Yaban ve çelişki taşıyan yanım büyüyor. Ne zaman kararsız kalsam uzaklaşırım. İhtimalleri çoğaltan hesapların peşinden koşmak iyi adına çok birşey verdi. Deneyerek kendimi eskittim. İnsanları ve en nihayetinde kendimi eskittim. Varlığımı bir sorun olarak görmüyorum. Anlam bana yıkımı öğretti çünkü. Tek başına bir anlamım yoksa bir önemim de yok.
Sadece varım. Gezinen. Kimsenin ne hissettiğinden haberi olmayan. Kimseye rahatsızlık vermeyen. Basit bir anlam olarak varım. Zaman daha yavaş ilerliyordu önceden. Tarihleri, günlerini ve anlamları birbirine karıştırıyorum şimdilerde.
Yücelikten bahsederdim. İyi, karmaşık bağımsız değildi ben çocuk olduğumda. Kötü, damarlarımda gezinen bir kana büründü. Asırlar geçmiş kemiklerimden. Eski paslanmış ellerimle yaban ve çelişki taşıyan yanıma hizmet edebiliyorum artık. Aklımın ermediği çok fazla şey kalmadı. Odalardan çıkmıyorum. Geçmişimle bağım kendimle aramda kaldı. İnce, tiz bir müzik gibi içime işliyorum olanları. Havada kalan sözleriniz olursa bulunduğunuz yeri önce siz terk etmek istersiniz. Şimdi bulunduğum yerde havada asılıp duran sözlerin de sahibi benim. Kaçıp gitsem yine kendime döneceğim. Kalsam kendimden geçeceğim.
Bende sigara yaktım. Her şeye, herkese bir sigara yaktım. Bir sigara içimlik işte benim için hayat. Ama bir sigara içimlik daha kalmadılar.
Bu hikaye bir sigara içimliklerin anısına. Sigara içen bir kızdan...
Kimse ama kimse sırf özlediği için balkona çıkıp soğuktan titreye titreye sigara yakacak kadar sevmesin.
Sırf sevmeyin diye değil sevince neler yaşayacağınızı bilin diye yazıyorum.
Gecenin bir yarısı nefesin daralıyor. Çıkıyorsun balkona yakıyorsun bir sigara bekliyorsun. Bir dakika, beş dakika, on dakika zaman geçmiyor. Tekrar yakıyorsun bir başka anınıza. Sonra serinlersin diye elini yüzünü yıkıyorsun ama olmuyor hiçbir faydası yürek yangınına. Sonra zaman işliyor gün ağarıyor. Evdekilerin yine mi uyumadın sözleri kulaklarında. Çevrendekiler yanında olmak istiyor. Ama sen onları istemiyorsun. Biri bile üzülsün istemiyorsun. Ama seni üzüyorlar. Üzerler. Hep yaparlar. Sonra düşüncelerle boğulursun. Uyumaya kalkarsın. Uyuyamazsın. Uyumak için Allah'a yalvarırsın. Ama yapamazsın. İşte benim her gecem.
Bununla tek başıma mücadele etmem lazım. Çünkü benle sigaram arasında. Size sigaralarımın sırları anlatıyorum. Sizde bana insanların neden böyle olduğunu anlatın. Belki bir insan etmez ama insan yarasına iyi geliyor sigara.Ama hiçbir şey için geç değil. Herşey gençken güzeldir. Daha yol uzun. Sigara çok. Yılmak da yok. Ulan en fazla tekrar sever. Tekrar yakarız.
Ve unutmayın;
Siz gençsiniz! İyi giyinin. İstediğiniz müziği dinleyin. Kimseden çekinmeden. Şimdi ders çalışın ki ilerde iyi bir hayatınız olsun. Sevdiğiniz için hayatınıza yön vermeyin. Kimse vazgeçilmez değil. Kafanız bulanıyorsa çıkın dışarı, takın kulaklığı dinleyin size iyi gelen müzükleri, yürüyün hedeflerinize doğru. Kahve için ama unutmayın çay daha samimidir. Hiçbir şey için çok geç demeyin. Daha çok gençsiniz. Hayatın size sunduğu fırsatları iyi değerlendirin. Her gün biraz daha olgunlaşacağınızı unutmayın. Çirkin olduğunuzu düşünmeyin. Anneniz için mükemmelsiniz. Dış görünüşünüze çok aldanmayın. Kendinizi büyük görmeyin unutmayın sizin dışınızda 7 milyar insan var. Ve en önemlisi asla yenildim demeyin. Daha yolun başındasınız. Yaşayacak çok şey var. Asla yaşayamayacak kadaf umutsuz olmayın.
Bu kitap okumak için değil bir sigara yakmak için okunur. Sigarayla kitabı sevenler için yazıyorum. Bu bölümde amacımı anlatmak istedim. Öyle afilli şeylerde beklemeyin. Kendi çapımda takılıyorum. Sigaramı anlatıyorum.
Son olarak da şunu da eklemeliyim;
"şimdi size gecenin bir yarısı uyanıp boş gözlerle tavana bakmayı anlatacağım da, siz zaten biliyorsunuz"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİR SİGARA İÇİMLİK
ChickLitGeceni aydınlatan bir mumun yoksa, Yak bir sigara... İnsanlığa, aşka, sevgiye ve güvene olan ümidini yitirmiş bir kız. Afra. Ve ona bunları vaat eden bir oğlan. Ateş. Sevdiğini zannettiği, onu üzen adam. Demir. Yanında olmaya çalışan arkadaşlar...