När vi åt middag den kvällen var det som om ett täcke med en spänd tystnad låg över hela lägret.
Det tisslades och tasslades vid borden och någon sneglade alltid på Percy där han satt ensam vid Poseidon bordet.Percy var son till en av de tre stora. Zeus, Poseidon och Hades.
Luke berättade till mig under middagen att dessa tre gudar hade svurit en ed på att inte skaffa några barn eftersom att lägrets orakel uttalat en profetia om att ett barn från någon av de tre stora skulle antingen förgöra världen eller rädda dem.
Zeus hade brutit eden först, när Thalia Grace föddes. Men hon dog ju och blev en tall istället.
Nu hade tydligen Poseidon också brutit eden.Jag visste inte riktigt vad som pågick i den grekiska gudavärlden men jag förstod att det här var inte bra.
Under tystnad åt jag min pizza och brände en skiva ner i den stora elden. Connor berättade att man offrar till sin gudaförälder.
Lite konstigt tyckte jag att det var, med tanke på att min mamma inte erkänt mig än.
Men när pizzan träffade elden och askan mumlade jag ändå en tyst bön.
" Vem du än är mamma, så hoppas jag att jag får reda på det snart och...jag hoppas du gillar pepperoni pizza. "
Pizza skivan upplöstes och försvann.Jag åt resten av middagen under tystnad och det gjorde nästan alla andra lägermedlemmarna.
Tillslut, när ingen lämnat någon matbit kvar på sina tallrikar, ställde sig Keiron upp.
" Det har varit en lång dag idag. Grattis till Ares." Sa Keiron och väntade förmodligen på att någon skulle jubla men det förblev tyst.
"Men nu är vi alla trötta, så in i säng med er. Och ingen stannar uppe, ni vet vad som händer då!"Alla drog sig bort mot respektive stuga.
Jag och Percy gjorde sällskap till Hermes stuga.
" Jag kan inte fatta det här. " mumlade han " Poseidon?"
" Det förklarar ändå varför du var så bra på att ro. " muttrade jag.
" Jag har alltid gillat att vara i vatten. " sa han fundersamt mer till sig själv till än mig.Väl inne i stugan kröp jag ner i min sovsäck och försökte inte stöta till dem som redan sov.
" Det där ser inte så bekvämt ut. " sa Percy.
" Håll käften. Det är bättre än Nyx cell golv. " muttrade jag.
" Jäkla Nyx. Det har du säckert rätt i. Jaja, vi ses imorgon. " sa han och tog med sina saker till Poseidons stuga.
" Godnatt. " sa jag och drog på munnen lite.Det hade börjat snarkas högt i Hermes stuga och jag kunde inte somna till det och ljudet av folk som andas.
Jag vände och vred mig i sovsäcken men kunde inte hitta en bekväm ställning. Så jag suckade innan jag steg upp ur den.I paketet som Connor hade gett mig tog jag fram lite kläder, en handduk, duschkräm, en hårborste, schampo och balsam och bestämde mig för att ta en dusch mitt i natten.
Jag gick ut ur stugan och sprang snabbt bort till tjejernas toaletter och duschar och hoppades på att lägrets nattvakter inte såg mig.
Jag klädde av mig och njöt när de varma vattnet rann över min kropp, eftersom att jag inte hade haft chansen att duscha på länge.
När jag var klar torkade jag mig snabbt och satte på mig kläderna: ett par ljusblå slitna shorts, ett svart linne och en svart kofta. Jag hade glömt strumpor i stugan och satte därför mina slitna grå snealers direkt på fötterna.
När mitt nästan svarta hår var torrt borstade jag ut det och bestämde att inte göra en fläta som jag alltid brukar.Jag gick tillbaka till Hermes stuga men stannade upp framför dörren in. Jag var ju inte ens trött, varför skulle jag då försöka somna? För jag visste att det inte skulle gå.
Istället hittade jag en stege som gick längs husväggen enda upp till taket.
Jag ryckte på axlarna innan jag klättrade upp.
Väl där uppe la jag ner mina smutsiga kläder och satte mig ner på det snea plåt taket.
ESTÁS LEYENDO
Maya Scar och Natt Fängelset
FanficMaya Scar har gått på samma internatskola hela sitt liv och väntar fortfarande på att hennes försvunne pappa ska ta henne därifrån. Men istället gör Mayas värsta fiende från skolan det, rektorn, och för henne och hennes första och enda vän Percy lå...