Kapitel 3

1.3K 76 6
                                    

KAPITEL 3!!

(FYRA DAGAR SENARE)

Jag kör upp till parkeringen och stannar. Äntligen har jag kommit till andra änden av landet. Med en lätt spark i dörren skjuter jag upp den och går in. Jag ska precis betala för ett rum till hotellet när jag ser en affisch. Med mig på bilden. Mitt gamla jag med blont hår och gröna ögon. Och texten ovanför mitt huvud står det "Eftertraktad, belöning 50.000 kr." Oops.

När jag ser bilden drar jag min huva på hoodien över mitt huvud och lägger fram pengarna. Kvinnan bakom disken ser konstigt på mig och jag bara säger. "Kallt. Ni borde fixa fläkten här inne."

"Konstigt, jag trodde du var eld." Har jag inte berättat? Alla element har olika egenskaper. Okej, jag ska berätta senare.

"Nej, det är jag inte."

"Men vad är du då?" Frågar kvinnan och lutar sig fram och tar pengarna och lägger in dem i kassan.

"Eh-" tänk, tänk, tänk! Jag kan inte säga vad! "Vatten."

"Jaha. Men här är din nyckel och ditt rum är på översta våningen. Hissen är där och dörren är rakt framför hissen." Säger hon och ger mig ett varmt leende.

"Men eftersom du vet mitt element får jag fråga om ditt?" Frågar jag med mitt ena ögonbryn höjt.

"Du får." Svarar hon och väntar på att jag ska göra något. Jag tittar konstigt henne och hon blir röd i ansiktet. Hon kan inte vara vatten. "Öh, jaha. Jag är en Dector."

"Oj, förlåt." Beklagar jag och tittar ner i golvet.

"Det är okej. Helt okej." Säger kvinnan medan hon räcker mig mina nycklar. Jag kollar på affischen och frågar henne vem flickan är, som om jag inte visste.

"Du vet inte? Det är Dynamine. Hon är den enda som kan tillhöra två element. Alla är ute efter henne. Det är eldelementet som har satt upp dem." Uj, jag är i mycket trubbel.

"Tack." Säger jag och går iväg till hissen.

"Varsågod. Och jag se till att fixa fläkten!" Ropar hon till mig och jag ler medan hissdörrarna stängs.

Jag kommer upp till översta våningen som är också tionde våningen. Jag går ut ur hissen och mycket riktigt, dörren var framför hissen. Jag låser upp och går in. Rummet är relativt stort, nästan tillräckligt för två, men ändå inte. I en ram finns det en liknande affisch som i lobbyn, förutom att det står "Eftertraktad. För till vindelement och få 50.500." Oj, undrar hur mycket vatten och jord vill ha mig.

Just det! Jag skulle berätta om de olika elementen. Ja, alla element har tre olika ledare. Den med minst auktoritet av dem är kallad Gamma, efter den grekiska bokstaven, som är tredje först i alfabetet. Sen kommer Beta, som är näst först i det grekiska alfabetet. Och sist är det den med högst auktoritet, Alfa, som är första bokstaven i det grekiska alfabetet. Alla elementen har de tre som ledare. Och de flesta ledare är män.

Eld är nog det tuffaste elementet. Deras Alfa är stenhård och de får inte vara utomhus efter klockan ett på natten. Deras egenskap är att dem är alltid varma.

Vatten är det smartaste elementet och deras egenskap är att dem kan andas under vatten. Deras ledare har bestämt att alla ska läsa minst en bok varje månad. Konstigt, ja.

Vind är nog den mest arroganta av alla element. Deras Alfa är så självupptagen att det är ett enkelt målsikte. Deras egenskap är att dem kan kontrollera runt omkring dem.

Och jord är den mest fredligaste av de fyra elementen. Deras ledare är faktist en kvinna och de diskuterar saker igenom hellre än att slåss. Dem drivs i en demokrati. Deras egenskap är att förvandla vätska till jord. Det var det jag gjorde borta i bensinmacken.

Flame QueenHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin