Witam Ciebie osobo która chce się nauczyć języka migowego w tej oto książce postaram się nauczyć Ciebie tego oto języka albo możesz poczytać z ciekawości więc jeśli masz ochotę Zapraszam 😀A i ps. Nie widziałam nigdzie na Wattpadzie takiej książki więc chyba jestem pierwsza obym nie popsuła tej książki.
No to tak każdy język zaczyna się od alfabetu a więc my też zaczniemy sobie od alfabetu (poniżej XD) To jest polski alfabet palcowy.
Macie dwie wersje. Bo w pierwszym nie ma wszystkich liter.Ja również zaczynałam się uczyć od alfabetu. Jak umiesz alfabet to na spokojnie możesz się porozumieć z osobą głuchą, niesłyszącą literując
słowa. No ,ale na dłuższą metę to jest męczące nie uważasz?(*edit*lub osoba do której migasz może sobie po prostu od ciebie odejść ;-;)Dlatego w następnych rozdziałach nauczymy sie ^słówek^ i potem będziemy układać zdania. Oczywiście jak nie umiesz ''zamigać'' to jest bardzo przydatny.Literki które są do siebie podobne i czasami się mylą to:
T i F w T kciuk jest z przodu i opiera się na palcu wskazującym zaś w F kciuk jest za palcem wskazującum i też się o niego opiera.
P i E w P dwa palce bądź jeden leżą na kciuku reszta palców zgięta A w E wszystkie palce leżą na kciuku.
O i S w O palec wskazujący styka się z kciukiem reszta palców tak jak na obrazku xd A w S palec wskazujący jest bardziej schowany reszta palców tak samo jak w O.To by było na tyle koniec lekcji 1.
I takie zadanko dla Was ;-) Przeliteruj cie swoje imię i np słowo pociąg.
*edit*
Przepraszam mój błąd zapomniałam dodać że możecie migać prawą i lewą ręką jak jest wam wygodniej ale i tak obie ręce się wam przydadząps. Ja czasami będę pisać że zaczynamy od prawej A czasami od lewej
/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/Jak macie jakieś pytanko co do liter to z chęcią odpowiem. Powodzenia w nauce alfabetu. A i jak by ktoś chciał to mogę nagrać jak ''migam'' alfabet. Jak ktoś zauważył jakieś błędy ortograficzne to może mi napisać poprawię. Jak tam wrażenia po pierwszym rozdziale XD.
POWODZENIA W NAUCE 😄 Dziękuję za uwagę. Kiedy następny rozdział? Nie wiem. Pewnie i tak nikt tego nie przeczyta.
CZYTASZ
Nauka języka migowego
RandomHejka ;) w tej książce będziemy się uczyć migowego nic dodać nic ująć. ps.okładka nie moja ale w przyszłości postaram się stwożyć własną 😉.