POV Niall
Ademloos staar ik naar de deur die Harry net heeft dicht geslagen. Zoveel emotie's kwamen er in mijn op. Zij. Lucy. Lucy fucking Johnson heeft mij brieven gescheven? Zachtjes zak ik door mijn knieën om de verscheurde brief stukken bij elkaar te grijpen. Mijn oog valt op haar perfecte krullende handschrift. Het handschrift dat ze gebruikte bij haar huiswerk. Ik herken het uit duizende. Ik schreef namelijk elke dag haar huiswerk over. Er komt een kleine glimlach op mijn gezicht als ik er aan denk. Zachtjes grijp ik alle stukjes bij elkaar. Langzaam begin ik te puzzelen aan de brief totdat het weer 1 brief is.
POV Harry
To: Niall James Horan
From: Lucy Johnson
Date: 17'03'2014
Dear Niall,
Ik heb lang niet meer gescheven, of niet soms? Waarschijnlijk heb je het niet gemerkt omdat je toch te druk bent met je werk. Het is 1 week geleden dat ik de vorige brief schreef als je het nog niet wist.
Klopt het dat je je de laatste tijd niet goed in je vel zit? Als ik in je ogen kijk, dan zie ik dat.. Je schreeuwt het uit om weer te kunnen glimlachen. Niall, ik weet niet wat er allemaal in je gedachten zit maar geloof me, ik ben er voor je. Ookal kan je me niet zien, ik sta daar. Ik zal echt altijd naar je luisteren. Ookal gaat dat niet zo makkelijk aangezien jij geen contact met mij wilt.
Maar Niall ik ben bang dat je de jongens kwijt raakt. Dat One Direction uit elkaar valt. Misschien denk je nu: Waar bemoei jij je mee? Maar sorry hoor, jullie hebben mijn leven gered. Meerdere keren. Denk je dat ik wil dat mijn helden ruzie krijgen? Dat ze uit elkaar vallen net als een gebroken spiegel? Nee dat wil ik niet Niall. Jou ongelukkig zien, maakt mij ook ongelukkig. Misschien omdat ik stiekem nog echt heel veel om je geef.
Het voelt soms dat je wel aan mij denkt, dat je weet wat er omgaat in mijn hoofd. Sorry als dat heel idioot klinkt. Maar je vraagt je zeker af waarom? Midnight Memories omdat er veel meisjes (maar ook jongens!) tot laat opblijven 's nachts. Ze denken dan aan zelfmoord en ze vragen zich af of het wel de moeite waard is om te blijven op deze wereld. Diana omdat het lied over mensen die suidicaal zijn en aan zelfbeschadiging doen. Het lijkt alsof jullie express Diana hebben gebruikt omdat Diana, onze prinses die nu in de hemel zit, ook last had van depressie. Sorry als je me nu als gek verklaart, maar geloof me.. Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik Diana hoorde. Het is echt perfect, well done.
Klopt het dat Harry met Cara Delevingne heeft? Laat het zo zijn asjeblieft. Ze is echt p e r f e ct. En Harry verdient echt het beste. Als het waar is, wil je dan nu zijn kamer inrennen en hem feliciteren wegens mij? Ik ben een echte Carry. Ik heb echt geen idee of die shipnaam klopt, maar oke.
Ik glimlach. Ik weet niet waarom, ze laat me dingen vergeten. Ik ben boos op mijn beste vriend en toch.. Toch kan zij een glimlach op mijn gezicht toveren. Ze vind ander mans belang erg belangrijk, dat weet ik zeker. Ze kiest mensen boven haarzelf, het kan een goeie eigenschap zijn. Maar het kan net zo goed een slechte eigenschap zijn. Lucy is slim. Erg slim. Maar breekbaar. En of ze dat is. Maar ze heeft iets, iets wat een man in een vrouw zoekt. Iets speciaals.
Ik ga eindigen met deze brief, ik hou van je! xx
Love, Lucy.
Deze meid geeft echt veel om Niall. Echt heel veel. Als ze niet zoveel om hem gaf, had ze hem allang opgegeven. Ze zou niet eens meer aan hem denken. Hij zou simpel een vage herrinering zijn. Maar nee, Lucy en Niall hadden een speciale band. Een band die niet te breken was. Dachten ze. Een band dat voor altijd was. Dachten de mensen om hun heen. Maar het brak, niet alleen hun vriendschap maar ook haar hart. Haar zelfbeeld en haar vertrouwen in mensen. Hoe zou jij je voelen als je beste vriend of vriendin ineens geen contact meer met je wilt? Dat je er helemaal alleen voor staat. Je hebt niemand meer. Ik zou het niet weten, maar 1 ding is zeker : Lucy Johnson is een vechter en ze gaat winnen.
Zachtjes hoor ik de vloer kraken. Ik kijk op van de brief. Niall. Hij staat in de deur opening. We kijken elkaar recht in de ogen aan. Dan voel ik mijn woede weer opborrelen. Die Lucy net liet verdwijnen. Ze is soort van drugs, ik ben verslaafd aan haar. Verslaafd aan haar brieven. Ze laat al het gevoel van me verdwijnen, het enige waar ik aan denk als ik haar brieven lees is aan haar. Door haar denk ik niet aan de haat, door haar kan ik even blij zijn met wie ik ben en beseffen hoe goed ik het wel niet heb.
''Het spijt me Harry..'' Zucht Niall en ik zie hem kijken naar zijn witte Supra's. Nog altijd glanzend wit. ''Waarvoor? Voor dat we uit elkaar groeien omdat jij afstandelijker bent of dat je net zojuist Lucy's brief hebt verscheurd door je egoïsme?'' Ik kijk hem fel aan. Komt dat hard over? Mooi, dat moest ook.
''Voor alles, ik heb het nooit mogen doen. Ik wil niet dat One Direction uit elkaar valt. Ik kan het gewoon niet meer Harry. Het is me te veel. Ik geloof het niet meer, ik geloof alleen in de haat. Ik geloof niet dat ik mensen hun levens red om 'mezelf' te zijn. Ik ben allang mezelf niet meer. De haat heeft me overgenomen.'' Hij kijkt me aan met tranen in zijn ogen.
Ik zie zijn fel blauwe ogen weer. Hij.. Mijn beste vriend huilt. Sinds tijden weer. Omdat hij er klaar mee is. Klaar met de haat. Hij gelooft zijn haat en geloof me: Dat zijn er veel. Langzaam sta ik op. Ik loop naar hem toe. Ik sla mijn armen om hem heen. Ben ik nu gay? Nee. Niall voelt als een broertje voor me. Ik wil niet dat hij huilt, dat hij pijn heeft. Geloof me, hij heeft me echt vreselijk laten voelen. Maar ik gun het hem niet. Echt niet.
Maar ik ben hard geweest tegen hem, ja dat klopt. Maar ik heb toch ook recht om te vertellen wat mij dwars zit.. Toch? ''Harry, dankje.. Ik besef nu pas hoeveel ik je heb gemist. Ik kan het niet alleen, ik kan niet vechten in mijn eentje. We moeten als team. Ik, jij en de rest. We zijn 5 broers. 5 broers die 1 richting op willen.'' Glimlacht Harry en veegt zijn tranen weg. Ik glimlach terug. ''I've missed you, Hazza.''
JE LEEST
Half A Heart
FanficNiall Horan Fanfiction ''Niall, ik kan niet meer. Ik ben te zwak voor deze wereld. Ik wil weg hier.'' Nooit kreeg ik antwoord van hem. Maar toch vocht ik voor mijn leven. Niet voor mezelf, nee voor Niall. Mijn aller beste vriend. Want een...