Hoe durven ze ! Omdat ik uit District 12 kom hoef ik niet meteen slecht of ' niet het kijken waard' te zijn. Chagrijnig stap ik de deuren door. Wanneer ik bij de lift ben trek ik mijn chagrijnig gezicht weg en zet een neutraal gezicht op. Ik heb even geen zin in het gezeur van Effie dat deze actie waarschijnlijk mijn leven gaat kosten. Maar ja, ik kan wel goed vechten maar als je de concurrentie hebt gezien heb ik weinig kans om te overleven. Ik sta slecht over mezelf in en heb weinig zelfvertrouwen als het over vechten gaat nu. Ik wil geen moordenaar zijn. Misschien wil ik wel niet winnen omdat ik niet hetzelfde wil krijgen als Katniss en Peeta. Stop met denken Piper denk ik mezelf. Ik druk de knop van de lift in. Je moet gewoon zo goed mogelijk je best doen om weer terug te komen bij je familie. De lift arriveert en ik stap in. Ik kijk omhoog naar het glazen dak van het trainingscentrum. Het is inmiddels licht geworden maar het was donker toen we om half 6 op stonden. HALF 6 !!!. We moesten natuurlijk allemaal naar die ' test' toe en iedereen moest klaar zijn voor de middag omdat er ander te weinig tijd was om de punten te berekenen en de interviews voor te bereiden. De deuren schuiven open en ik stap onze verdieping op. Er is niemand in de woonkamer en dat geeft me een wantrouwend gevoel. Er is altijd wel iemand in de woonkamer die ik ken. Maar nu is er niemand. '' hallo ?'' zeg ik voorzichtig. Geen antwoord. Ik hoor een deur open gaan. Ik draai me om en kijk gedesoriënteerd om me heen omdat ik geen idee heb uit welke gang het geluid kwam. Jason komt de kamer in lopen. Ik slaak een zucht van opluchting. '' hé. Weet jij misschien waar iedereen is ?'' vraagt hij terwijl hij de woonkamer in kijkt. '' ik had juist gehoopt dat jij dat wist'' geef ik toe. Samen lopen we door het appartement heen maar vinden niemand, zelfs geen avox of zo iets. We lopen terug naar de woonkamer en ploffen neer op de bank. Straks krijgen we de cijfers te zien en moeten we, als je een goed cijfer hebt feest vieren en als je een slecht cijfer hebt moet je praten met je mentor. Als je mentoren er zijn. ik hoor een zoevend geluid. Ik draai me om op de bank en kijk naar de lift. De deuren schuiven open en heel de groep komt naar buiten. Ik wist niet dat er zoveel mensen in die lift paste. Katniss, Peeta, Effie, Dorin en twee avoxen komen de lift uit. Effie komt naar ons toe trippelen op haar knal gele hakken in haar knal gele pompoen jurk. '' we waren even wat informatie op halen '' zegt ze terwijl ze probeert op de bank te gaan zitten. Dat levert problemen want wie kan nou normaal zitten in zo'n jurk. Wanneer ze er ook achter komt dat ze nooit lekker kan zitten besluit ze dat ze maar moet blijven staan. De rest gaat zitten terwijl e avoxen terug gaan naar hun normale plek in de hoek van de kamer. Uit het niets flopt de tv aan. Caeser Flickerman zit met zijn rode haar aan een tafel met een stapel blaadjes voor zijn neus. Hij laat zijn brede glimlach zien. Hij begint te praten. '' we hebben de cijfers voor de testen binnen'' Hij begint te lachen. WAT IS ER NOU TE LACHEN MAN !!!!! BINNEN 2 DAGEN WORDEN WE IN EEN ARENA GEDROPT EN MOETEN WIJ VECHTEN VOOR ONS LEVEN!!!!! Capitool mensen. Ik zal ze nooit begrijpen. Hij trekt een serieus gezicht. Beter. '' District 1 : Tulip Gold. Een 8'' Er klinkt een zucht van opluchting naast me. '' Disctrict 1: Gwen Julgar : Een 10 '' Nu klinkt er een gefrustreerde zucht naast me. Caeser gaat gewoon verder. '' District 2 : Crash Ravenscar : Een 10. District 2 : Sunder Nagstar : Een 9'' Ik slaak een bezorgde zucht. De beroepstributen van dit jaar zijn GOED. Maar dan bedoel ik ook gewoon echt goed. Ik maak heel weinig kans tussen die tributen. Ik wil wel naar huis maar ik weet niet wat me te wachten staat. In de korte tijd dat ik in mijn gedachte was verzonken heb ik de tributen tot en met 6 gemist. Ik schud mezelf wakker en probeer Caeser te hervatten . '' District 7 : Rachel Canin : Een 7''Oke hier ben ik blij mee. Ze heeft wel kansen in de arena om te overleven terwijl ze nog zo klein en jong is. Caser praat verder maar ik mis weer een hele lap tributen. De enige naam die wel tot met komt is '' District 12: Jason Ray : Een 9'' Yes !! Er wordt geapplaudisseerd en ik omhels Jason. '' District 12: Piper McLean : Een..'' En ja hoor daar komt mijn cijfer. '' Ook een 9 '' " Echt !!!'' schreeuwt ik uit van blijdschap. Ik spring op en vlieg in Jason's sterke armen. Ze hoeven me nog niet dood te hebben dus. Of ze geven me een hoog cijfer zodat ik snel afgemaakt wordt door de beroepstributen ? Zo wil ik nu niet denken. Ik heb het gewoon goed gedaan en heb wel kansen in de arena. Dorin trekt me uit Jason's greep dat ik niet fijn vind. Ik voelde me daarnet even veilig en nu wordt dat gevoel al gebroken. Ze trek me aan mijn arm de kamer uit. Ik kijk haar vragend aan. '' we hebben veel tijd verloren en we moeten nog veel doen voor de interviews'' Ze trekt me mijn kamer in een duwt me neer op mijn bed. Ze trekt de deur achter zich dicht en haalt een groot, zwart pakket uit de kast tegenover mijn bed. " trek aan" zegt ze bijna op een dwingende toon terwijl ze het pak naar mij gooit. Ik rits het pak open en trek de jurk eruit.
JE LEEST
De Honger Spelen met een andere afloop
FanfictionWanneer Piper wordt getrokken voor de 76ste Honger Spelen, veranderd haar leven snel in een ramp. Wanneer ze denkt dat het niet erger kan worden gebeurt er iets waardoor haar leven voorgoed veranderd. Haar mentoren Katniss en Peeta proberen haar bij...