Bab 9( edit )

1.2K 63 1
                                    

Pov safina
" wei.. motor aq mcm mnq?" Soalku

" jgn risau pasal motor kau... diorng letak kat rumah aq." Jwb rayyan

" terima kasih wei... sbb selamtkn aq. Aq sayang krng sume. Snggup cri aq jauh2. Krng jelah keluarga yg aq ada selain ibu ngn adik aq." Kataku

" kitrng sume sayang ko tau tk. Dh jadi tugas kitrng jgk jaga keselamtn ko" balas rayyan

Apabila smpai dihdpn rumah, aq keluar dri kereta berseorangn. Aq tk nk sushkn rayyan. Aq menutup rambutku dgn hoodi. Luka2 yg ada, aq balut guna kain. Aq main rembat je.

Aq lihat ruang tamu masih lagi terang. Aikk tk tido lagi... dh kul 2:00 pagi kot. Aq juga terlihat sebuah kereta bmw dan mercedes. Ape plak datin farhana buat kat sini? Sebenarnya mak tiri aq tk tinggl tetap kat sini. Hanya dtng melwat. Kdng2 tu ada jgk bermalam kat sini.

Tapi kereta bmw tu sape punya? Aq memulas tombol pintu smbil memberi salam. Kelihatan ramai orng sedang duduk di ruang tamu. Ada orng mati ke ape ni?

Tiba2 papa menampar kuat pipiku. Aduhh... aq dh lah penat kne tmpar lagi. Haishh.

" kamu pergi mana hah pagi2 buta baru balik ni?" Soal papa marah

" suka hati aq lah nk gi mana pon. Ko kesah ape " jawabku

" kamu tahu tk kamu dh risaukn kami semua." Katanya.

Aq pndng ke ruang tamu. Kelihatan datin farhana, syazana dan adik aq hanya berdiam sambil duduk di atas sofa. Kemudian beralih ke arah dua pasangn dan seorang lelaki. Syazriq? Buat ape lah kat sini.

"Herh... aq tk suruh pon ko risaukan aq" kataku bersama senyuman sinis. Dia hanya berdiam sblum menymbung.

" papa nk perkhawinan kamu dicepatkn. Dan ia akn berlngsung esok, pukul 11 pagi. Muktamad." Kata2nya membuat aq trcengang.

" apasal plak? Ko dh bagi tempoh smlai tahun depn kan. Asal tukar plak?" Soalku tidak puas hati

" ini keputusan papa. Jadi safina kene ikut jgk" bentaknya

" mmng tklah aq nk ikut arahan ko. Nk senang, suruh je syazana jdi pengantin . And dato' ngn datin mesti setuju. Sbb diorng tk nk ada menantu mcm aq. Tk gitu?" Kataku

Mereka hanya diam. Syazriq pon sama. Tiba2 syazriq bersuara

" tk nk.. ko kne kahwin jgk ngn aq. Okayh, syazriq setuju dgn uncle." Katanya. Hishh.. buknnya menolong, buat serabut adalah.

" ko knp nk kahwin sngt ngn aq? Tk de pompuan lain ke?" Soalku

" aunty ngn uncle mmng terima safina jdi menntu kami. Kami tk prnh tk sukakn kamu." Kata datin fatimah lembut.

Aq merenung mereka dgn pndgn sayu. Diorng masih lgi terima aq. Adik aq pula bersuara

" akak kahwin ya?" Soalnya sprti sayu.

" kamu jgn nk membnth keputusn papa." Bentak papa

" baiklah aq ikut arahn ko." Balasku lalu mngeluh.

Aq terus mendaki tangga dan masuk ke bilik. Aq membuka zip hoodieku lalu mencampknnya. Aq melemparkn badanku ke atas katil. Sakit2 badan aq. Lagi2 kat peha tu.

Nasib baik diorng tk perasan. Klau tk mampos aq kene jwb soaln kbat. Aq memejamkn mataku sebentar. Pening memeikirkn hal yg terjadi dan akn trjadi.

Aq bangkit dri pembaringn lalu mngmbil tuala. Aq membersihkn badanku. Pedih di pehaku akibat terkena air aq tahan. Rambutku, aq hanya membiarknnya. Selesai membersihkn diri, aq rawat lukaku dahulu sebelum mngmbil wuduk.

In love with MINAH GENGSTER! < slow update >Where stories live. Discover now