CHAPTER 10

201 17 0
                                    

#aku_BFF
Writer by: sylvia kasuab

Chapter 10

ANDRY
Hari ini cepat² sa bersiap..sudah janji dengan Ting my bff aka my gf..😉 mo pigi Dairy Farm..inilah masa sa mo luahkan isi hati sa..yang sa myintai dia secara diam² ..sa mo bterus terang yang sa sudah jatuh hati sama dia..semakin hari rasa sayang sa dengan dia makin kuat…sa ambil kotak hadiah yang sa beli awal² lagi..sa mo kasi surprise c Titing nanti…lepas sa kasih masuk makanan ringan dalam kereta sa pun gerak ..kami janji jumpa jam 9 tapi sa niat mo datang awal sikit..mta kebenaran dgn family c Titing dulu..

Sa on player…lagu Let Me Love You by Justin Bieber..teringat sa sma c Titing..lagu yang kami nyanyi sama2  dulu…tidak sabar sa mo jumpa dia...Tiba²..

BAAANG…sa sempat tinggu lori besar langgar tepi sa…kereta sa bputar² di jalan sebelum stop di parit..sa hanya mampu berdoa sepanjang keadaan yang genting itu....harap sa selamat…please God..tidak lama sa nampak hitam..

..TITT..TITT..dengan kepayahan sa buka mata..tapi samar² saja sa nmpk…keadaan yang putih buat sa dapat mengagak yang sa berada di hospital sekarang...sa nmpk seorang yang baring di sofa..tapi sa x tau siapa..muka dia tutup dgn kain…yang  sa tau sa tidak bsendirian dalam bilik ini…ada orang jaga sa…

“En Andry..”..sa buka mata..tcegat doktor dan nurse di tepi katil sa…

“Maaf..kami mo periksa En Andry sebentar ya..syukur En Andry sudah sedarkan diri…buat pengetahuan encik, encik tbaring dari kelmarin lagi..” sopan betul doktor semenanjung ni bcakap..sa angguk² saja..sa tinggu nametag dia ZARUL..tapi mata sa cepat ke arah sofa ..aikkk..teda sdh orang yang baring sana…betul ka yang sa nmpk tadi..atau bayangan sa saja...sa terus focus semua soalan yang doktor tu tanya..c nurse pulak  sibuk check² suhu badan sa…

Tiba² pintu bilik air tbuka…sa nampak seseorang tcegat berdiri tinggu ke arah sa..wajah yang sa rindu sangat..TITING..syukur sa masih dapat jumpa dia lagi..tapi sa tkejut knapa dia ada di sini…siapa yang panggil dia..sa nampak ada senyuman terukir di bibir dia..tapi oleh sebab doktor Zarul ni masih menanya sa itu ini…sa tidak sempat layan dia..sempat sa tinggu wajah c titing yang macam kecewa…

Lepas doktor Zarul keluar..sa macam krik² sdh..sa mula² mo tegur dia..tapi tiba² sa tfikir mo kasi main² c Titing dulu..muka dia yang heran² tu nampak kiut sa tinggu..tapi sa tidak tahan..pecah rahsia sa bila sa tketawa tidak berhenti..abis sa kena cubit  sebab kedapatan mengasih kena dia.. dari air muka dia sa tau dia risau kalau jadi apa2 sama sa.. sebab itulah sa makin sayang sama dia nih..nasiblah malang menimpa sa..kalau kami di kundasang nih ..memang sa sudah kasi tau perasaan sa sama dia..

Sa happy mamy sama dady sa ada datang lawat sa di hospital..kali ini durang sendiri  sudah nampak c Titing  kawan rapat sa yang sa selalu ceritakan dengan durang dari dulu..itulah sebab jugak durang tidak heran kalau sa pigang tangan c Titing…Cuma c Titing yang malu sa tinggu..

Masa c Titing kasih suap sa tu bubur…semangat sa tiba² trip sa c Titing gf sa sudah😂..sa tinggu saja dia sampai dia suap pun tidak tinggu muka sa..hahaha…

5 hari sa di hospital…baru kena discharge..sa rehat saja di rumah..memang boring jgk tapi masih cuti sekolah lagi terpaksalah di rumah saja…selalu sa whatsap saja atau kol c Titing kalau sa rindu dia..sa tidak sabar tunggu sa sihat betul..sa mo jumpa dia..mamy dan dady  tidak melarang sa bkawan dengan Titing..sebab durang cakap c Titing budak baik..durang suka…sa harap c Titing pun suka sa..

***********************************

IZZANEIRA
Seminggu sudah dari ari c Kidi keluar dari hospital..sihat sdh dia..ari ini dia mo bawa sa keluar..debilang dia boring..kami mo pigi duduk tepi laut sana Tg.lipat..sa pun semangat jugak..lama sdh kami tidak keluar sejak dia exsiden ari itu…pasal mo pigi Dairy Farm tu..sa tunggu dulu ..tidak berani sa sebut² sebab sa tau c Kidi belum bole jalan jauh..

Kami janji jalan jam 5pm..sa bersiap ala kadar saja…tepat jam 5pm sa nampak sudah dia di luar rumah.. Lepas kasitau mama sa..sa terus keluar pigi masuk dalam kereta..sa tinggu dia pakai tracksuit hitam dengan tshirt polo..dia pakai cap..sejak dia masuk hospital..turun badan dia sa tinggu..sempat dia senyum sa..sa balas macam biasa..senyum jugak..

Kami cari parking..time begini memang banyak orang beraidah di sini..ada yang sa tinggu jogging, bawa anak jalan² di tepi laut..lepas sa nampak c Kidi kasi keluar plastik ada isi roti ,air sama keropok dari belakang kereta kami pun cari tempat duduk dekat tepi laut..sa duluan duduk..idk lama c Kidi pigi duduk sebelah sa..

Petang itu macam² kami cerita … dari hal rumah,sekolah pasal diri sendiri...ada yang tkena dihati ketawa kami berabis..hilang stress kami yang tkurung saja dirumah..sampai bkeluaran air mata..apalagi kalau c Kidi yang buat lawak..

“Ting…” tiba² c Kidi pigang tangan sa..sa jadi tkeras sekejap..tapi sa tunggu jugak apa yang c Kidi macam serius muka dia mo kasitau..bila dia ringgu sa tunduk tidak bcakap dia sambung…

“Sebenarnya lama sudah sa mo cakap..Ting..sebelum sa exsiden hari tu lagi..” dia tunduk macam malu dia mo teruskan..

“Kid..sa rasa sa tau apa yang ko mo cakap..tapi sebelum ko cakap boleh ka sa cakap duluan...sa suka ko Kidi..lama sudah..” sa tinggu muka dia..sa stanby buat muka tidak tau malu..manatau kena reject..

Terkejut sa bila tiba² c Kidi ketawa berabis...sampai merah muka dia . Sa tinggu sambil buat muka marah...sa salah cakap ka..tlampau jugak ba ..
Kidi kasi bagus duduk dia..tapi dia menghadap sama sa..dia pigang pipi sa..dia paksa sa tinggu mata dia..tiba² ketawa dia teda sudah..serius dia tinggu sa..

“Kita sama Ting…sebenarnya sa pun sudah lama menaruh hati sama ko…tapi ada saja hal yang berlaku bikin sa belum dapat kasi tau ko..perasaan sa sama macam ko…sa suka ko Ting..bukan bff tapi gf..ko sudi terima sa ka Ting…jadi bf ko..?”..

Tiada dapat sa gambarkan bagaimana happy sa bila c Kidi pun suka sa…sa angguk² sambil tinggu c Kidi..c Kidi dengan spontan pigi peluk sa…

“Sa janji akan jaga ko selamanya..Ting…jangan risau pasal perbezaan kita..sa sudah sedia semuanya untuk menerima ko dalam hidup sa…ini janji sa..Ting..”..
Terharu sa dengar..sambil tinggu dia menitis airmata sa..laju tangan c Kidi pigi lap pipi sa..sa tunduk pigi bsandar di bahu dia…
“Iya Kid..ini janji kita..kita bersama selamanya..”

AKU BFF (COMPLETE)Where stories live. Discover now