haaaaaalooooo
Ik ben er weer. met een nieuw chappie. ik wou eigenlijk eerder uppen maar ik had er geen tijd voor.
ik hoop dat jullie het leuk vinden.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
POV Dana
'Dana, wat is antwoord.' Ik schrik wakker van de leraar die tegen mij begon te praten. 'Vijf.' zeg ik terug. 'We zitten bij biologie hier en niet bij wiskunde.' zegt hij terug. 'Wat is het verschil tussen die vakken dan.' antwoord ik. De leraar weet niet meer hoe die moet reageren en gaat veder met lesgeven en ik ga veder met slapen. Ik leg me hoofd op me armen en doe me ogen dicht. Ik slaap bijna als de bel gaat. Ik spring gelijk op en loop de klas uit, richt me kuisje. Aangekomen bij me kluisje gooi ik me tas erin en pak me jas eruit. Ik loop naar de uitgang en als ik buiten kom merk ik dat het warm is en doe me jas uit. Ik loop naar huis toe en ga gelijk naar me kamer om andere kleren aan te trekken.
Ik loop naar buiten met 2 appels. eentje eet ik zelf op en de ander geef ik straks aan Amber. Ik kom aan bij de wei aan en fluit Amber. Die komt vrolijk aanlopen als ze me ziet. Ik geef haar de appel en besluit gelijk om buiten te poetsen. Ik loop naar de stal en pak een kruiwagen. Ik leg er een deken in zodat het tuig niet beschadigd. Ik leg haar zadel, hoofdstel, halster met touw en poetskist erin. Ik rij de kruiwagen naar de wei en doe het hek open, loop er doorheen en doe het weer achter me dicht. Ik zet de kruiwagen bij de schuur die in de wei staat. Daar kan Amber in gaan staan als het regent en ik zit op school. Amber was al naar me toe gelopen. Ik pak het halster en doe het bij haar om. Het touw klik ik eraan vast en ik zet haar vast en begin haar te poetsen.
Na het poetsen, tuig ik haar op en ik stijg op. Ik spoor haar aan en laat Amber even warm lopen. Ik heb ooit eens een klein crossparcoursje in de wei gemaakt en omdat ik nu niet zoveel tijd heb, maak ik daar nu gebruik van. Als Amber warm is spoor ik haar aan en ze begint te draven. Ik draaf een paar rondjes met haar en laat haar dan galloperen. Ik stuur haar op de eerste sprong af. Ze rent erop af en ze springt erover heen. Ik stuur haar op de tweede sprong af. Ik merk dat ze te snel op de sprong afgaat en ik probeer haar in te houden maar eigenwijs rent ze hard door en in plaats van dat ze eroverheen springt, weigert ze en omdat ik dat niet zag aankomen, vlieg ik dus over de sprong heen en beland in de modder. Ik blijf even liggen en Amber komt met haar hoofd boven me hangen of het wel goed me gaat. Ik rol opzij, zodat ik niet tegen haar hoofd aankom, en sta op. Bah, nu zit ik dus helemaal onder de modder. Ik lach zachtjes en stijg weer op. Ik spoor Amber gelijk weer aan in gallop en ik stuur haar op de volgende sprong af en zorg ervoor dat ze niet te hard gaat.
Na een paar keer het parcoursje te hebben gedaan, rij ik Amber naar een lang stuk wei. Ik spoor haar op haar allerhardst aan en zo gaan er een paar keer heen en weer. daarna laat ik haar over gaan in draf en draaf nog een rondje en laat haar daarna droogstappen. Ik laat haar haar nek strekken en ik aai haar een paar keer over haar nek. Ondertussen heb ik een heel gesprek met haar. Niet dat ze antwoord, maar ze luistert wel.
Ik stijg af en tuig haar af. Ik heb niet zo heel lang gereden maar ik moet eten. Ik doe het tuig weer in de kruiwagen en rij er weer mee naar de stal. Ik leg het daar weg en loop dan terug naar huis. Als ik daar ben aangekomen doe ik eerst schone kleren aan, want ik zit nog steeds onder de modder. Daarna loop ik naar beneden om te zien dat me ouders niet thuis zijn. Dat word weer alleen eten. Ik doe een pizza in de oven en wacht tot ie klaar is. Ik eet de pizza snel op en loop weer naar Amber. Ik realiseer me dat ik haar avond eten nog moet maken dus ik loop naar de stal en pak daar een emmer. Ik gooi haar eten erin en roer het door elkaar. Ik pak ook nog haar hoofdstel en ik loop met de emmer en het hoofdstel naar de wei. Ik zet de emmer voor Amber haar neus neer en ze begint meteen te eten. Ik zie dat haar halster nog bij de schuur ligt. Ik pak die op en hang het over het hek. Amber komt naar me toe lopen met de lege emmer tussen haar tanden. 'Haha, van wie heb je dat nou weer geleerd?' lach ik terwijl ik de emmer van haar aanpak. Amber hinnikt vrolijk wat mij alleen maar meer laat lachen. Ik pak het hoofdstel die ik eerder over het nek had gehangen. Ik doe het bit in haar mond en maak de riempjes vast. Ik zet Amber naast het hek neer en ik ga op het hek staan. Ik ga voorzichtig op haar rug zitten. Ik besluit om nog een klein ritje door het bos te maken. Ik doe het hek open terwijl ik probeer niet van Amber aftevallen. Ik rijd wel eens vaker zonder zadel als het zo warm is. Ik laat het hek open staan, want er staat toch geen dier meer in de wei en ik laat haar richting het ruiterpad in het bos lopen.