T' Gönlümde Derman Yok

78 3 0
                                    

Bırakıp gittikten sonra yıkılmıştım. Çok üzülmüştüm ve her şeyin başladığı banka oturup hayatımda hiç ağlamadığım kadar ağlamıştım. Ona olan hayranlığım, kalbime sevda olarak düşmüştü artık. Yanan bir kordu kalbim ve gözlerime yaş olarak akıyordu hüznüm. Arabama kadar zar zor yürüyebilmiştim ve nasıl hızlı gittiğimi bile anlayamayacak şekilde görmüyordu gözlerim önümü. Sıcaktı ve acı doluydu gözyaşlarım. Kanatıyordu her değdiğinde ıslak yüzüme. Birden büyük bir gürültü koptu ve her şey gözümün önünden geçti ve gitti.

Dilyar'ın sesiydi bu. Onun sesini nerde duysam tanırdım, kalbimin ritmi değişirdi çünkü. Büyüleyici bir güzeldi ve melodi gibi çıkardı aşk sözlerinden. Konardı kalbime her bir harfi sevgiye dönüşüp. Ellerim ellerinin arasındaydı ve elleri sıcacıktı. Ruhu gibi sıcacık elleri vardı ve kalbinin çırpınışını ellerinde hissediyordum. Benimle konuşuyordu ve Ondan hiç duymadığım kadar sevda doluydu sözleri. İlk defa acıtmıyordu, sarıyordu yüreğimi. İçindeydi tamda yüreğimin. Artık emindim. Oda sevecekti beni. O kısa zamanda o kadar hayal kurmuştum ki. Elleri ellerimden ayrıldı önce, daha sonra gözleri. Gidiyordu, ardında bile bakmadan. Bir 'Hoşça kal' demişti ve ben hoşça kalmayacağıma emindim. Gözümden bir damla yaş akmıştı, onu da görmemişti. Kendime çok zor geldim. Vücudumda çok sayıda kırık vardı. Onsuz toparlanmak bir hayli güç olmuştu bana. O olsaydı belki de bu kadar acı çekmeyecektim. Aylarca Ona ulaşmaya çalıştım ama hiçbir iz yoktu. Beni en zor günümde öylece bırakıp gitmişti. Babamlardan öğrendiğim kadarıyla bütün günlüklerimi okumuştu. Sevdam mı ağır gelmişti, anlayamadım. O gittikten sonra çok değişmiştim. Sürekli uyuyordum ve uykularımdan ağlayarak uyanıyordum. Uyumamak için sürekli kahve içiyordum. Onunla olduğumuz yerlere gidip, karşımda Onun olduğunu hayal ederek Onunla konuşuyordum. Daha fazla kitap okumaya başlamıştım. Yürek acım, hayatımda hiç yaşamadığım acıları yaşatıyordu bana. Kaldığı otele gidip, saatlerce kapıda öylece bekliyordum. Belki o güzel ışığıyla, kahverengi ama deniz gibi gözleriyle bana gülerek çıkar diye her akşam aynı saatte Onu orda bekliyordum. Oradan sahile gidip, beni terk ettiği yerden bana geri döneceği günü bekliyordum. Dönecekti ve bana bakıp küçük, güzel gamzeleriyle gülümseyecekti.

Babam ve annem son günlerde halimi beğenmiyorlardı. Çok uzakta olmasa da, bir sahil kasabasına tatile göndermişlerdi. Burası çok güzeldi. Denizi tamamıyla gören bir yere ev yapıp, Dilyar'ın anılarıyla burada yaşayacaktım. Dediğim gibi de yaptım. Dışı masmavi, içi tam nostaljik eşyaları döşedim. Denizle ev arası çok mesafe yoktu. Odamdan denizi içeride hissediyordum. Böylelikle deniz bana Onu anlatabilecekti, haber getirebilecekti Ondan bana. Oraya bir bank koymuştum. Böylelikle Dilyar yanıma geldiğinde burada kolayca denize dalıp, hayal kurabilecektik. Başını omzuma yaslayıp, dertlerini anlatabilecekti. O anlattıkça, kanayacaktı yaraları ve ben o yaraları seve seve saracaktım. Burası güzeldi ve babamlara haber edip, buraya yerleştim. Tayinimi de buraya almıştım zaten abimde burada doktorluk yapıyordu. Amerika'daki eğitimi henüz yeni bitmişti ve gelir gelmez böyle sakin bir yer seçmişti. Eskilerden kalma bir radyo vardı ve her sahildeki banka gittiğimde yanıma onu alır, şarkılardan fal tutardım. Her çıkan şarkıda Onu düşünür, şiirler karalardım hasretine. Kurduğum hayaller Dilyar'sız bir hiçti. Bu evdeki maceram çok uzun sürmemişti ve yine deniz kenarında başka bir ev bulup bütün eşyalarla bu evi kapatmıştım. Hiç gelmemiş, hiç yaşamamıştı bu evde belki ama ruhu her kapı arkasından bana bakıyor, evde serbestçe geziniyordu. Oturduğum kanepenin yanında, yediğim yemekte karşımdaydı. Buna dayanamaz olmuştum. Yeni evimin önüne de bir bank koymuştum ve burada acım az da olsa hafifliyordu. Yıllık izne çıkıp, tatile diye gizli evime gelmiştim. O gittikten sonra kaç kere gelip, 'Belki bir iz bırakmıştır.' diye odamı talan etmiştim. Ayaklarım beni daima buraya getirirdi çünkü beni terk etmeden önce buradaydı. Onun hasretiyle 21 defter, acı dolu mısralarla dolmuştu. 

'Bir bank var sahilde,
Üstüne yar oturur ince beliyle,
Ulaşmaz ellerim gözümde yaş ile,
Beklerim gelsin elimde bir gül ile.

Yar bana olmaz dedi,
Yıktı gönlümü viran eyledi,
Gecelerce gözüme uyku girmedi,
Beklerim gelsin dört gözle aşk ile.'

Sahilde Bir BankHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin