Not:1 - Hayatın Anlamı

69 1 0
                                    

Olmayacak şeyler değil. Olmayacak şey var mı zaten hayatta? Yok. Her şey olur. Her şey oldu zaten. Olmayacak dediğimiz her şey oldu, olacak dediğimiz her şey de oldu işin kötüsü. Bir iş vardı sizden iyi olmasın bu olmaz herhalde diyordum birden oldu. İyi oldu dedim. Sordum:

- Sabah bir daha karşılaşır mıyız sence?

- Sanmıyorum. 

- Adın ne senin?

- Sanmıyorum. 

Onun üzerine kapıdan çıktı, kapıyı kendim örttüm. Sonra bir rahatlama geldi. Gitmesinden bir haz duydum diyemem ama herhalde kalsaydı bir kriz ortamı oluşurdu. Kendimden korktum aslında, bu bizi farklı bir noktaya getiriyor. Başlamadan biter mi herhangi bir şey? Hayır. Başlamayan bir şey bitemez ama başlayan her şey de bitmeye başlar. Geçmiş olsun. Evet şimdilik geçti. Zamanla geçiyor böyle şeyler zaman tanımak lazım. Tanıdım. Zaman dediğimiz şey de tanıdıkça biraz da yaslandıkça, güven duydukça, nasıl olsa geçer hissiyle bizi kandırdıkça daha çok üzmeye başlıyor. Ve böyle birbirini takip eden sanki helezonik bir yapısı varmışcasına bu sefer o üzüntüyü zamana bırakıyorsun. Bazı şeyler zamanla büyüyor. Bazı şeyler zamanla küçülüyor. Şuan da hayatımda zamanla küçülen şeyleri düşünmeye çalışıyorum. İlk aklıma gelen şeyi geçiyorum. İkinciyi söyleyeyim; hayatımda zamanla küçülen en önemli şeylerden ikincisi; hatırlamıyorum şuan. Bunun tek bir açıklaması olabilir, birden çok da olabilirler. Düşündüğüm zaman aklıma bu geliyor. Yani o kadar çoklar ki zamanla küçülen şeyler, biz farkında bile değiliz ve algılamıyoruz. Aynı şeyi zamanla büyüyen şeyler içinde söylenebileceğinin mümkün olabileceğini düşünüyorum ama çok emin değilim. Hatta bir şey daha söyleyeyim emin olmakta istemiyorum bundan. Emin olmak iyi bir şey değil. Özellikle belirlilik çok aranan bir şey, çok istenen bir şey ama çok sıkıcı bir şey, yok edici bir şey, bıktırıcı bir şey, sanki rahatlatıcı bir şey sanki gerçi bu da bıktırıcı bir şey, anlamsızlaştıran bir şey hatta. Yani yaşamı da, hayatı da, aşkı da, kadınları da hayatımızdaki belirsiz şeylerin bir an olsun ortadan kalktığını, yok olduğunu düşünsenize? Ben şahsen bunu düşünmek istemiyorum, yani bunu düşünmek bile istemiyorum. Çok korkunç olurdu hakikaten. Aslında hayatımızdaki tek belirli şey ölüm herhalde. Sabit somut. Ve dolayısıyla hayatta yenmeye çalıştığımız tek şey de o aslında. O yüzden ürüyoruz aslında. Ölmemek için aslında, kendimizi doğurmak için aslında. Hayatın anlamı meselesine bu noktadan geri dönersek, hayatın tek bir anlamı olduğu sonucuna varmamız çok kolay. Hayatın tek anlamı var o zaman ölmek o da. Ölmeye yaşamak. Buyurun buradan yaşayın.

Kaybedenden NotlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin