Prolog

76K 1K 6
                                    

"Kau suka atau tak, kau kena kahwin jugak dengan aku. Aku nak kau milik aku seorang. Faham!" Kedengaran suara Ethan Danial tegas.

"Tapi encik...saya tak ready lagi nak kahwin. Lagipun sekarang saya sedang sibuk dengan final year project" Ujar Aurel Fatiya.

"Kesah pulak aku. Aku dah discuss dengan family kau. Semua setuju so kau tak ada pilihan. Minggu depan majlis akan berlangsung. Aku dah dapat cuti."

"M-minggu depan encik? Biar betul. Tunggu dalam sebulan tak apalah jugak. Encik ni tak menyempat."

"Kau setuju atau tak?"

"S-setuju"

"Tau pun sayang aku"

"Sayanglah."

"Kalau sayang kenapa buat perangai? Hah?"

"Saya minta maaf. Kan saya dah janji tak nak buat lagi"

"Janji kau tak boleh pakailah. Dahlah, keluar dari bilik aku sekarang."

"Tapi encik sempat ke nak buat persiapan"

"Asal? Kau nak majlis kita gilang gemilang macam yang selalu orang viral tu?"

"Saya teringin macam tu"

"Tak payah nak mengada. Minggu depan kita nikah. Dua bulan lagi baru majlis resepsi. Kau pakai aje baju yang aku dah bagi kat ummi"

"Baik"

Tanpa sebarang bantahan, Aurel Fatiya keluar dari bilik Ethan tanpa meminta diri seperti selalu.
Aurel menghela nafas. Gembira? Ya akhirnya Ethan memilih dia. Sedih? Ya sebab semua nak kena ikut cakap Ethan.

Just You, Budak Lembab! [COMPLETED]Where stories live. Discover now