Da vindskjær kom ut av tunnelinngangen, så hun at stormpels hadde lagt merket til henne. Han løp mot henne. Hva skjedde! Fikk du ønsket ditt? Mjauet han. Ja, det fikk jeg, mjauet hun stolt. Og stormpels, ja, mjauet han. Jeg vill bare at du skal vite at jeg elsker deg. Tenk om han ikke elsker meg, tenkte vindskjær. Og akkurat, da svarte han: ja, jeg elsker deg og. Og jeg vill gjerne at vi skal bli maker. Det vill jeg og, mjauet vindskjær. Vi har bare ett problem, mjauet vindskjær. Hva da? Mjauet stormpels. Hvordan skal vi komme oss helt hjem. Sol tok ett skritt foran. Stjerne vet hvordan dere kan komme dere dit på null komma niks. Flott! Mjauet stormpels, hvordan? Bli med meg, mjauet stjerne.
De hadde gått en stund, og så ga stjerne tegn med halen at vi var fremme. Stjerne gikk mot ett monster. Så hva er ideen din, mjauet stormpels. Ideen min er at dere kan sette dere bak denne greia, altså bak monsteret. Og så kan dere komme dere til fjellet på null komma niks. Ehh det skjer ikke, mjauet Vindskjær, jeg går ikke på en sånn tobeining greie, ellers takk. Ok, men da kommer du deg ikke hjem, mjauet stjerne. Kom igjen da vindskjær, vær så snill, tryglet stormpels. Ok, greit, mjauet vindskjær. På en betingelse, at det bør fungere, mjauet vindskjær. Men, hvordan kan du vite hvor dette monsteret skal, mjauer vindskjær. Jeg skjønner hva tobeinger sier, forklarte stjerne. Men det er en lang historie. Mange ble overrasket. Men dere må rekke og dra, så dere må nok dra nå.
YOU ARE READING
månestreet
FanfictionStormpels er en tapper katt, som møter en katt kalt, vindskjær, de drar sammen og møter mange farer. De møter også en til katt. Og de tre kattene, møter også, en mystisk kattegruppe som hjelper dem.