Violetta Castillo

29 0 0
                                    

Bijnaam:
Vio (Door iedereen),
Snotneus (Door Jade Lafontaine en Matias Lafontaine),
Mijn kleine meisje (Door Olga Pena)
Violetje (Door Priscilla)
Oogkleur:
Bruin
Haarkleur:
Bruin(Seizoen 1),
Bruin met blonde highlights (Seizoen 2)
Blond (Seizoen 3)
Familie:
Herman Castillo (Vader),
Maria Saramego (Moeder),
Angie Carara (Tante),
Angelica Carara (Grootmoeder) Priscilla (Stiefmoeder) Lucinda (Stiefzus)
Relaties:
Tomas Heredia (Ex-vriendje),
Diego Hernandez (Ex-vriendje),
Leon (Vriendje)
Vrienden:
Francisca Caviglia (beste vriendin),
Camila Torres (beste vriendin),
Federico (hechte vriend),
Leon,
Tomas Heredia,
Helena Vidal,
Maxim Ponte
School:
Studio 21 (Seizoen 1),
Studio OnBeat (Seizoen 2 en 3)
Gespeeld door:
Martina Stoessel Abbey Hoes (Nederlandse stem)

Violetta Castillo verhuist in aflevering 1 van Madrid naar Buenos Aires. Ze gaat weer wonen in het huis waar ze als kind ook al woonde, met haar vader, haar vaders rechterhand Roberto, huishoudster Olga, haar vaders vriendin Jade en Jades broer Matthias. Violetta ontdekt in Buenos Aires steeds meer de wereld om haar heen en ze ontdekt haar passie voor zingen. Ze wil heel graag naar de prestigieuze Studio 21, maar daarvoor zal ze wel een enorme leugen moeten vertellen tegen haar vader.

Personaliteit.

Violetta is prachtige slimme

meisje , grappige meisje, spontaan slimste aarigste knapste meisje zij heeft de mooiste oog en mooiste stem zij heelf haar moeder,schoonheid die overleed toen ze haar vader herman is heel knap heren slecht karakter hij is fout man hij bang waar violetta is knapste dochter veel jongens vet verliefd op haar zij is veel mooier lucinda en haat en hekel aan de knappe violetta violetta is heel knappe

In Buenos Aires ziet Violetta steeds meer de wereld om haar heen en ze bloeit daardoor helemaal op. Ze maakt nieuwe vrienden en ze wordt zelfs verliefd. Violetta geeft ook heel veel om haar vrienden en familie. Ze heeft helaas een overbezorgde vader, die haar soms teveel beschermt.

Geschiedenis

Seizoen 1


Tomas en Violetta eerste ontmoeting
Violetta vliegt samen met haar vader terug naar Buenos Aires, om daar weer te gaan wonen. Haar vader Herman heeft een relatie met Jade La Fontaine. Violetta vindt Jade niet leuk. Later ontmoet ze haar nieuwe gouvernante Angie. Tijdens het verjaardagsfeestje dat Jade heeft georganiseerd draagt ze de jurk van haar moeder Maria, die opeens op haar bed lag.
Violetta ontmoet later een jongen: Tomas. Als ze aan het wandelen is glijdt ze uit. Violetta valt bijna in de modder maar Tomas kan haar nog vangen. Het gesprek is maar heel kort, maar de spanning die tussen hen hangt is gelijk te merken.
Violetta en haar gouvernante gaan naar een concert. Angie doet alsof dat ze verkouden is, om te verbergen dat ze eigenlijk lerares is in de Studio en daar met de school een afspraak heeft. Angie loopt de hele tijd weg. Als het concert afgelopen zoekt ze Angie, maar ze stuit op Lucinda en Tomas, die aan het praten zijn. Violetta is boos en gekwetst en ze loopt weg. Violetta loopt buiten rond, wachtend op Angie. Leon ziet Violetta en kan haar nog net redden van een groepje skaters die haar bijna omver gereden hadden. Het gesprek is heel kort.

Violetta komt verkleed als een engel
Ondertussen in de Studio 21 moeten de rivalen samen dansen. Lucinda stuurt een e-mail naar Violetta waarin staat dat er een verkleedfeestje is, in plaats van de presentatie van hun nummer. Violetta gaat als een engel, maar wordt voor schut gezet. Ze loopt weg en Leon brengt haar terug naar huis, waar Angie haar plek heeft ingenomen in het bed, zodat Herman niet weet dat Violetta niet thuis is.
Violetta en Tomas hebben hun eerste afspraakje. Maar Lucinda stuurt een sms naar Violetta met Tomas telefoon: Hun relatie is afgelopen en het afspraakje gaat niet meer door. Tomas zit te wachten op de plaats waar ze afgesproken hadden, met een koets en bloemen. Nadat Violetta niet kwam opdagen probeert Tomas te weten komen wat er mis is maar Violetta negeert hem. Violetta en Tomas proberen de hele tijd samen te zijn maar Lucinda probeert hun relatie te verbreken. Violetta en Tomas hebben weer een afspraakje maar dan vertelt Tomas dat hij terug moet keren naar Spanje. Tomas wilt dat Violetta hem vergeet. Maar Violetta wil dat niet.

Violetta's haar eerste kus met Leon
Leon grijpt zijn kans om Violetta voor zich te winnen. Het lukt hem en Leon en Violetta kussen. Violetta verandert helemaal, en ze wil Tomas uit haar hoofd zetten, maar toch blijft ze nog steeds aan hem denken. Violetta verzint een plan waardoor Tomas toch in Buenos Aires kan blijven. Als ze het vertelt tegen Tomas zegt hij dat ze de gemeenste persoon is die hij ooit heeft ontmoet, omdat Lucinda toevallig met hetzelfde plan kwam. Lucinda had Violetta afgeluisterd toen ze het plan maakte en heeft Tomas het plan verteld voordat Violetta dat kon doen, zodat het leek alsof het plan van Lucinda was.
Seizoen 2

Binnenkort
Seizoen 3

Binnenkort
Relaties

Leon

Op seizoen 1 voelt Leon voor haar en heeft hij uitgemaakt voor Lucinda en beschermt haar veel. Leon haat Tomas omdat hij met haar ging. Leon is een type jaloers vriendje en dat is heel romantisch.

Diego Casal

In seizoen 2 word Diego verliefd op Violetta en probeert haar voor zich te winnen ook al heeft ze Leon al als vriendje. Violetta vind Diego heel irritant en vervelend. Nadat Violetta en Diego een liedje hebben gezongen kust Diego haar. Diego en Violetta worden een stelletje.

Tomas Heredia

In seizoen 1 vangt Tomas Vio op als ze uitglijdt in de modder en ze worden meteen verliefd. Violetta en Tomas gaan daarna meer met elkaar om. Maar aan het einde van seizoen 1 verhuisd Tomas naar Spanje.

Herman Castillo

In seizoen 1 wil hij niet dat Violetta ook maar iets met muziek of zingen te maken heeft. Als Vio dan toch naar de studio gaat en daar lessen volgt en hij daar achter komt wil hij gaan verhuizen. Maar onderweg naar het vliegveld bedenkt hij zich. In seizoen 2 vekleed Herman zich als Jeremias, een pianiste die gaat werken in de studio, om Violetta in de gaten te houden.

Angie

In seizoen 1 is Angie Violetta's gouvernante. Als Violetta er achter komt dat Angie haar tante is spreken ze af om niks tegen Herman te zeggen.

Lucinda Ferro

In seizoen 1, 2 en aan het begin van seizoen 3 is Lucinda Violetta's vijand. Ze probeert Violetta de hele tijd te kwetsen en haar de studio te werken. In seizoen 3 krijgen Lucinda's moeder en Violetta's vader iets en uiteindelijk trouwen ze en Lucinda en Vio worden zusjes. Dus moeten ze met elkaar zien om te gaan. Uiteindelijk lukt dat en ze worden goede vrienden.

Trivia

Tomas is haar eerste liefde
Leon is haar tweede liefde, ze heeft met Leon haar eerste kus gehad. Leon is nog steeds het vriendje van Violetta.
De verjaardag van Violetta is samen met die van Francisca.
Familie

Vriendjes:

Leon: Levend (vanaf seizoen 1 tm 3, alleen wel een knipperlichtrelatie)
Diego Casal (vroeger): Levend (seizoen 2 tot 3)
Tomas Heredia (onofficieel, vroeger): Levend (Seizoen 1)
Vader:

Herman Castillo: Levend (vanaf Seizoen 1)
Moeder:

Maria Samerego: Overleden
Tante:

Angela 'Angie' Carrará: Levend (vanaf Seizoen 1)
Grootmoeder:

Angelica Carara: Levend (Seizoen 1)

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Jun 06, 2017 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

Violetta personagesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu