Part 1

137 9 1
                                    

"wei dia datang!!"

"Nugu??"

"Jeon Sung Woo Oppa!!"

"Tipu!!"

"Betul. Tadi masa aku nak masuk,ramai perempuan dekat luar sekolah."

"Diorang buat apa?"

"Yaa! Jeon Sung Woo oppakan Young Businessman di Amerika. Nak datang sini, mestilah heboh.Uhuuhuu!!"

"Jinjaa??"

"Jomlah. Dia masuk sampai dalam sekolah kita"

Mereka berlari keluar dari kelas sambil menjerit "oppa chakkaman!!". Kalau duduk sini dan tengok luar kelas,ramai pelajar perempuan berlari ke lobi sekolah.

"Nampaknya, dia akan datang. Yess!"Sohye berkata dengan teruja. Mana tak teruja kalau 'Dia' akan datang sekolah hari ini. Sohye berjalan ke lobi tapi berdiri ditepi pokok berdekatan dengan lobi sekolah kerana di kawasan lobi memang penuh dengan pelajar perempuan yang sedang bersiap sedia menunggu 'mereka' tiba. Perkara ini pasti berlaku kalau 'mereka' nak datang.

ketibaan kereta mewah yang banyak dipagar sekolah membuatkan jiwa pelajar perempuan disekolah ini dan diluar kucar-kacir termasuk jiwa sohye. 

Seorang lelaki kacak keluar daripada kereta mewah itu. Lelaki itu ialah Jeon Sung Woo. Jejaka yang paling hensem disekolah ini dulu. Ketinggian yang boleh membuatkan pelajar perempuan cair memandangnya dan bentuk badannya yang tegap menampakkan lagi ciri-ciri lelaki idaman para gadis diseluruh dunia.

Manakala, keluar seorang lagi lelaki dari kereta mewah itu. Lelaki itu ialah Jeon WonWoo. Dia adalah adik lelaki Sung Woo dan mereka merupakan pewaris kumpulan IDSky. Dulu, hyungnya selalu tidak hadir ke sekolah kerana dia diajar tentang selok-belok kumpulan IDSky dan sekarang ni dongsaeng dia pula selalu tidak hadir ke sekolah.

IDSky merupakan kumpulan yang membina pelbagai projek bagi membangunkan bagunan yang megah di sekitar Korea. Banyak bagunan yang telah mereka berjaya dibina dan nama kumpulan IDSky juga telah berkembang diseluruh dunia.

"Hensemnya dia" kata Sohye sambil memandang tepat ke arah wonwoo. Sohye lebih meminati wonwoo kerana dia lelaki yang unik dimata sohye.Wonwoo merupakan lelaki yang kurang disukai pelajar perempuan kerana dia kasar, dah ramai pelajar perempuan ditolak walaupun perempuan tu paling lawa disekolah ini. Tetapi bagi sohye dia lelaki yang paling cool.

Manakala, Sung woo memang disukai pelajar perempuan. Sifatnya yang lemah lembut dan mudah bergaul dengan wanita membuat dia lebih disukai. Walaupun umurnya 23 tahun, pelajar perempuan tetap menggilakannya.

"Sohye!kau tinggalkan aku dekat kelas?" marah mingyu dengan mengiku lembut bahu sohye. Kim Mingyu merupakan kawan rapat sohye dari sekolah rendah. Apabila sekolah menegah, dia masih bersekolah sama dengan sohye dan mereka juga berada di dalam kelas yang sama.

"mianhae mingyu-ya. Aku pergi beli air tadi. Hauslah HA. Ha. HA" Tipu sohye. DIa datang sini untuk cuci mata melihat wonwoo.

"Ye la tu. Ada ke air kat pokok ni?"perli mingyu. Mingyu tahu yang sohye sekarang ni tengah mencuci mata sebab dia juga lihat ramai pelajar perempuan berkumpul di lobi disebabkan adik-beradik Jeon tu datang. 'sohye.. sohye.. nak tipu tak pandai'

sohye mengipas mukanya dengan tangan. Dia pun tahu mana ada air dipokok ni.

"Ish! dahlah. First subject pagi ni senikan? Lebih baik kita pergi awal. To hot right now"

"hahahaha, Nae."gelak mingyu. Tapi,gelaknya terhenti apabila dia melihat sohye memandang wonwoo sebelum pergi. Mugkin..

"Yaa! Mingyu, kau mengelamun ke?"tegur sohye dengan memandang rapat kemuka mingyu.

"ehh! ahh.. Mian.. Mian. Jom"gagap mingyu berkata lalu dia menarik tangan sohye. 'rapat betul muka sohye tadi.'omel mingyu dalam hati dan muka dia berubah merah kerana malu.

..................................

"Mingyu,hari ni boleh tak kau teman aku pergi Hundae Park? Aku rasa nak jalan-jalan dekat sana la. Please!!" merayu sohye sambil membuat muka comel.

"Ye. Ye. Aku teman."sahut mingyu.

"Thank you ,chinguu"ucap sohye dengan nada yang sayu tetapi tetap dengan senyumannya.

"You are welcome,sohye" balas mingyu.Mingyu cuba untuk meletakkan tangannya dibahu sohye tetapi tidak kesampaian.

Mingyu tahu kenapa sohye nak pergi ke Hundae Park. Sohye rindu dengan parents dia yang sudah meninggalkannya 3 tahun akibat kemalangan jalan raya. Sekarang ni, sohye tinggal keseorangan di rumah kerana dia tidak mengenali seorang pun saudara mara keluarga dia. Tetapi,mingyu sering datang membantu sohye dirumah dengan pembantu rumahnya. Mingyu juga merupakan anak orang kaya di Korea.

Mingyu tahu yang sohye ikhlas kawan denganya kerana sohye tidak pernah mempergunakan mingyu dengan menggunakan wangnya. Dia selalu berusaha keras untuk mencari wang sendiri dengan berkerja di kedai serbaneka. Mingyu juga sudah tawarkan part time kerja disyarikat appanya, tapi sohye tetap menolak untuk bekerja disana.

.................................

"Sohye,segarnya udara disini.."kata mingyu dengan ceria walaupun mukanya nampak keletihan. Dengan berbaring dirumput ni menambahkan lagi niatnya untuk tidur membuak-buak. Tetapi, demi sohye, dia sanggup buat apa-apa sahaja asalkan sohye gembira.

"Mingyu, sekarang kita dah 19 tahun. Emm , tinggal one month untuk kita bersekolah. Lepas ni, kau takkan dapat jumpa aku lagi. Mungkin aku pergi dengan parents aku nanti"

Terbangun mingyu dari baringnya."Yaa! what the heck you said?"

"HAHAHA mian mian, just kidding. "

Mingyu melihat sohye "Sohye?"

"emmm bo?"

"ahh tak de pape la. "

"okey, by the way, thanks sebab kau always tolong aku. You're my good bestfriend forever"

" Well, you know me right, memang aku jejaka yang terbaik. Tu sebab ramai suka dekat aku" kata mingyu sambil memeluk bahu sohye.

"Ya! kau dah lama hidup ke? "jeling sohye pada tangan mingyu yang berpaut dibahunya.

"hihihihi,Mian Gurau" perlahan-lahan mingyu meleraikan tangannya. Takut juga tak hidup lama ni. 

Mereka berdua bergelak ketawa keriangan tetapi bagi mingyu inilah kenangan manis yang tak akan dilupakan bersama first love dia.

setelah penat berborak dengan mingyu , sohye meminta diri untuk balik ke rumah kerana dah lewat petang. Mingyu mempelawa untuk menghantarnya tapi sohye menolak kerana dia merasakan mingyu sudah banyak menolongnya. Mingyu akur.

.................................

Selepas membersihkan diri, sohye bercadang untuk melukis sesuatu. Dia mengeluarkan pensil 8B dan sohye mengambil sehelai kertas lukisan yang besar diletakkan di atas board lukisannya.Dengan itu, tangan sohye ligat melakarkan sesuatu.

Sohye cuba mengingati raut wajahnya. Tersenyum riang apabila memikirkan dia.Sohye tekun melakar sehingga dia tidak perasan yang jarum jam dah menunjuk pukul 2 pagi. Sohye mengeliat kecil lalu dia bangun berjalan ke arah katil nya.

********************************
I hope korang suka cerita saya ni. Ni fisrt time saya buat cerita dan hopefully dapat perhatian yang banyak dari reader.

Kalau suka,janganlah segan silu untuk vote saya.

Thank you (\\\e_e///)

Stay With Me-SVT-jwwWhere stories live. Discover now