kuburan
no episod
by_silent killerreal story
sllu yg ada hantu ni knun dkuburan...
ptg tu kami p sawah padi p mbaja tu padi...tem hujan2 pling bgs p baja tu padi.kmi brehat dsulap sbb hujan kuat sd...smpi jam 7 mlm msih blm bhnti ujan...sy sma hsbnd sy ja p swh pdi..mau nda mau...kami p ja dmotor balik..mau tggu ujan bhnti mmg xdatau la bila..sakit btl muka kna tu hujan...klu dkg mana pakai helmet...
nah ni yg pling sy takut ni limpas kuburan..mula2 limpas kuburan dblg laki sy knapa berat ni motor...bakakai bha...jln pn bkn jg blmpur....ba...ba...ba...dlm fkiran kmi...ada sda yg mnahan ka,tarik motor kami ni...hantu ni...skli ada stu motor limpas kami ,dia tnjuk2 dkpla kmi trus drg teriak ktakutan ..drg pecut motor drg mcm lumba haram..
skli sy tgk di atas dbwah ada tompu...atok...jantung sy mcm mau bhnti sja...sy peluk laki sy,sy blg kc jalan la....tiba2 muka laki sy ada lumpur...dia kna umban urg...tapi mna da urg...mlm sda gelap lagi...
kimak dblg laki sy....trs dia suru sy trun trs laki sy surung bha motor dia...sy apalgi time tu sy pgang tu motor jg...limpas kami stu tmpat yg stu ja kubur dsna ..lagi mnakutkan...kuburan bomoh dblg...dsna lagi sandih...skli kmi nmpk tu motor tadi sna sd eksiden...tapi urg dia mcm sd lari...xda jg teruk...mgkli tu urg kc tggl ja motor dia dsana..hujan smkin lebat...pndangan pn kurang jelas biarpn kmi da torchlight.ada bha pmpuan duduk2 sna kuburan...dia babai2 kami...sy suru laki sy start tu motor dia...dblg biarlah dia start jauh sikit dri kwsan kburan..laki sy limpas tu kburan smbil ckp...talib poh...mikiampun kio...dblg..
smpi sd jauh sikit dri tu kuburan...laki sy start tu motor trs kami balik...bha apa tda kn...bju basah...muka laki sy da lmpur....ktawa bha mama sy,sy crta...dblg dlu dia jln kaki kna kc msuk batu besar cmpur tanah d wakid dia.....bru kmu tau dblg..