yah, KIM JONG IN KAU DAH GILA?! "



This Is My Life[Sad Story][HIATUS]Where stories live. Discover now