Ik doe de deur open en ...
Daar staan Nathan, Jeroen en Kevin. "Wat doen jullie hier."
Dit zijn vrienden uit Italië, maar ze spreken wel Engels. Twee zomers geleden toen ik 15 was ben ik op vakantie gegaan. Het was toen ongeveer vier maand uit met James en vier maand na de verkrachting. Ik voelde me vies en kapot, maar liet het niemand zien.
Jeroen en Nathan hebben een relatie.
Ik had een crush op Nathan. We zijn ook anderhalve maand samen geweest.
Ze hebben me door een moeilijke tijd geholpen.
Vorige zomer zou ik normaal gezien teruggaan, maar mijn ouders wouden dat ik thuis bleef.
"We wouden je zien en niet via facetime. Het is bijna 2 jaar geleden." Ik krijg tranen, want als ik eerlijk ben mis ik ze elke dag. Ik trek ze alle drie in een knuffel.
"Star, kom je nu nog?" roept Scott. "Scott, hou je mond!" roep ik terug.
"Ooeehh, wie is dat...? Heb je een vriendje?" vraagt Jeroen zangerig. "Nee, kom mee dan stel ik je voor aan drie van mijn beste vrienden." zeg ik.
"Wie is er aan de deur?" vraagt Haley. Ik antwoord niet op haar vraag en trek ze mee naar de woonkamer.
"Jeroen, Kevin, Nathan dit zijn Scott, Haley en Yara." begin ik. Haley, Yara en Scott kijken me vragend aan. "Weten jullie nog dat ik twee jaar geleden in de zomer naar Italië ben gegaan. Ik had toen twee gay best friends en een vriendje, dit zijn ze." ga ik verder.
"Hoezo wisten wij niet dat jij een vriendje had?!" zegt Haley verontwaardigd. "Sorry." zeg ik al kijkend naar de grond.
Nathan gaat naar voren en begroet mijn beste vrienden. Jeroen en Kevin houden elkaars handen vast en staan er verlegen bij. Ik ga achter hun staan en geef ze, letterlijk, een duwtje in de rug. Nathan en ik lachen om hun gezichten.
Ze geven Yara en Haley een knuffel en Scott en manhug of zo iets.
Ik geef Nathan nog een knuffel. "Ik heb je gemist Nate" fluister ik in zijn oor. "Ik jou ook, Star." Ik hoor Yara kuchen en trek me terug uit de knuffel.
Nathan, Jeroen en Kevin hebben me al een keertje door een moeilijke tijd geholpen, misschien kunnen ze dat deze keer ook.
"Hoelang blijven jullie eigenlijk?" vraag ik. "Raad eens." zegt Kevin. "Ik weet niet voor deze vakantie. Ze schudden alle drie hun hoofd. "Korter?" vraag ik teleurgesteld. "Zullen we het haar niet gewoon vertellen? Ze gaat het nooit raden." zegt Jeroen met een grijns op zijn gezicht.
"Je had ons verteld op welk internaat je zat en wij gingen toch sowieso naar hier verhuizen." begint Kevin. "We komen bij jou op het internaat, en dat is niet het enige." gaat Jeroen verder. "Ik kom bij jou op de kamer. Jeroen en Kevin krijgen de kamer naast de onze, de twee jongens die daar zaten zijn naar een andere kamer gegaan." eindigt Nathan.
Ik begin gillend te springen. De rest van het jaar gaat echt geweldig zijn. Al mijn vrienden komen op het internaat, behalve Mirthe, maar zij woont heel dicht bij. Dat is bijna hetzelfde.
Er wordt weer aangebeld.
"Als het zo doorgaat zullen we nooit die film kunnen afkijken." zucht Scott. "Jij hebt serieus problemen." lach ik.
Ik loop weer naar de deur.
"Wacht even, ik ga wel mee en kunnen we daarna even alleen praten." zegt Nathan. Ik knik en hoor Yara, Jeroen, Kevin, Haley en Scott "Oehhh" zeggen. Ik schud mijn hoofd grinnikend.
Ik doe de deur weer open en deze keer staan Jeremy, Aaron, Grayson, Jaden, Rachel, Austin, Mirthe, Link, Jake, Zack, Noah en Brian aan de deur. Ik ben met Rachel wel wat vrienden geworden, het is niet alsof we ineens beste vrienden zijn. We kunnen gewoon met elkaar omgaan en ik heb haar uitgenodigd om oud en nieuw met ons te vieren.
"Jullie zijn wat vroeg." zeg ik lachend. "Zo ongeveer twéé dagen." zeg ik met de nadruk op twee. Al mijn vrienden, die buiten staan, lachen ook. "Mogen we binnen?" vraagt Mirthe. "Tuurlijk." zeg ik snel en ga een beetje aan de kant.
Ze komen allemaal binnen en als Jer binnen wilt komen hou ik hem even tegen.
"Ga je het goed maken?" vraag ik. Hij knikt en houdt een fles omhoog wat hij al de hele tijd vast had. Kinderchampagne in de smaak appel kers. Ik lach. "Dus je gaat helpen met het kind op te voeden?" vraag ik nieuwsgierig. "Als zij dat nog wilt, wel." zegt hij. Ik geef hem een knuffel. "Natuurlijk wil ze dat. " zeg ik en laat hem los.
"Over wat hadden jullie het?" vraagt Nathan. "Yara is zwanger van hem en hij werd kwaad, maar gaat het nu goed maken." zeg ik. Ik lach om zijn gezichtsuitdrukking toen ik zei dat Yara zwanger is.
"En wie zijn de anderen?" vraagt hij. Ik begin met het aan wijzen van Jer. "Hij noemt Jeremy en is dus de vader van Yara's kind en onze buurman. Dan hebben we Aaron en Link, zij zijn onze kamergenoten." zeg ik giechelend.
Waarom ben ik aan het giechelen, ik haat het als mensen giechelen. Ik ga gewoon verder.
"Dat is Grayson, hij is mijn ex-vriendje, ex-roommate en pok onze buurman. Daarna Jaden, hij is ook mijn ex-roommate en ex-vriendje, door geheugenverlies herinnert hij niet meer dat we een relatie hadden en heeft hij nu een relatie met Rachel. Dan, Austin is Yara's ex. Zack, Noah en Brian, zijn vrienden. Jake is ook mijn ex-roommate en ook onze buurman. Als laatste hebben we Mirthe, zij is de vriendin van Link en een van mijn oudste en beste vriendinnen." zeg ik.
Ik heb deze drie maanden er echt veel vrienden bij gekregen. Het is ook echt raar dat ik met bijna al mijn ex'en, behalve James, vrienden. "Oké, veel info om te verwerken, maar ik denk dat ik het wel snap." zegt hij lachend.
Vandaag is er echt al veel gelachen.
"Je wou iets zeggen?" vraag ik. "Ja. Kunnen we even naar je kamer gaan?" vraagt hij nerveus. Ik knik en leid hem de weg naar mijn kamer.
"Waarover wou je praten?"
"Ik denk dat ik nog steeds gevoelens voor je heb." zegt hij terwijl hij me tegen de muur duwt. Het lijkt misschien wel dat ik hem gebruik, maar eigenlijk ben ik nooit gestopt met van hem houden. Hij is volgens mij het beste vriendje die ik ooit gehad heb.
Hij duwt zijn lippen met passie op de mijne en ik kus hem terug. Ik trek heel even terug.
"Ik denk ik ook voor jou." zeg ik met een glimlach.
Hij glimlacht terug naar me en kust me kort.
Hij neemt mijn hand en we gaan samen weer naar beneden.
Yara zit op Jeremy's schoot. Ik lach even naar hun.
Nathan gaat zitten en ik ga op zijn schoot zitten. Even denk ik dat Aaron jaloers naar ons kijkt, maar ik negeer het.
"Iedereen moet met twee of vier op een kamer." Ik zie al meteen dat er wordt afgesproken wie bij wie gaat.
Yara gaat bij Jer, Mirthe bij Link, Haley bij Scott, Jeroen bij Kevin en Rachel bij Jaden. Gray gaat samen met Link, Jake en Aaron. Zack gaat met Austin, Noah en Brain. "Jij komt bij mij op de kamer." fluister ik in Nathans oor.
Gelukkig hebben we net acht kamers hier, dan moet er wel iemand op mijn ouders kamer gaan. Dat gaan ze niet leuk vinden, maar ze moesten maar thuis komen.
"Gaan we nu verder de film kijken?" vraagt Scott. Ik knik lachend.
JE LEEST
Jongensinternaat
Fiksi Remaja|FINISHED| Deel 1: De 16-jarige Starlett Michaels krijgt te horen van haar ouders dat ze naar een internaat moet. Niet zomaar een internaat, nee een jongensinternaat. Hierdoor moet ze haar beste vrienden achterlaten en een heel nieuw leven opstarten...