Hai Taehyungie70. Mian. Saya ambil masa yang lama untuk update part ni. Sebenarnya saya serbasalah. Sebab saya sendiri tak boleh jawab soalan tu dengan yakin. Sebab saya sendiri tak suka dnegan budak sekolah agama.
Tapi, setahu saya, lelaki alim ni punya taste, dia depance on how was he before. Mean like ada yang mmg betul betul drpd keluarga yang alim, and ada yang berubah.
Apa yang saya nampak, lelaki yang alim, yang betul betul berubah disebabkan oleh dia dah diberi hidayah, biasanya dia akan cari partner yang betul betul boleh bimbing dia kejalan yang betul. Sebabnya dia dah pernah tau perempuan ni macam mana macam mana. So, dia boleh faham and bezakan perempuan baik dan perempuan yang tak baik.
Kalau lelaki yang daripada keluarga yang alim, mean like persekitaran dia dengan islam, biasanya lelaki macam ni dia akan cari pasangan yang dia boleh sama sama bimbing. Maksudnya dia akan cari perempuan yang sama taraf dengan dia or dia akan cari orang yang dia boleh bimbing.
And kalau korang nak tarik perhatian dia pun, buat lah something yang boleh buat dia perasan kehadiran you. Mean like kalau dia hafiz, jadilah hafizah. Saya bukan nak ajar korang jadi hipokrit. Tapi.lama lama korang takkan ingat pun korang buat smething tu untuk tarik perhatian dia. Korang akan rasa itu rutin.
Korang kalau suka lelaki, letak dia nama dia dekat dalam doa. Saya dapat petua, kalau nak dia tau kita rindu kat dia,
Letak tangan kat dada,
Baca alfatihah,
Sebut nama dia dalam hati.InsyaAllah nanti Allah kirimkan rasa rindu kamu tu kat dia.
Tapi semua nya back on basic lah. Lelaki baik untuk perempuan yang baik. Lelaki jahat untuk perempuan yang jahat.
Urghhh sorry tak menjawab soalan.
Tapi sebenarnya, lelaki ni sama je. Alim tak alim, diorang still ada nafsu. So, as a girl. I saran kn untuk you guys still berhati hati dengan lelaki yang alim.
YOU ARE READING
Fakta Lelaki
Poetry🎈sun, Aug 12 2018 🎈Tue, Dis 3rd 2018 #1 in poetry -just a fact about namja chingu- Comment or pm me for any love related question. I'll answer it. Feel free to share your own fact! Cover from @iammissnobody_ Lilbit about 18+ fact. Dont bash me...