35~ konkuransen

611 40 9
                                    

Rachel's perspektiv;

"faen da, hva var det godt for?" roper Brandon. jeg prøver og sove igjen men akkurat når jeg skal til og sovne, kjenner jeg iskaldt vann komme over hele meg, og da er det ikke snakk om et lite glass, det var en bøtte.

"Jævla idiot" skriker jeg sint, jeg åpner øynene og ser at Adrian står der og ler av at både Brandon og Jeg er klissvåte.

"hvorfor?" spør jeg sint

"jeg kjedet meg og du har stjålet Brandon" svarer han og trekker på skuldrene, jeg ser dumt på han og reiser meg.

"han vil heller være med meg" sier jeg bestemt og ser utfordrerne på Adrian.

"er det en utfordring?" spør han og ser på meg med et jeg-skal-vinne blikk.

"det er en utfordring" bekrefter jeg

"hva skjer nå" spør Brandon og ser forvirret på oss.

"begge skal tilbringe en dag med deg, og den av oss som du liker best og være med vinner" sier svarer Adrian og ser på Brandon.

"den som ikke vinner da?" spør jeg, no way back..

"hm... den som taper må gjøre som vinneren vil en hel uke" sier Adrian og tar hånden fram.

jeg tenker meg om i noen sekunder før jeg tar han i hånden og godtar utfordringen. med en gang jeg har godtatt angrer jeg.

"i morgen skal jeg være med han, og på mandag skal du være med han" sier Adrian

"er det ikke skole på mandag?" spør jeg

"nei, det er ferie" sier Brandon

"ok" svarer jeg


jeg har tenkt resten av dagen på og tenke ut hva jeg skal gjøre for og vinne,jeg har ingen ide om hva Brandon liker og gjøre.

jeg bestemmer meg for og ringe en av de i gjengen dems, jeg undrer lenge på hvem jeg skal ringe, etter en stund bestemmer jeg meg for og ringe Antonio.

"hellu, det er Rachel" sier jeg når han tar telefonen

"halla" sier han tilbake

"jeg trenger litt hjelp fra deg" sier jeg og håper han sier ja

"åh?" spør han

"jeg og Adrian har en konkurranse pågang..." sier jeg

"kan du møte meg hjemme hos meg om 30 minutter?" spør han

"jepp" svarer jeg. den neste uka ser plutselig veldig mye lysere ut for min del, hah, jeg skal vinne..

"jeg sender deg adressen på melding" sier han før han legger på.

jeg går inn på meldinger og ser at han har sendt adressen, det tar bare 20 min og gå herfra, jeg smiler lurt for meg selv før jeg går ned.


"klar til og tape?" spør Adrian, han sitter nede i sofaen og er på telefonen.

"jeg skal vinne hele dritten" svarer jeg og går ut i gangen.

"hvor skal du?" spør Adrian og kommer etter meg

"bare en tur ut" svarer jeg og smiler fornøyd til meg selv, jeg tar fort på meg sko og jakke.


jeg ringer på, i andre enden hører jeg at noen kommer mot døren, jeg blir alltid litt nervøs når jeg ringer på dører, merkelig.

"hei" sier Antonio når han åpner

"hei" svarer jeg, han trer litt til siden så jeg får gå inn. jeg går inn, henger fra meg jakka og tar av meg skoene. Antonio går først, jeg føler etter han til et rom som må være stuen.

rommet er passe stort, det er en grå sofa, hvit bort og en tv der. vi setter oss i sofaen.

"hva trenger du hjelp med?" spør han

"hva liker Brandon og gjøre?" spør jeg. først ser han litt overrasket på meg men så... virker det som han tenker ett eller annet.

"skal dere på date?" spør han og gliser.

"hæ? date? nei!" svarer jeg fort

"jeg og Adrian skal være med han i en dag hver også skal Brandon bestemme hvem han likte best og være med" forklarer jeg. først begynner han bare og le, før han tenker seg om litt.

"han liker action, fart, utfordringer og fare" sier Antonio etter en stund med tenking.

"fare?" spør jeg og ser rart på han, hvem liker fare?

"finn på noe kreativt, ellers kommer Adrian til og vinne" svarer han og blunker til meg.

"hva ville du gjort med han?" spør jeg, jeg har ingen fantasi så dette kan bli vanskelig, veldig vanskelig.

"først ville jeg kjørt i 100 og helvete til mc'ern, så ville jeg dratt han med på en bar og drikket oss drita og etter det ville jeg funnet 2 damer så vi kunne kline med" svarer han og nikker fornøyd.

"dere har vell ikke gjort det?" spør jeg og ser overrasket på han

"bare noen få ganger" svarer han

"hm, jeg trodde dere var sånne snille gutter med dårlige karakterer" svarer jeg og ler litt

"dårlige karakterer har vi, men vi er ikke så snille, hadde du vært med oss 1 uke hadde du sett hvor mye rart vi gjør som ingen vet om" svarer han, han ser litt opp. det ser ut som han tenker tilbake på hva de har gjort.

"okey, da skal jeg finne på noe farlig" svarer jeg og begynner og tenke.

"ikke ta han med inn i spøkelseshus da, det er for feiginger" sier han

"jeg hadde ikke tenkt til det" svarer jeg. nå kan jeg krysse det av lista..


"Snakker om solen" sier Antonio og ser ned på telefonen sin. Jeg ser på telefonen at Adrian ringer han.

"Halla" sier han inn i telefonen
"Skjer" spør Adrian, jeg gir tegn til han at han ikke skal si at jeg er her.

"Ser på TV" sier han, jeg puster lettet ut
Adrian begynner og forteller om konkurransen og sier at hvis jeg skulle spørre om hva Brandon liker at han ikke skal si noe, to late.

~~~~~~~~~~

Hei, jeg skal prøve og bli flinkere på og publisere oftere. Men fantasien min har blitt litt svekket i det siste.
Hva skal dere gjøre i sommer?


I need youWhere stories live. Discover now