41 - Marriage Confession🌸

1.1K 168 144
                                    

"Yeowoo kau tahu, aku selalu merindui diri kau selama 3 bulan tu." Luah Yoongi pada Yeowoo.

"Kau hanya terlentang di atas tilam, tak bergerak. Aku sunyi kau tahu" kedua-dua belah pergelangan tangan Yeowoo digengamnya manakala bahu kanan gadis itu di jadikan tempat kepalanya direhatkan. Yoongi menutup matanya. Yeowoo pula hanya terpaku.


"Yoongi, aku..."

"Yeowoo, boleh aku tidur dengan kau malam ni?"

"Uhm"
























Malam itu tilam Yoongi di letakkan di sebelah tilam Yeowoo. Yoongi mengiringkan badanya menghadapa Yeowoo yang sedang tidur dengan nyenyak itu. Yoongi menelan air liurnya.

Dia mula bangun dan merangkak kearah Yeowoo. Ditenung muka gadis itu sebelum kepalanya di sengetkan sedikit dan bibirnya mula mendekati leher Yeowoo. "Maafkan aku Yeowoo, sifat musang liar aku kembali"


Lalu leher Yeowoo di ciumnya, lama. Yoongi menarik sedikit kolar baju Yeowoo lalu mencium collarbonenya pula. Terpejam-pejam mata Yoongi dibuatnya. Setelah sesaat tersedar, terus dia melarikan mukanya dari badan Yeowoo. Mukanya naik merah lalu berlari tidur di tilamnya semula.

"Pabo! Apa benda aku buat tadi?!" dan dia menampar-nampar pipinya sendiri. "Uuwahh, sakit" bodoh kau Yoongi.



























"Yoongi cepatlah! Dah lambat ni!" Gesa Yeowoo yang sudah berlari keluar dari perkarangan rumah. Beg sandang tepinya dibetulkan. Yoongi pula tergesa-gesa memakai kasut sekolahnya dan membuntuti Yeowoo.

Semasa mereka berjalan, muka Yoongi menjadi merah kerana cuaca yang sejuk itu. Dia menarik sedikit skarfnya itu lalu dipandang oleh Yeowoo. "Wae? Sejuk sangat?" Kedua-dua belah tangan Yoongi ditarik oleh Yeowoo. Dia berada di depan Yoongi lalu menggengam kemas tangan Yoongi. Yeowoo telah meletakkan pad pemanas pada telapak tangannya.

Setelah memanaskan tangan Yoongi, diletak pula pada pipi Yoongi. Yoongi memejamkan matanya. Ah, selesa betul.

"Dah?" Yoongi angguk. Pad pemanas yang berada di tangan Yeowoo bergerak kearah tangan Yoongi lalu mengengamnya. Yoongi tersenyum. "Kan bagus kalau macam ni tiap-tiap hari" ujar Yoongi lalu menghayunkan tanganya kedepan kebelakang. Yeowoo tergelak.














"Ingat semua, kita akan melangsungkan perkahwinan-" "Perkahwinan cikgu? Seriously?!" tegur salah seorang pelajar kelas Yeowoo dengan mata yang terkejut akibat ke tersasulan guru tersebut. Guru itu berdeham seketika. "Exam Besar sebelum habis sekolah, maaflah, cikgu teringat majlis perkahwinan anak cikgu nanti" katanya.

Mereka hanya angguk sahaja. Setelah itu, mereka mula belajar semula seperti biasa dan membuat latihan yang diberikan kepada mereka. Namun percayalah, tak semua mereka akan selesaikan tugasan tersebut. Majoritynya bermain.



Yeowoo menongkat dagunya manakala tangan kirinya mula bermain-main dengan pen hitam itu. Dia memusingkan pen tersebut. Tak faham. Dia tak faham maksud soalan tersebut. Akhirnya dia fedup dan mula menoleh memandang Yoongi di meja barisan sebelahnya.

Tidur, macam takda kerja lain. "Yeowoo, soalan ni nak buat macam mana?" Jimin yang berada disebelahnya mula menanyakan soalan yang Yeowoo haram tak faham langsung soalan yg ditanya itu.


Setelah Yeowoo menoleh memandang Jimin, perlahan-lahan mata Yoongi terbuka semula. Dia memusingkan kepalanya menghadap depan dan menongkat dagu di atas meja. Dia menjeling sebentar kearah Darco yang sedang menbina menara menggunakan kad uno yang dibawanya untuk dimain bersama kawan kelasnya.

nice to meet you, gumiho | mygWhere stories live. Discover now