Konkubiny Murada Krwawego

658 37 1
                                    

1. Haseki Esma Sultan:
- jej imię nie jest do końca pewne.
- przez ok 7 miesięcy zarabiała 2571 akczy dziennie.
- pochodziła z Grecji.

2. Haseki Ayşe Sultan:
- możliwe że Murad miał dwie (nie licząc Ayşe Mehziby) Haseki o tym imieniu. Większość wersji mówi jednak że to jedna i ta sama osoba.
- jako jedyna konkubina cieszyła się szacunkiem władcy.
- jej wujem był Kamenkeş Mustafa.
- trafiła do pałacu w wieku 16 lat.
- miała dwójkę braci Saliha i Ahmeda, dwie siostry Akile i Rukyie. Jej ojcem był szlachcic o imieniu Hassan.

3. Sanevber:
- dużo osób błędnie zapisuje jej imię pisząc Sanavber, piszę się przez ,,e".
- możliwe że miała tytuł Haseki lecz trzymając się tej wersji, urodziła ona syna. Częściej mówi się że powiła tylko dwie córki.
- była znana z działań charytatywnych, ufundowała 10 wakfów.
- trafiła do pałacu mając zaledwie 15 lat.

Şemisperi:
- miała najlepsze kontakty z rodziną sułtańską gdyż była spokrewniona z Kösem (miała być jej siostrzenicą, lecz Kösem mieć tylko brata. Takie małe niedopatrzenie)
- miała mieć brata o imieniu Yahya.
- siostra Murada, Ayşe, miała być druchną na jej ślubie.

Şemsişah:
- gruzińska księżniczka Ziliha Dadiani.
- zmarła w starym pałacu.
- wyszła za sułtana w 1643                                                                                                                                                - była bardzo ładna. Miała jasną karnacje, ciemne włosy i oczy.                                                                        - nie miała wrogów, była bardzo spokojna.                                                                                                                - władca uważał że ich małżeństwo było tylko i wyłącznie polityczne                                             

Ayşe Mehziba:
- czrkieska księżniczka Ayşe Alegukowna
- spokrewniona z włoską księżną Kateriną i Giayrami

Huriçere:
- gruzińska arystokratka.
- była prezentem najprawdopodobniej od Kösem.
- zmarła w starym pałacu.

Możliwe były jeszcze dwie europejskie księżniczki nieznane z imienia.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

jako że nie było mnie bardzo długo dziś dodam dwie części. w drugiej będzie opisany mój pomysł ale na razie mam kilka ogłoszeń. nie wiem kiedy dodam jakieś rozdziały, nie mam weny. nie chcę aby wszystko było takie naciągane, sztuczne. przez wakacje zostawiam opowiadanie, jeżeli wena nie powróci albo usunę opowiadania, albo oddam komuś chętnemu aby je dokończył, lub zrobił z nim  co tylko chcę. opowiadania o imperium już wychodzą mi uszami, mam tego dosyć. kto wie może wena wróci przy chwili odpoczynku? wiem jedno na pewno. nie zamierzam kończyć z pisaniem. we wrześniu pojawi się na moim profilu nowe fanfiction. sama nie wiem co będzie teraz z moimi opowiadaniami. na razie ani ich nie usuwam ani nie kontynuuje.  

Ciekawostki HistoryczneOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz