Yumin-From Hate to love

297 11 0
                                    

"Wuaaaa"yuju menguap.Jam menunjukkan pukul 7:05 'kelas start pukul 8:15...nk sambung tido ke mandi ehh'kata hati yuju..Sdg dia termenung tiba2 je..."Choi Yuna!!!Bangun!!"jerit s.coups (seventeen)a.k.a abg kepada Yuju"Sakitlah telinga aku kau tu dhlah jerit mcm tarzan!! "jerit yuju dari dlm bilik.S.coups membuka (?) pintu bilik yuju."Pergi mandi..omma dh siapkan sarapan tu"kata s.coups.Yuju hanya menganggukkan(?) kepalanya..sebenarnyer die nk sambung tido lagi.."Bangunlah cik adik..nk tido lagi ye..bangun"kata s.coups 'isshh die nie'kata hati yuju"yelah yelah"akur yuju.Yuju pun keluar dari biliknyer dn jln ke bilik air(bilik air die bersambung dgn bilik)

Skip
10 minit kemudian

Yuju telah pon keluar dari bilik air dn telah tersarung uniform sekolahnyer (die pakai dlm tandas yer bukannyer ade magik die keluar dari tandas tetiba uniform die dh tersarung😂😂😂).Dia pon berjalan ke meja soleknyer.Die menyembur(?)minyak wangi ke badannya.
Dia mengambil begnyer dn turun ke bawah

Di Bawah

"Hah turun pon igtkan nk ponteng sekolah"kata s.coups."Senyapah kau..aku sepak kau kang"marah yuju."Dh2 lahtu gaduh..korang ni asyik gadoh jer..x serik ke "tanya puan choi"Tak!"jerit yuju dan s.coups serentak.."Dh2 meh mkn meh lmbat kang kamu pergi sekolah yuna"kata puan choi"Habistu sungcheol oppa x pegi kelas ke??"tanya yuju"Die kan cuti...die bukannyer sekolah menengah dh..uni dh pon"kata puan choi.Yuju hanyer menganggukkan kepalanye

Skip
Di sekolah

Yuju baru sahaje hendak masuk ke dalam sekolah tetiba ade orang jerit nama die"Choi Yuju!!!"jerit sekumpulan wanita.Mereka adelah Gfriend.Gfriend adelah group wanita yang paling popular di sekolah mereka..Yuju pon menoleh kebelakang dan tersenyum.Dia melambailambaikan tangannya.Mereka berpeluk sesama sendiri"Awal kau hari ni Yuju"tanya Sowon a.k.a yg paling tua dn leader"S.coups paksa"kata yuju"Patutlah kau dtg awal selalunya 10 minit sebelum bunyi loceng baru nampak batang hidung kau"sindir Yerin a.k.a kedua paling tua dan red ginseng.Yuju menjeling kearah Yerin.Yerin hanya buat-ii x nampak."Yuju kau dh siap ke kerja rumah cikgu HeeJin bagi"tanya eunha a.k.a aegyeo worker (?)."Dh"jawab yuju ringkas"Kenapa unnie ni cold smcm jer..selalunye bukan main ceria lagi"ucap umji a.k.a maknae dgn pelik"Betol tu"ucap sinb a.k.a maknae pula.(Banyaknyer lahai a.k.a😂😂)."Entahlah kenapa hari ni mood x baik"jwb yuju"Kau ABC ke??"tanya Sowon.Yuju menggeleng."Dhlah tu jomlah masuk"kata yerin"Jomlah"ucap ahli gfriend yg lain.Mereka berborak sambil berjalan.Sdg seronok mereka berborak tetiba Sowon terlanggar seseorang.Sowon terjatuh..kuat jgk laki ni.."Mianhae"ucap sowon"Woi  kau x nampak ke hah"marah jimin"Kau pahal nk mrh unnie aku hah!"marah yuju pula"Eh kauu"ucap jimin dgn terkejut"Kau!!!"jerit yuju"Kau yg tolak aku haritu dekat cafe kan!!"jerit jimin pula.Pelajar mula berkumpul keliling gfriend dan bts."Aku dh kata aku x sengaja kan!!Kau nk apalagi?!"marah yuju.Tiba2...
"Ade apa ni?!"tanya cikgu JiHyo(JiHyo runningman😂😂)."X ade ape2 lah cikgu..gfriend ikut kitorang"kata jin lalu menarik tangan Jimin.Sowon pula menarik tgn yuju.Mereka pergi kebelakang sekolah"Korang ni memalukan kitorang jelah.Lagi2 kau Jimin"marah Namjoon"Pahal aku pulak?!"tanya Jimin x puashati"Kau yg mulakan..lagipun dh lamakan sbb kau kata haritu bkn semalam"kata Namjoon."Aku nk kau mintak maaf kat Yuju"ucap Jin."Kenape aku pulak?!"tanya Jimin x puashati."Buat jelah"marah suga.Jimin mengeluh.."Aku mintak maaf"kata Jimin.Yuju hanya menganggukkan kepalanya.

*sebenarnya Jimin dgn Yuju ni enemy diorang dah selalu sangat gadoh..yg diorang gadoh sbb cafe tu sebenarnye bkn kali pertama diorang gadoh cuma selalunya murid lain dtg pukul 7:30 tapi author nk buat haritu pelajar dtg awal jadi buat jelah boleh sembung baca..ENJOY~*

5 bulan kemudian

"Jadi korang dh habis exam kan"ucap cikgu Kang"Dah!"jerit murid kelas 1-9-97(random mohon jangan bash😜😂)
"Jadi dua minggu lagi sekolah adakan kem"(ayat keling dh muncul)ucap cikgu Kang."Yeah!!"jerit murid kelas 1-9-97
"Jangan nk excited sangat...nanti sampai je sekolah terus beratur dalam dewan sekolah.Faham"ucap cikgu Kang"Faham!!"jerit murid 1-9-97
*Note:sekolah ni kalau ada acara apa apa kalau beratur kat dewan diorang beratur random x ikut kelas.Ok boleh sambung baca.*

BangChin Oneshot(request closed)Where stories live. Discover now