ULAŞ'DAN
Kendimi bildim bileli yalnızdım ben. Baba dediğim adamın tam bir pislik olduğunu öğrendiğimde insanlara babamda olsa güvenmeyeceğimi de öğrenmiştim. Hayatın bütün tekmelerini yemiştim. Sağolsun hiç eksik etmezdi tekmesini. Her şeye herkese karşı ön yargılıydım. Çiğdemle Buseyede.
İki kardeşim olduğunu öğrendiğimde yüzümde pis bir gülümseme oluşmuştu. Bu kadar acıyı hep tek başıma yaşayamazdım ya. Bu kadar yalnız bırakılmanın bedelini ödeyeceklerdi. Bulup ellerimle ödeticektim ikisinede. Dar edicektim hayatı. Bulmuştum da ama öğrendiklerim içimdeki canavar Ulaşı tatlı erkek kardeşe çevirmişti. En az benim kadar masumdu onlar. Buna inanmıştım. Babamdan sonra ilk defa onlara güvenmiştim ben. Artık bir ailem vardı."Ulaş uyumadın mı sen?"
"Yok ya tutmadı uyku. Sen televizyonun sesinden mi rahatsız oldun?"
"Yok yok. Kahve yapayım mı dicem olmayacak demi ya?"
"Yok Çiğdem iyice kaçsın mı istiyosun. "
Mutfaktan geri dönüp yanıma oturmuştu. Uykuluydu gözleri. Bir kere resimde görmüştüm. Annesine benziyordu gerçektende.
"Ne bakıyosun şaşkın ördek."
"Hiç ya öylesine. Daldım işte ."
"Canını sıkan bişey mi var Ulaş. Sen niye uyuyamadın?"
"Bişey olmadı da. Şu 15 gün çalışacağım bir iş bulayım diyorum. Yük olmayayım size. Zaten Yalçınla Sarp Cafeye gidip geliyolar. Ben bulaşık mı yıkayacam sizle. "
"Ya öyle düşünme. Sen bize hiç yük olmassın ki. Hem çalışsın onlar boşver."
"La tamam duygu sömürüsü yapma. Çalışcam ben ."
Sözlerimin bitmesiyle kafama geçirmesi bir olmuştu. İkimizde gülmüştük.
"Lanlı lunlu konuşma la :). Ne halin vaesa gör kardeşim."
"He çiğdem he.."
"Neyse televizyonda ne var. Dizi tekrarı varsa izleyelim. Fox' u açsana bi."
.....Sabaha kadar böyle durmaktan tutuldum valla. Gram uyku yok. Ve dizi izlerken
Omzumda uyuyan bir adet Çiğdem.Uyanmasın diye hareket edemiyom ya. Allahtan Buse imdadıma yetişmişti. Kahvaltı faslını halledip iş aramaya çıkmıştım. Aslında çarşıda gördüğüm bir mağaza dikkatimi çekmişti. İlk oraya uğraycaktım. 15 dakika içinde varmıştım. Yakındı da eve iyi olacak gibiydi alınırsam tabi.
Kapıdan girince çalışan olduğunu düşündüğüm biri yanıma gelmişti."Hoşgeldiniz nasıl yardımcı olabilirim?"
"Kolay gelsin ben iş ilanı için gelmiştim. "
"Tabi sizi şube müdürümüzğn yanına götüreyim. Burdan gelin lütfen"
.
Kadının peşinden giderken buranın baya lüks olduğu dikkatimi çekmişti. Bizim mahalleye yakın bu lüks yer ne alaka lan. Kadın beni bi yere getirip içeriyi göstermişt."Merhaba ben iş ilanı için..."
"Hoşgeldiniz. İçecek bişey alır mısınız?"
"Yok sağolun."
"O zman başlayalım. Daha önce nerelerde çalıştınız?"
"Çay ocağında çalıştım. Cafelerde çalıştım. Bide düğün organizasyonlarda çalışmıştım."
"Anlıyorum hep part time çalışmışsınız herhalde ."
"Onun gibi bişey."
"Peki anlıyorum. Çalışmanız bizim için sorun değil. Yarın başlayın."