"Hoezo, hij is de vervanger van Jake?" roep ik boos door de kamer van mijn buren. "Eergisteren heeft Jake hier niets over verteld en nu is hij hier." zeg ik minachtend. "Schat, hou je wat rustig. Gray, Austin en Jaden kunnen hier niets aandoen." probeert Nathan me rustiger te maken.
"Dit kan echt niet. Jake zou niet zomaar weggaan zonder iets te zeggen." zeg ik lachend van ongeloof. "Hij had een brief achtergelaten voor ons allemaal." zegt Grayson verrassend kalm. Normaal als er tegen hem geroepen word begint hij terug te roepen, maar deze keer niet.
**3 uur eerder**
De vakantie is gedaan. Vandaag moeten we weer naar school. Hier sta ik dan samen met Yara, Scott, Haley, Jeroen, Kevin en Nathan. Gisteren heeft Nathan het terug aangevraagd, dus nu zijn we weer samen.
Er gaat vandaag veel van kamers veranderd worden. Scott en Haley gaan op de kamer van Jaden en Yara en Jer gaan Austin's kamer. Austin en Jaden nemen Scotts en Jeremy's plaats in bij Jake en Gray op de kamer.
Ik loop met al mijn vrienden de lift in. Gelukkig zaten we allemaal op verdieping drie en zijn al onze kamers naast elkaar doordat Jeroen en Kevin de kamer naast ons hebben genomen. Op de derde verdieping zijn de meeste kamers.
We lopen ieder naar onze kamers. Aaron en Link zitten al onze kamer.
"Hey jongens dat is lang geleden." zeg ik lachend. "Ja echt super lang. Twee hele dagen." zegt Link dramatisch. We lachen allemaal.
We pakken allemaal onze koffers uit. Als we klaar zijn verveel ik me nogal.
"Zullen we bij de andere gaan kijken?" vraag ik aan Nathan. Hij knikt hand in hand lopen we de kamer uit.
"Kom voor jullie naar Jake, Gray, Jaden en Austin terug naar hier dan gaan we mee." hoor ik Aaron nog roepen. "Zullen we doen!" roep ik terug.
We beginnen bij de kamer die het verste van de onze ligt, die van Scott en Haley. We lopen zonder te kloppen binnen.
"Hey mensen." zeg ik tegelijkertijd met Nathan. Haley en Scott kijken ons aan en barsten in lachen uit. "Stop maar we weten dat dat raar was. Toen we voor de eerste keer ontmoetten hadden we dat ook." zeg ik verveeld. Nathan grinnikt.
Het was echt raar toen we elkaar ontmoetten. Alles wat ik voorstelde of vroeg deed hij op het zelfde moment. Jeroen en Kevin lachten ons toen uit en al snel vonden we het alle vier vervelend, ik het meeste natuurlijk.
Ze stoppen eindelijk met lachen. "Klaar?" vraag ik. Ze knikken.
"Wat gaan jullie vandaag nog doen?" vragen Nathan en ik weer tegelijkertijd. Scott en Haley lachen weer. "We moeten daar echt eens mee stoppen." zeg ik kijkend van mijn twee lachende vrienden naar Nathan. Hij knikt instemmend.
Na nog een half uurtje te praten gaan we naar de volgende kamer, die van Jer en Yara. We lopen weer zonder te kloppen de kamer binnen.
Dat hadden we beter niet kunnen doen. Ik gil als ik Jer en Yara op elkaar zie liggen. "Jullie moeten echt die deur leren op slot doen." zeg ik lachend. "Of jij moet leren kloppen." zegt Yara ook lachend.
"Maar jullie moeten je echt eens leren inhouden. Want ten eerste je bent al zwanger. Ten tweede we zijn hier letterlijk nog maar een uur." zeg ik nog harder lachend dan daarnet, als dat zelfs kan.
"Draai jullie even om, dan kunnen we kleren aandoen." zegt Jer. Nathan en ik doen wat hij zegt.
"Zullen we een film kijken?" vraagt Yara wanneer ze zijn aangekleed. "Is goed voor mij." zegt Nathan. "De welke?" vraag ik. "Horror." Yara's en mijn ogen gaan wijd open.
"Nee!" piep ik. "Kom op, Star. Ik bescherm je wel." zegt Nathan. "Oké, maar ik zweer je Nate als jij of Jer ons ook maar nog een beetje meer laten schrikken... Vermoord ik je." zeg ik dreigend.
"Je bent ook zo schattig als je probeert te dreigen." zegt hij. Hij geeft me een kus op mijn voorhoofd. "Ik ben niét schattig!" zeg ik. Yara en Jer lachen om ons. Ik geef hun een moordende blik.
"Gaan we die film nog kijken?" vraagt Jer. We gaan met z'n allen voor hun tv zitten, ik in de armen van Nathan en Yara in de armen van Jeremy.
Na de film gaan we naar Kevin en Jeroens kamer. "Yo bro." zeggen ze als Nathan binnen gaat. "Hey gasten." zegt hij terug. "Hey star." Ik geef hun een knikje als groet.
"Wat doen jullie." vraagt Jeroen. "We gaan bij iedereen langs, want op elke kamer is iemand nieuw. Trouwens een van de voorwaarden van de directeur om mijn vrienden hier op school te krijgen was dat ik de nieuwe leerlingen welkom heette." leg ik uit.
"Dus eigenlijk, ben ik samen met jou aan het werken?" vraagt Nathan. Ik knik. "Wat krijg ik daarvoor?" vraagt hij lachend. "Deze avond gaat Link naar Mirthe en Aaron blijft bij Gray, Jake, Austin en Jaden. Dus we hebben de hele kamer voor onszelf." zeg ik met een hese stem in zijn oor. Ik zie hem slikken en grinnik.
Alle geluk giechel ik niet, want voor mij is dat echt raar.
"Dus vinden jullie dat ik mijn werk goed doe?" Ik richt mij blik naar Jeroen en Kevin. "Heel goed zelfs." lachen ze. "Oké dan. Mission accomplished. Kom we gaan naar de laatste." zeg ik tegen Nate.
We lopen de kamer uit en de onze voorbij. "Wacht even. We moesten Link en Aaron halen." herinner ik me. Ik doe een paar stappen achteruit en ga mijn kamer binnen. "Komen jullie?" vraag ik. Ze staan recht.
Allemaal samen gaan we naar de laatste kamer, die van Gray, Austin, Jaden en Jake. Als ik binnen ga, zie ik iedereen behalve Jake.
"Waar is onze Jakie-boy?" vraag ik lichtjes lachend. "Hij is weg. Ik ben zijn vervanger" zegt een stem achter me. Ik herken die stem. Van die stem gaan mijn haartjes altijd omhoog staan.
"James." zeg ik benauwd. "Wat doe jij hier?" sis ik. "Dat kan ik beter aan jou vragen, want dit is mijn kamer." zegt hij. Ik slik.
Ik weet dat ik geen schrik van hem zou mogen hebben want dan wint hij. Maar ik kan er niks van als de dood bang voor hem.
"Zou je me even alleen kunnen laten met mijn vrienden?" vraag ik met een stem die een paar octaven hoger is dan normaal. "Natuurlijk Star." Ik ril als ik hoor dat hij mijn bijnaam gebruikt. Ik word blij als mijn vrienden hem gebruiken, maar bij hem niet. Hij loopt de gang op.
"Hoezo, hij is de vervanger van Jake?" roep ik boos door de kamer van mijn buren. "Eergisteren heeft Jake hier niets over verteld en nu is hij hier." zeg ik met de nadruk op hij. "Schat, hou je wat rustig. Gray, Austin en Jaden kunnen hier niets aandoen." probeert Nathan me rustiger te maken.
"Dit kan echt niet. Jake zou niet zomaar weggaan zonder iets te zeggen." zeg ik lachend van ongeloof. "Hij had een brief achtergelaten voor ons allemaal." zegt Grayson verrassend kalm. Normaal als er tegen hem geroepen word begint hij terug te roepen, maar deze keer niet.
"Mag ik die even lezen?" vraagt Aaron. Hij krijgt de brief van Gray. Samen met Link lezen ze hem.
Als ze klaar zijn geven ze hem aan mij.
Jo mensen
Sorry dat ik het jullie niet verteld had, maar ik ga verhuizen. Samen met mijn ouders ga ik naar New York. Natuurlijk is ga ik het hier in Los Angeles missen met het goede weer en mijn vrienden, maar mijn ouders hebben een betere baan gevonden. Ik krijg ook een nieuw nummer. Als ik het niet vergeet zal ik het in de enveloppe steken. Voor nu is dit een vaarwel.
Later
Sorry dat moest ik er even bij zetten en zoals jullie wel kunnen raden ben ik mezelf echt aan het uitlachen.
Jake
"Dit is niet van hem. Het is een ander handschrift." zeg ik meteen. Ik laat de brief vallen en loop de kamer uit.
JE LEEST
Jongensinternaat
Roman pour Adolescents|FINISHED| Deel 1: De 16-jarige Starlett Michaels krijgt te horen van haar ouders dat ze naar een internaat moet. Niet zomaar een internaat, nee een jongensinternaat. Hierdoor moet ze haar beste vrienden achterlaten en een heel nieuw leven opstarten...