Jag heter Tess och jag är 17 år. När jag var 11 år flyttade jag från Standfort, Canada till New York. Jag bor ensam med min mamma för att min pappa lämnade mamma när han fick veta att hon var gravid så alltså har jag aldrig träffat min pappa. Jag hade en ganska tuff uppväxt, mamma hade två olika jobb för att kunna betala mat kläder och boende. Så hon var inte så ofta hemma eftersom hon jobbade hela tiden. Jag hade bara en Vän när jag var mindre och det var Justin. Vi blev bästa kompisar redan när vi var 5 år gamla.
12 år tidigare (5 år gammal)
- klarar du dig nu? Frågade mamma mig när vi stod vid ingången till dagiset.
Jadå mamma. svarade jag med ett glatt men ändå nervöst leende på läpparna. Mamma följde med mig in genom dörren, sa hejdå och skyndade sig till jobbet. Jag gick nervöst in i rummet där alla andra barnen var.
- Hej Tess, välkommen hit! Du kan sätta dig bredvid Justin där borta. Sa dagis fröken och pekade på en plats bredvid en liten kille i samma ålder med gyllen bruna ögon och brunt mjukt hår.
- Hej jag heter Justin sa han med ett stort glatt leende.
- T-Tess sa jag nervöst och gav han ett litet leende. När det var dags för lekstund så sprang alla ut förutom mig. Jag satt kvar på min plats.
Då kom Justin fram till mig och gav mig en lapp, sedan sprang han ut till alla sina kompisar.
Jag öppnade lappen och läste: " Jag gillar dig. Gillar du mig? Kryssa i JA / NEJ " Jag log och kryssade i ja och sprang ut på skolgården och gav tillbaka lappen till Justin. Han log ett super stort leende när han såg vad jag hade kryssat i.
- vi kommer vara bästa vänner föralltid! Sa Justin och log större än någonsin.
- Föralltid! Upprepade jag och log lika stort.
Sedan den dagen har vi varit bästa kompisar.
YOU ARE READING
Jag saknar dig Justin
FanfictionTess är är en 17 årig tjej från Canada. När Tess var 11 år flyttade hon från Stratford till New York. Hon flyttade inte bara från Standfort utan också från sin bästa vän Justin. Kommer Tess och Justin glömma varandra? Och kommer dom någonsin se vara...