Kapitel 2

324 4 0
                                    

Lektionen gick fort och tillslut så var skolan slut. Jag hade inte hört något från Felix på hela dagen och antog att han helt enkelt hade glömt bort mig.  jag skulle precis lägga in mina böcker i skåpet när jag kände en hand på min axel.   

- Du kommer väll ihåg att vi skulle va idag va?

Det var felix som nu hade ställt sig och kramade om mig bakifrån.

-Klart, det är ju ganska svårt att glömma dig.

Jag kände redan hur jag rodnade och kämdes verkligen för det jag sakt. Men Felix verkade inte märka det.

FELIX PERSPEKTIV:

Jag såg hur hela hennes ansikte hade blivit rött när hon sagt det. Rätt Så söt var hon. Fast vi var ju bara vänner eller?

-Men, ta på dej jacka och kom sen till cykelstället.

Hon sa okej och fortsatte sedan med att plocka ut böcker och lägga i hennes väska.

JULIAS PERSPEKTIV:

Jag nästan kastade i böckerna i min väska när Felix hade gått och messade snabbt Jessica att jag skulle va med Felix. Men när jag kom ut så såg jag en syn jag helst inte hade velat se. Felix stog och kysste eller nej rättare sagt hånglade med en tjej. Och när dom slutade så såg jag att det var Mathilde. Jag vände mig om och började gå hemmåt. När jag kommit en bit så kände jag en hand ta tag i min arm och när jag vände mig om så såg jag att det var Felix.

-Skulle vi inte göra nått eller?

-Du verkade ju helt upptagen med att stå och kladda på Mathilde.

-Men, det var hon som höll på, det betydde ingenting för mig jag lovar.

-jaha..

-Jo därför att jag tror att jag håller på att bli kär i någon annan?

-vem då?

                                                                                                                                                                                 istället för att svara så tog han tag om min kind och gav mig en mjuk kyss. Vi stog där rätt så länge tills jag behövde andas och drog mig bort.

-Är det ett bra svar på din fråga?

-ja, fast Felix..

-Ja vad är det?

-Jag gillar dig med.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 21, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Felix SandmanWhere stories live. Discover now