Harini hari last namchin kau kat sekolah. Malam ni akan ada majlis prom besar besaran kat sekolah. Namchin kau setahun lagi tua dari kau. Namchin kau ni lembut. Tapi dia sangat gentleman. Harini kau tercari cari dia kat sekolah sampai kan kawan kau, Kyulkyung perasan perangai kau yang tak ubah macam cacing kepanasan. Waktu rehat, kau ajak Kyulkyung jalan jalan padahal sebenarnya kau nak cari Jeonghan Sunbae.
Waktu tengah berjalan tepi kelas para sunbae, Kyulkyung tanya kau. "Wei (nama kau), kau cari Jeonghan sunbae ek? " Tanya Kyulkyung tapi kau berdalih. Kau cakap kau saja nak jalan jalan. Tapi masa lalu depan kelas Jeonghan sunbae, ada keriuhan. Bukannya bergaduh tapi diorang tengah bincang pasal siapa diorang nak bawak pergi prom malam nanti. Kau pun tarik Kyulkyung tepi dinding. Kau nak tahu sape Jeonghan sunbae bawak untuk malam nanti.
"Kau cakap jelah kau jeles sebab Jeonghan tak boleh bawak kau waktu prom nanti" Kyulkyung menjulingkan matanya. Kau buat taktahu je walaupun ape yang Kyulkyung cakap tu betul. Sebab prom tu hanya boleh dihadiri pelajar yang bakal graduate saja. Ini bermakna Jeonghan terpaksa bawak yeoja lain sebagai datenya waktu prom nanti. Ini sedikit sebanyak menjeleskan kau.
"Joshua! Kau bawak sapa? " terdengar satu suara bertanya. Kau dan Kyulkyung mula pasang telinga macam pengintip. "Aku bawak Sowon kot" Kelihatan Joshua menoleh ke arah Sowon. "Ye aku ngan Josh! " Sowon berkata dengan semangat. "Wuuu" bising kelas itu dibuatnya. "Kau pulak Seungcheol? " Seungcheol tersengih sebelum menjawab. "Aku bawak yeochin aku la" Seungcheol mengerling Eunha di sebelahnya. Eunha sudah tersengih. Sekali lagi riuh rendah kelas itu.
"Bila diorang nak tanya Jeonghan? " kau tanya Kyulkyung. Kyulkyung angkat bahu taktahu. "Jeonghan! Siapa date kau? " giliran Jeonghan ditanya. Kali ni kau betul betul memasang telinga. "Emmm aku taktahu lagilah" Jeonghan tersenyum nipis. "Alah, kau ambik je sape sape yang takde date tu" Cadang Seungcheol. Jeonghan diam.
Kau gigit jari. Adakah sebab aku dia tak nak pilih partner? Detik hati kau. "Aku! Aku yang akan jadi partner dia! " Seorang yeoja masuk ke kelas dengan penuh bergaya. "Sape tu wei? "Kau tanya Kyulkyung. "Kejap. Biar aku intai" Kyulkyung bangun lalu mengintai. Wajahnya begitu terkejut. Ini membuatkan kau tak sedap hati. "Kau jangan lah buat muka macam tu. Takut aku! " Kau marah Kyulkyung. "Errr better kau tengok sendiri" Kyulkyung tarik tangan kau. Lepastu kau pun bangun intai sekali.
Momo Sunbae! Jerit kau dalam hati. Momo sedang berdiri di sebelah Jeonghan. Muncul rasa cemburu dalam hati kau. "Yay! Momo dan Jeonghan! Wuuu! "Semua orang bersorak. Momo memandang Jeonghan penuh makna dan Jeonghan tersenyum semula. "Dahlah Kyul. Jom balik kelas"Kau tarik tangan Kyulkyung balik kelas. Entah kenapa hati kau terluka pulak.
"Eh? Awalnya! Rehat belum habis! "Kyulkyung hampir nak terjatuh sebab kau tarik dia. "Jom jelah balik! "Kau marah. Kyulkyung pun ikut jelah. Dia faham kau jeles. Kau sendiri taktahu kenapa kau jeles. Padahal Jeonghan dah cakap yang dia akan sayang kau sorang je masa date hari sabtu minggu lepas.
^Petang itu..
Kau ajak Kyulkyung keluar sebab kau bosan kat rumah. So korang pun naik teksi pergi mall. Kau sebenarnya masih rasa jeles tapi kau nak hilangkan rasa tu dengan pergi shopping. "Kita nak pergi mana dulu? "Tanya Kyulkyung masa korang masuk kat pintu utama mall. "Kita pergi salon dulu nak? "Ajak Kyulkyung. Lepastu kau pun setuju.
Kau masuk kedai lepastu terus pergi kat kaunter. Tapi Kyulkyung terhenti depan kedai. Tapi mungkin kau ingat Kyulkyung nampak benda yang menarik so kau buat taktahu je. Kau pun bayar harga rawatan spa kau dengan Kyulkyung. Tapi bahu kau ditepuk oleh Kyulkyung. "Apa dia Kyul? "Kau tak menoleh pun. Lepas ambik duit baki baru kau menoleh. Depan kau ada Momo dan Jeonghan yang baru keluar dari spa. Momo tengah peluk lengan Jeonghan. Jeonghan pulak biar je sambil tersenyum manis. Diorang tak nampak kau dengan Kyulkyung lepastu diorang keluar pergi tempat lain.
YOU ARE READING
Seventeen as your boyfriend 😉{COMPLETED}
Historia CortaPlease take a breath. And read it. 😆 Ni yang terjadi bila aku bosan. Maaflah banyak sangat merepek. -2017.