Part 7

8 1 0
                                    

'nou vertel....' ik kijk hem in zijn bruine ogen aan en ik voel iets wat ik heel lang niet meer heb gevoeld, verliefdheid. Nee dat kan niet! niet op Kylian! weet je hoe super akward dat is! weer verkering krijgen met je ex! nee ze het uit je hoofd Christall! 'okey ehm hoe zeg ik dit.......' please zeg gewoon sorry niks anders! 'ehm... wat moet je zeggen Kylian?' 'ten eerste, sorry voor alles wat ik je heb aangedaan. Ik had het niet zo bedoeld. Eerst was het wel een weddenschap maar na een paar dagen zag ik dat je echt heel lief ben enzo en toen werd ik echt verliefd op je....' potvis! er komt nog meer 'en ja dat was het ik wou gewoon sorry zeggen' 'okey excuses geaccepteerd!' ik geef hem een knuffel, dat is wat goede vrienden doen. toch?! Chris chillex, you're creeping out! 'okey wat heb je na de pauze?' 'ehm ik heb Grieks en Muziek en dan ben ik uit, wat heb jij?' 'ik heb hierna een tussen uur en Economie en daarna ben ik ook uit..... samen naar huis fietsen?' 'ja is goed' 'nog een vraagje' ik wist het dat er nog iets was! 'waarom keek Youri naar je?' 'ehm weet ik ook niet eigenlijk. Hij kwam nadat jij vertrokken was naar me toe. Hij vroeg naar mijn naam en die vond mooi' 'okey ik wil even zeggen: blijf uit zijn buurt, hij is gevaarlijk, echt!' 'tsss jij ook al, ik blijf echt wel uit de buurt van "bad boys"...... nou soort van' 'wat bedoel je daar mee?' 'nou als ik uit de buurt van "bad boys" moet blijven zou ik nu niet met jou staan praten' ik lachte en liep weg. zoekend naar Lynne, daar moet ik ook nog m'n excuses aan aanbieden. En dat gaat niet zo snel net zoals bij Kylian en mij. Nee Lynne gaat moeilijk doen, Heel moeilijk!

Natuurlijk ontweek Lynne me volledig, maar uiteindelijk zou ik haar zien bij muziek en dan zit ik naast haar dus daar is geen ontkomen aan. Toen de bel ging voor het zesde uur rende ik zo snel mogelijk naar het muziek lokaal zodat ik Lynne tegen kon houden en haar aan kon spreken. Maar toen ik bij het lokaal aankwam was Lynne er niet. 'Cristal, wie zoek je?' vroeg Gabi, een meisje uit onze klas, 'Lynne, heb jij haar gezien?' 'o nee die is naar huis gegaan tijdens het vijfde uur, ze voelde zich niet lekker. Maar iedereen weet dat ze gewoon met Tim ergens gaat chillen en hun longen helemaal naar de sodemieter roken' 'EH WAT? ROOKT LYNNE?' 'eh ja eigenlijk al best lang maar omdat jij altijd Grieks en Latijn heb kon ze het makkelijk geheim houden. Jij hebt dit dus niet van mij!' 'nee nee Gabi, ik zal jou niet verraden, maar eh ik ga me ook ziek melden' 'aka je gaat Lynne zoeken' 'precies' 'ik zal niks zeggen hoor, erewoord' 'thanks Gabi' ik vertrouw dat mens echt voor geen meter, maar nu even wel want Lynne komt hier helemaal niet mee weg. Ik ga eerst Aleece en Florencia zoeken.

Aleece en Florencia Empusa                  18 (6 VWO) en 17 jaar  (5 VWO)                                                                                    de twee oudere (stief) zussen en beste vriendinnen (naast mij) van Lynne

Ik heb Aleece snel gevonden want die heeft altijd het zesde uur bijles van Geschiedenis. Ik loop naar haar lokaal toe en loop gewoon naar binnen (I don't care) 'en wat denken wij hier te gaan doen Mevrouw Jackson?' vraagt Meneer Toppen. 'eh ik moet Aleece dringend spreken, dit kan echt niet wachten want anders gebeuren er vreselijke dingen' Ik zie Meneer Toppen schrikken dus hij laat Aleece met mij meegaan. Ik doe de deur dicht en loop samen met Aleece naar de wc. 'Mag ik weten waarom ik uit de klas wordt gehaald?' 'het gaat over Lynne' 'oh vertel!' 'nee eerst moeten we Florencia zoeken want ik ga het niet twee keer vertellen' 'okey die heeft nu volgens mij een tussen uur' Ik en Aleece lopen naar de aula waar Florencia met haar vrienden zit waaronder de broers van Kylian, Rob en Dion. 'Florencia, kom even mee het gaat over Lynne' Florencia kijkt gelijk heel ernstig, want ze wil Lynne altijd beschermen voor alles wat haar kwaad wil of kan doen. We lopen naar een hoek van de aula waar niemand ons kan afluisteren. 'Nou vertel' begint Florencia 'Eh ik hoorde daarnet van een meisje uit mijn klas dat Lynne naar huis is gegaan' begin ik 'SERIEUS CRISTAL IS DIT ALLES' roept Aleece geërgerd 'nee nee...... maar zij zei ook dat Lynne helemaal niet naar huis is gegaan. Ze is met Tim ergens in de stad...... aan het roken' ik zie Florencia wit worden 'Maar dat kan niet, dat zou Lynne nooit doen' zegt Florencia verbijsterd. 'Maar het kan wel!' zegt Aleece 'ze gebruikt de laatste tijd heel veel kauwgom en poetst haar tanden nu ineens twee keer per dag, maar normaal doet ze het nog niet eens een keer per dag. En haar kleren stinken echt als de pest' Ik kijk Aleece aan, ze weet dat ik niet scheld en dat ik ook liever niet scheld woorden hoor met ziektes enzo 'querida desculpe'

ik weet wat het betekent: sorry schat. Hun ouders komen uit Portugal, maar hun vader is overleden nadat hij ernstig ziek is geworden toen Aleece en Florencia nog klein waren. Snel kreeg de moeder van Aleece en Florencia al weer een nieuwe vriend Addy uit Engeland. Daarna verhuisde ze naar Nederland en toen trouwde Addy en Ileanna, de moeder van Aleece, Florencia en Lynne, en een paar maanden later kregen ze Lynne. Ileanna noemt Lynne dan ook Lindara, maar omdat haar vader Engels is noemen haar zussen en ik haar Lynne.

Aleece gaat nog even terug naar de bijles en zegt dat ze naar huis moet en Florencia meldt zichzelf ziek voor het laatste uur. We pakken onze fietsen en rijden naar de stad. Thanks to SnapMap hebben we Lynne snel gevonden. 'Dit voelt fout' zeg ik als we haar staan te bespieden achter een muurtje 'nee dit is juist goed want Lynne is degene die fout zit' zegt Aleece 'jongens kijk!' Florencia wijst naar Lynne die samen met Tim staat. Ik zie haar iets in haar mond doen en daarna een aansteker pakken en het aansteken.....en dan weten we allemaal dat het waar is dat Lynne rookt. En ze heeft ons allemaal voorgelogen.

Heyyy lezertjes, Ik heb eindelijk vakantie en dat betekent dat ik meer tijd heb om te schrijven, maar ik ben ook bezig met een nieuw boek en daar krijgen jullie nog wel een preview van binnenkort. Ik hoop dat jullie dit hoofdstuk leuk vinden want ik ben hier best wel lang mee bezig geweest. Dat komt ook natuurlijk omdat ik proefwerkweek had en ik er niet al te best voor stond MAAR IK BEN OVER NAAR 3 VWO!!!!!! en daar ben ik heel blij mee.

love u all <3 x Iris

7 years Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu