CHAPTER 7

198 22 0
                                    

#aku_BFF
Writer by: sylvia kasuab
Chapter 7

ANDRY
Hari ini sa masuk sekolah baru..alasan sa bagi sama pihak sekolah tempat lama, sa bilang ikut family pindah..padahal sa malas mo tingu muka c Jenn disana…c Jenn gf sa .. kami  couple sudah lama masuk 3 tahun..sekarang kami sama² sudah form 4..dalam diam² dia bcouple pulak dengan pelajar form 6 di  sekolah yang sama..bila sa kedapatan gaya dia di belakang sa..macam2 alasan dia kasih ..tapi sa tidak mo percaya sudah dia ..bukan sekali dua sa kena tipu..cuma sa diam saja selama ini..

Perasaan sa masuk sekolah baru macam biasa saja teda feel apa pun.. Dady sa benarkan sa bawa kereta sendiri pigi sekolah..sa tau durang sibuk teda masa untuk antar sa pulang balik..tulah suruh sa belajar memandu dan hadiahkan sa kereta..sikap sa yang suka menyendiri…membuatkan orang sekeliling sangka sa seorang yang pendiam..tapi sa sudah tbiasa dari kecil..anak tunggal..beginilah selalu kena tinggal dengan orang gaji…

Sa berurusan sendiri daftar persekolahan sa..jam 7 pagi sa masuk pigi bilik guru untuk jumpa pengetua sekolah…nasib baik dady berkawan rapat dengan pengetua sekolah ini jadi tidak juga sa janggal berurusan..masa keluar dari bilik guru sa hampir berlanggar dengan pelajar melayu yang mo keluar jugak...sa tidak sedar dia di belakang sa..masa dia hampir dengan sa dan tpandang wajah dia hati sa tiba² bdebar..bukan sebab sa mo jatuh cinta sama dia ka atau apa..tapi macam ada sesuatu perkara yang membuatkan sa rasa lain..…sa nampak tu pelajar prmpn pun macam kehairanan sa tinggu…

Kelas sa di tingkat 2..4 Exora..masa sa masuk diperkenalkan diri oleh cikgu yang ada di sana..sa nampak pelajar² prmpn berbisik² sambil senyum² tinggu sa…sa taulah mmg sa hensom ba.. bukan mo masuk bakul angkat sendiri..tapi ini memang kenyataan pun....😂 sa duduk dekat tingkap kawan sebelah sa lelaki jugak..sa senyum tanda say hi..dia balas dia kasitau nama dia Nicholas ..sa kasih kenal jugak nama sa..sa ikut pelajaran hari itu dgn catitan yang banyak..maklumlah silibus durang sa pun tidak tau..memang sa patut rapat dengan Nicholas untuk tanya² silibus yang sa tertinggal sudah..

Masa balik sa teringat pengetua suruh sa join kelab bola keranjang sebab durang tgh cari orang untuk kasi cukup pemain...petang ni jam 4.00 petang debilang ada training di padang sekolah..jadi kena datang nanti utk latihan..sa kasih hidup enjin kereta terus gerak menuju ke rumah…sa fikir sa mo cuba lah..lagipun sa di sekolah lama dulu pun pemain femes di sekolah dalam sukan basketball bah..😂

Sa nampak pelajar melayu tu lagi…hati sa tambah kuat mengingatkan seseorang..takan dia..begini cantik…tapi cara pandangan mata itu memang sama…sa tidak dapat focus..mata sa asyik cari kelibat dia.. Sa rasa dia my bff yang terputus hubungan begitu lama..sa myesal tidak minta alamat atau contact numbr dari dia dulu..sepanjang masa itu  sa selalu tcari² dia dan kalau benar pelajar melayu itu adalah dia..sa tidak akan lepaskan dia lagi..

Sa pigi dekat dia..bilang cikgu Rosli kira coach kami tulis attendant sama dia..pelan2 sa hampiri dia..semua pelajar sudah pigi padang..ini lah masa dia sa mo tanya..

“Titing..” sa cuba panggil nama kampung dia..sebab nama ini saja yang sa ingat...sa tidak sabar tunggu respon dia...sa nampak dia tinggu sa …heran kali knapa sa panggil bukan nama dia…memang firasat sa betul..dia iyalah Titing ..my bff ..janji kami mo jadi bestfriend forever suatu ketika dulu..dia panggil nama kampung sa Kidi…sa betul² happy dapat jumpa dia balik..sejak saat itu kami terus sentiasa bersama selalu..

****************************************

Sejak dari itu..sa selalu antar titing balik dan datang dari sekolah.rupanya tidak jugak jauh jarak rumah kami…kadang² sa pigi rumah dia bcerita dengan family dia..Titing adalah penyelamat sa…ramai pelajar prmpn di sekolah mo introduce jadi gf sa..tapi semua sa bagi alasan..tanya c Titing dulu sa bilang..kesian dia selalu jadi mangsa..apa pun sa lebih senang bkawan dengan Titing saja ..dari kecil sampai skrg imej dan sifat dia tidak pernah berubah…cuma sekarang dia pakai tudung..biasalah kalu di sekolah itu adalah peraturan kalau pelajar muslim mesti kena pakai tudung di sekolah..bahasa dia lembut kalau bcakap…memang sedap di dengar..dia tidak kasar..dan satu lagi dia ambil berat tentang kesihatan sa..mm..pasal sakit tu mungkin kamurang tertanya² kan..belum masa sa mo bagitau lagi.. Rusni Allen nanti sa cakap jugak tu..kim salam balik😝.itu yang sa suka tentang diri Titing..

Setiap hari kami bsama..kalau bukan di sekolah,time cuti sa bawa dia jalan2..sejak sa jumpa dia ..hidup sa ceria balik…sa tidak rasa sudah kesunyian yang melampau macam yang sa rasa dulu..sa hadiahkan dia hp supaya kami sedang bhubung…sa tidak tau..kenapa sa selalu rindu dia..terus terang sejak sa rapat dengan dia..macam ada perasaan yang sa rasa sesak di dada…perasaan sa dulu² masa dengan c Jenn…ahkkk…kenapa sa sebut ni nama lagi..tapi sebab dia sa ambil keputusan pindah sekolah…dan sebab dia jugak sa terjumpa semula dengan my Bff yang lama sa cari² dulu..tengkiu sajalah Jenn..biarpun ko myakiti hati sa..😣

Bila cikgu Rosli bagitau perlawanan persahabatan dengan sek*** memang sa tkejut..knapa sa kena balik masuk sekolah lama sa...kalau boleh sa mo lupakan tu sekolah..jangan pulak kamurang fikir lain..sebab c Jenn saja tu…sekolah,cikgu² dan pelajar semua ok ba sama sa…😜

Hari perlawanan persahabatan ni ari..sa nampak Titing dengan jersi team kami…knapa sa suka tinggu dia ni..hari demi hari sa selalu bdebar2 bila bhadapan dengan dia…mungkin sa saja yang berperasaan begitu..sedangkan dia memang anggap sa kawan saja…bestie..sampai di sekolah sa sudah bagitau dengan cikgu rosli sa pernah bersekolah di sini..jadi dia suruh sa bawa team kami duluan pigi gelanggang sementara dia berurusan dengan pihak sekolah…

Byk kawan² sa yang tegur sa disana..durang masih kenal sa lagi…tapi ada satu yang buat mjengkelkan sa..c Jenn.. Dia datang jumpa sa time sa keluar dari tandas…dia merayu mo balik dengan sa..dia cakap dia sudah break sama bf dia kunun..sa tiada peduli apa yang dia cakap..dalam fikiran sa ko buatlah hal ko sa tidak ambil peduli sudah…

Dari jauh sa nampak c Titing..sa jalan pigi dekat dia…tapi c Jenn masih ikut² sa lagi…macam biasa sa pergunakan Titing untuk menjadi penyelamat keadaan sa…sa bagitau c Jenn..Titing gf baru sa…kesudahan dia Jenn macam percaya pengakuan sa dan terus berlalu tinggalkan kami..

Hari ni sa betul² kepanatan..lepas antar Titing sa terus balik rumah...lepas mandi dan bpakaian lengkap sa baring di tilam..sa check hp sa…setiap malam sa buat begitu sebelum tidur..sa tinggu pic2 yang sa candid masa pergi beach dengan Titing tempoh hari..dia tidak tau ada pic dia dalam simpanan sa..nanti dia marah..hihi…knapa sa selalu rindu dia..adakah sa sudah jatuh hati  sama dia ni..kalau sa berterus terang dia bole terima ka sa..nanti sa takut dia marah terus dia tidak mo peduli sama sa lagi…mungkin sa jahat dengan dia..ada kawan² lelaki sa mo bkenalan dengan dia tapi sa tidak pernah sampaikan sama Titing..sa jeles ..kalau boleh sa mo dia dengan sa saja..
Sa tunggu masa yang sesuai..sa mo luahkan perasaan sa sama dia sebelum tlambat…Ting..i love u..


AKU BFF (COMPLETE)Where stories live. Discover now