Hey, allemaal leuk dat je dit boek bent beginnen lezen :) ik gebruik de Engelse namen en mijn titels zijn in het Engels, maar het verhaal is in het Nederlands. Veel leesplezier ;)
Hey,
Ik ben rose weasley of hoe mijn moeder het wil: rose granger-weasley. Ik ben 15 en ga over 2 dagen naar Zweinstein. Ik weet dat alle andere kinderen al op hun 11 er naar toe gaan, maar ik moest nog 3 jaar wachten omdat ik nog moest "volgroeien". Volgens mij komt het door mijn pa, want ja zeg nou zelf Ron is nu niet een van de slimste. Hoe dan ook ik ga dus over 2 dagen naar Zweinstein. Ik heb echt van toen ik mijn brief kreeg, al zitten aftellen tot hoelang nog voor ik kon gaan. En over twee dagen is het zover.
Rose.Ik klapte het boekje dicht en legde het op de plek waar het altijd lag, ergens waar niemand het kon zien. Dit boekje is een soort van dagboek voor mij. Ik hoorde mijn moeder zeggen dat ik moest komen eten en dus ging ik snel naar beneden. Ah eindelijk zei mijn moeder, ik dacht al dat je niet ging komen. Sorry mam, ik was bezig. Ja met haar denkbeeldig vriendje zei Hugo. Ik keek hem nijdig aan. Pap zeg dat Hugo me niet steeds hoef te pesten, ik keek naar mijn vader. Het enige wat hij kon zeggen was: euh hermoine? Fijn aan jou heb ik ook iets pap zei ik met een norse stem. Toen we klaar waren met eten, ruimde ik en Hugo de tafel af. Daarna deden mijn ouders de afwas. We keken nog samen een film en toen ging ik slapen, met een blij gevoel van dat het nog maar 1 dag duurde voor ik naar Zweinstein kon gaan.
Vandaag was het een leuke dag, in de voormiddag waren we al mijn spullen gaan kopen voor Zweinstein. En in de namiddag gingen we op bezoek bij mijn tante Ginny en oom Harry. En natuurlijk ook mijn 2 neven en nichtje. Mijn oudste neef heet James Sirius potter, de andere heet albus severus potter en mijn nichtje Lilly loena potter. Maar we noemen ze gewoon James, albus en Lilly. Er was eigenlijk weinig te doen, albus en Hugo speelden om ter langst je adem in houden. James was aan het leren, want was gezakt voor zijn slijmballen. De ouders waren druk in een discussie gewikkeld en ik moest het steeds weer opnieuw verzonnen verhaal van Lilly aanhoren. Eindelijk was het tijd om te slapen, na deze nacht zit ik morgen op weg naar Zweinstein. Ik stond op douchte me, deed mijn kleren aan, ging ontbijten, poetste daarna mijn tanden en dan was het klaar om te vertrekken. Op weg naar het treinstation, plaagde Hugo me met domme dingen zoals "doe niet te betweterig of niet te bazerig. Eindelijk waren we er: we liepen naar peron 9/45. Alle liepen door een muur naar het peron. Ik zag mijn oom en tante al staan. We begroeten elkaar en toen werd mijn moeder de overbezorgde moeder, rose heb je alles bij je? Moet je nog iets hebben voor op de trein? ...... Nee mam ik ben niets vergeten en heb ook niks nodig zei ik tegen haar. Ik kuste mijn familie gedag en liep de trein op samen met James en albus. James en albus gingen bij hun vrienden zitten, dus verbleef ik alleen in een coupé. We kwamen aan in Zweinstein, alle eerste jaars gingen in een lange rij staan. Hoofdschool Mcgonagall riep als eerste mijn naam af. Met een rood hoofd ging ik naar de sorteerhoed. Hij deelde me in bij gryffindor, wat ik al verwachte. Ik ging naar mijn afdeling hun tafel en zat bij James en albus. Na het eten gingen we naar de slaapzalen. Ik was helemaal vergeten dat ik de groeten moest doen van ma en pa aan professor longbottom, dus ging ik dat maar even doen. Op de terugweg naar de slaapzalen botste ik op een jongen. Ooh sorry zei ik snel. De jongen keek me aan. Is niets zei de jongen terug. Hij had blond haar en bruine ogen. Toen ik verder wou rennen zei de blonde jongen opeens, kijk de volgende keer wat beter uit aub miss weasley. Hij trok een scheve grijns en liep toen weg. Geschrokken kwam ik aan in de leerlingenkamer en ging direct door naar de meisjesslaapzaal. Kroop in mijn bed, en dacht nog aan de blonde jongen. Hoe weet hij dat ik een weasley ben?
JE LEEST
a Secret love?
Teen Fictionwanneer rose op Zweinstein aankomt, ziet ze scorpius. ze vindt hem niet leuk, maar dan gebeurt er iets wat dat verandert