1. Bölüm : Ah Bu Kardeşim

9 0 0
                                    

-Benim adım Hande ana sen kısaca bana han de

Bu espiriyi sabah kardeşim Berkaydan duyunca kendimden soğudum. Kardeşim odamı öyle bi dağıtmışki Annem:

-Kızım burda ne savaşı yaptınız, dedi.

Saat:11.00

Olamaz anne çok geç kaldım. Hemen kahvaltımı yaptım, üstümü giyindim, koşarak kursa gittim. Kursun girişindeki listeye baktım.

Yaşasın bugün yüzme var, heyooo! Ben yüzmeyi bildiğim için kolaylıkla 100 aldım. Yağmur hocam (yüzme hocası başka hoca anlamayın) öğretmişti bana yüzmeyi. Belkıs (en iyi arkadaşım ) ile eve döndük. Zaten onlarda alt katta oturuyorlar. Eve gidince kapıyı Berkay açtı yine sinsi sinsi sırıtıyordu.

-Yine ne yaptın

-İyice eve bak anlarsın, dedi

Hemen ilk iş olarak odama gittim. Bi baktım odam toplanılmıştı. Berkay:

-Ben topladım

Annemin yanına gittim. "Anne odamı güya Berkay toplamış doğrumu" annemde şöyle yanıt verdi "evet bunda ne varki?" Kesin Berkay bişeyimi almıştır. Odama gidip eşyalarımı kontrol ettim. Birşey eksikti. Oyuncaklarım nerde?

- Berkaaaaay!

- Uf abla ya

- Ablaya uf denmez ver bakiyim. Hayır anlamıyorum. Kız olsan al oyna zaten kız oyuncakları dicem ama erkeksin sen erkek.

- Azarlaman bittiyse çıkabilir miyim?

- Tabikide

Oyuncaklarımı yerleştirirken annem:

-Açelya (benim), Berkay ben anneannenize gidiyorum bi kaç gün kalıcam babanızın haberi var yaramazlık yapmayın, dedi.

Berkay yine o sinsi gülüşünü yaptı. Berkaya bakıp anne nolur şunuda (yani Berkayı ) al dedim ama annem hayır manasında kafasını sağ sola salladı ve gitti. Şu an Berkayla evde kalan son cephanemiz olan çikolatalarımızı yiyoruz. Zil çaldı. Babam gelmiş. Sağolsun 20 lira verdi. Biraz yalakalık yaptım. "Sağol babacım" "Kursta 3 dersten 100 alırsan her hafta veririm matematiksel olarak bu para ayda 80 ₺ yılda ise 960 ₺ yani kendine yeni bi telefon almak için harika bi para deme Açelya "

Benim sevinmemle Berkayın paramı alması bir oldu. Çemkürük. Elime terlik alıp kovalamaya başladım.

-Çocuklar kedi köpeğe dönmeyin yine, zaten anneniz evde değil. Susun bakiyim.

-Aynen baba. Ama paramı hala vermedi.

Babam Berkaya bi bakış attı Berkay paramı geri vermek zorunda kaldı. Babam odasına gider gitmez terliği attım. Tam isabet. Ah çok kötü bi ablayım. Babam bizi yemeğe çağırdı. Çok acıktığım için hızlı hızlı yedim. Berkay bana böm böm bakıp abla yavaş deyince lafı yapıştırdım tabi:

-Hem küçüksün hem suçlusun hemde sen den 4 yaş büyüğüne laf atıyorsun (ben 9.sınıfa Berkayda 6.sınıfa gidiyo).

Berkayın o anki tipini görmeliydiniz. Yemeğimi pitirince Berkayın odasına gittim. Kapıda izinsiz girme abla yazıyordu. Çocuk gireceğimi hissetmiş Nasıl bi çocuk bu anlamadım gitti. Neyse. Yazıyı takmadım içeriye girince bi alarm çaldı. Berkayın en sevdiği ergen şarkıydı bu. Berkayın arabalarını kucakladım. Arkama bi döndüm bütün oyuncaklar yere düştü. Arkamdaki şahıs Berkaydı.

-Bana bak çocuk şöyle yapma diye sana kaç defa dicem.

Odama gittim. Şu an yatakta yuvarlanıp uyumaya çalışıyorum.

2 DK. Sonra

Yuvarlanıp dururken uyuyakalmışım. Bu gün Salı yine sabah yaptığım şeyleri yaptım. Tekrar etmeye gerek yok klasik şeyler işte. Yıkan, giyin, tıkın, koşa koşa yurda git, çünkü yine geç kaldım. Listeye baktım bu gün etkinlik vardı. Hazal Hoca (etkinlik hocası) bize proje verdi. Sokakta yaşayan hayvanlar için kışın içine girebilecekleri sıcak bi ev yapın dedi. Ama iki kişi yapsın dedi. Bende tabiki Belkısla yapacağım. Eve gidince kapıyı babam açtı. Evin Deposuna gitmek için izin aldım. Neden izin vermesin verdi zaten. Belkıslara indim. Beraber depodan eşyaları karıştırdık ve bir küçük ısıtıcı, koli, boya, eski küçük kalın battaniye bulduk. Tam da ihtiyacımız olanlardı bunlar. Aramızda konuştuk "Açelya yarın Kuran dersi olduğu için geç kalma bizim son sayfamız ya hoca dua okutçakmış."

"Tamam geç kalmam"

ben Belkısla konuşurken depoya Berkay geldi ve dediki " abla bir şey diyeceğim" ben de efendim dedim "bişey" diyip kaçtı. Belkısta bi yandan gülüyordu. İşimiz bitince Belkıs gitti. Berkayı hayattan soğutacak bir espiri bulmalıydım. Buldum.

-Berkay

-Efendim

-şu an denizdesin

-yoo

-evet çünkü tipin kayık😄

Berkay kağıda bişey yazıp kapısına yapıştırdı. Ne yazıyo bakalım. Benimle muhattap olupta espiri yapan şahıslar bu odaya giremez girerse beğenilmeyen şarkıyı dinlemek zorunda kalır. Alarmıydı ya o şarkı o yüzden dedi galiba. Neyse artık yatayım.Çünkü saat: 21.00

3 dk. Sonra

Uf hiç uykumu alamadım. Neyse. Yaşasın bugün güzelce kahvaltı yapabilirim. Çünkü saat: 09.00. Benim kursum saat: 10.00'da. Babam:

-kızım hadi Berkayı uyandır.

-Tamam baba

Berkayın yanına giderken bi espiri buldum

-kardeşim Berkay sen alarmında bişey vardıya heh sen ona bak bende on bire

-abla sen espiri yapma

Şarkıyı başlatmadan mutfağa koştum. Kahvaltımı yapıp, çantamı alıp, Belkıslara indim. Beni bu saatte ayakta görünce şaşırdı tabi. Spor olur diye kursa patenlerimizle gittik. Elimizde hayvan evi olunca biraz sürmede zorlandık tabi. Hocaları beklerken yemek yiyelim dedik.

-Belkıs

-Efendim Açelya

-yemek poşetimi verir misin?

-Tabi

Şu an yemek poşetimin içinden pudingimi (canınızın çektiğini biliyorum) ve iki kaşık çıkardım. Yemek kabımın üzerinde çikolata-çifantata yazıyordu. Bu espiriyi Berkaydan başka kimse yazamazdı. Şu an pudingimi yiyoruz. Bakalım başka ne yemek var hmm.

-çocuklar erken gelmişsiniz

-evet Nazan hocam sizi beklerken yemeklerimiz bitti

-biz geldiiik

-e herkes burdaysa başlayalım o zaman.

Kuran dersi bitti şu an etkinlik dersindeyiz

-Belkıs Açelya size 100 veriyorum

-oley

Evin içinde bi not vardı şöyle yazıyordu: merhaba Açelya ben gizli bi dost kim olduğumu öğrenmek istiyorsan anneannene git ve onun ................ kitabının arasındaki notu bul. Kesin biri benle maytap geçiyor (yani dalga geçiyor). Ama yinede kimin yazdığını merak ettim. Bu yüzden babamdan bizi anneanneme götürürmüsün dedim tabi dedi.

UyşukgillerWhere stories live. Discover now