BAB 38

142 5 5
                                    

Jam sudah melepasi tengah malam. Rania masih bergolek di katil. Dari petang tadi dia cuba call Ayden tapi tak berjawap. Sibuk sangat agaknya. Sibuk sampai tak sempat langsung nak tanya khabar Rania. Tak risau ke Rania ni entahkan hidup ke entahkan mati. Ahh propa kau ni Rania!

Tak peduli la propa ke apa. Dia tengah fragile ni. Ayden tak nak pujuk ke? Tapi kenapa Ayden kena pujuk pulak? Kena laaa. Dia kan namchin [boyfriend]! Ayden tau tak dia kena simbah dengan kuah tomyam panas? Video pertemuan tak dirancang dia dengan Sandra dah viral. Banyak portal hiburan Korea dan Malaysia berkongsi artikel tentang itu. Yang lagi hebat, siap ada video Sandra tepis tomyam dan terkena tangannya! Siapalah yang wartawan sangat merakam kejadian itu.

Hehh panas pulak hati dia. Ayden dah jumpa Sandra ke? Ke Ayden dah pilih Sandra? Ahh kau Rania tadi kau konon-konon nak mengalah la apa la, sekarang kau sendiri nak cuak? Alaa tadi dia cakap je. Siapa tak sayang bakal suami oii.

Rania call Ayden sekali lagi. Masuk peti simpanan suara. Fine, Ayden! Tak nak jawap sangat kan. Jangan harap aku nak jawap call kau nanti. Huh.

Rania off handphone dia. Entah kenapa malam ni dia emosi semacam. Otak dia berserabut. Lepas satu-satu benda jadi. Dia dah tak boleh nampak rasionalnya setiap kejadian ni.

"Leave Ayden or you'll receive something worst than dead chicken covered in blood!"

Amaran Sandra bergema buat sekian kalinya di fikiran Rania. Jadi Sandra orang yang bertanggungjawab di sebalik bangkai ayam yang diterimanya? Sandra yang hantar? Betul ke? Tapi boleh jadi logik. "Arghhh!" Rania menjerit untuk kali yang entah berapa kali.

Serentak dengan itu daun pintu bilik Rania dibuka. "Rania!" Iris menyeru namanya. “Ehh kau tak tidur lagi ke Iris? Aku bising eh? Sorry sorryyy.” Rania terus didatangi rasa bersalah. “Belum la aku tengah tengok movie. Ni hahh ada orang nak jumpa kau.” Iris memberitahu seraya meninggalkan bilik Rania.

“Orang? Orang who? Siapa gila sangat nak jumpa tengah-tengah malam ni?” Rania mula rasa seram sejuk. Namun tangannya laju menyarung tudung. Sandra ke? Ke orang yang ikut dia hari tu? Arghhh.

Rania merenung 'orang' di hadapannya itu tajam. “Sayang okay tak? Let me see your hand. Your right hand, right? Let me see.” Sepatah pun Rania tak jawap. “Sayanggg..” lembut suara itu gagal melembutkan hati Rania yang masih mendidih.

Ayden menarik tangan kanan Rania. Dia ingin tengok berapa teruk lecurnya. Mesti pedih. Dia nampak video itu. Hanya Allah yang tau betapa risaunya dia bila nampak video tu. Nasib baik dia tak ada sebarang schedule untuk hari itu melainkan latihan untuk konsertnya yang akan datang. Tanpa berfikir panjang, Ayden terus book flight dan terbang ke Malaysia.

“Why are you here?” Dingin suara Rania menampar telinga Ayden. Tangannya direntap dari pegangan Ayden sebelum sempat lelaki itu membelek. Sakit kat hati dia ni lebih teruk dari sakit kat tangan.

“Raniaaa. Kenapa ni?”

“Where are you when I called you to tell you what happened?”

“Sayangg, my phone……”

“Enough, Ayden! Ka[go]. Keunyang ka[just go].”

“Rania what is wrong with you? What did I did wrong? I'm deadly worried here and you seriously asked me to go?”

“I deadly need you when everything just happened. I tried to call you like millions times but where are you when I need you?”

“How I'm gonna answer your call when I'm in flight? How tell me how?”

“I don't need a future husband who can't be there when I need him. Who left me struggling alone.”

“But I'm here! Right in front of your eyes. Ready to hold you whenever you trips over and almost fell.”

Putera Impian Milik CinderellaWhere stories live. Discover now