Bab 17

6.1K 168 12
                                    

"AKAK!-"

"Salam mana?!"

"Sorry! Assalam kak! Ni penting-"

"Mama cari akak ke?"

"Ye. Ye. Mama fikir akak tak bangun lagi, tapi bila mama masuk bilik, akak takde. Dah lah tadi tu waktu abang Faizal datang masuk meminang dengan keluarga dia"

"Ohh"

"Akakkkk. Shush Ohh Ohh tuu! Ni tadi adik dah convinced mama papa yang akak selamat dan tinggal kat rumah kawan-"

"Akak dah kahwin-"

"WHAT!! Kak? Serious? Who? The guy hari tu and semalam... Naim??!"

"Yes. Akak minta restu dan rahsiakan ye? Cuma adik harapan akak sekarang. Akak kahwin atas sebab nak halal duduk serumah dan akak pasti dia boleh jaga akak.."

"Habis abang Faizal...? Kesian dia..."

"Takpe. Dia boleh terima keadaan lepas ni. Akak akan kata minta maaf kat dia. Sangat-sangat... akak minta maaf juga... kat semua"

"Adik maafkan..."

Perbualan ku di talian berterusan hingga ke 15 minit terakhir. Tentang perkahwinan ku harus di rahsiakan dari kedua orang tua ku dahulu.

Aku pun tahu, aku takut nak berhadapan dengan mama papa. Bila di bayangkan, jika aku balik kerumah dan memohon restu, sudah tentu aku di halau.

"Sayang boleh masak ke?" Soal Naim yang baru sahaja tiba di ruang dapur. Jam dinding ku lihat hampir menunjukkan 9 pagi.

"Boleh. Dulu tinggal kat dorm, saya selalu masak" jawab ku sambil berdiri di tepi peti ais. "Erm... awak.. abang.. nak makan apa?" Tetiba pula aku berasa segan hendak menyebut nama panggilan nya.

"Malu lagi isteri abang ni..." jawabnya dan terus meluru kehadapan ku. Tangan kanan nya diangkat dan diusap lembut dipipi kiri ku. "Takpe kalau sayang masih tak biasa, abang pun sama. At lease, abang cuba... sayang awak"

Dengan hanya ungkapan sayang dan tenungan mata nya bisa membuatkan hati ku gentar. Suaranya yang mendalam juga bisa membuat hati ku cair, dan sekilas senyuman terukir dibibirku.

"I love you, sayang. Jadilah isteri yang solehah dan boleh mendidik diri dan anak-anak abang ke jalan yang lurus nanti. InshaAllah" sebuah kucupan singgah di dahiku.

Terasa hangat bagai satu renjatan eletrik yang memeranjatkan naluri jiwa ku. Tangannya yang merangkul kemas pinggang ku bagai ada satu kuasa tarikan yang membuatkan ku ikut sama memeluknya. Semua ini adalah permulaan bagi segalanya.

"Isteri abang blushing laa..." usiknya dan terus ku mengalih pandangan ke arah lain. "Lepas ni kita first date okay? Bercinta lepas bernikah sweet tau" ujarnya lagi. Aku hanya menganggukkan kepala mengiyakan segalanya.

Hanya yang Esa sahaja mengetahui betapa lajunya degupan jantung ku bila berdepanan dengan seorang lelaki, iaitu suamiku sendiri. Semoga aku bisa membuatkan hati ku mencintainya seadanya.

"Okay. Sa..sayang nak masak... erm... a-abang nak makan apa?" Gementar yang ku rasa belum hilang lagi. Terus ku mengubah topik kepada asal sejurus menghilangkan rasa gugup ku.

"Apa saja sayang abang masak, abang terima. InshaAllah semuanya sedap. Abang percaya"

Sweet nya suami aku...

"Okay. Sayang masak pie kentang dan daging jelah, boleh ke?" Masakan paling senang, cepat dan sedap untuk dimakan juga mengenyangkan bila dimakan walau untuk sarapan pagi.

"Sure. Abang tolong ehh..."

******
A/n: Sorry sis lambat update, lately bnyak perkara yang Hmm... terjadi. Dan juga amat sibuk sekali. Btw, Thanks kpd sesape yang keep voting dan commenting, sis appreciated dan bersyukur sangat sbb ada yg sudi baca. Thank you... *wink wink*🙈

P.s : Selamat Berpuasa, semoga puasa kalini diberkati oleh Allah, Amin....

So here... Thanks to:

@_nnbhh
@_AznilizaAlinda
@_natasyhaizzaty

Votes
Read
Comments

Hot! Hot! SOLDIER!Where stories live. Discover now