Kapitola 24.

50 9 5
                                    

Kapky deště dopadaly na okno v ložnici a Oliver je sledoval jak stékají dolů. Jeho hlava bolela. Nic si s ní neudělal, nikde se neudeřil. Jednoduše moc přemýšlel. O špatných věcech.

Zatímco Nick jel do města nakoupit a socializovat se, on zůstal doma s tím, že pohlídá Garyho. Ono ani nebylo co hlídat. Nebyla žádná možnost, jak ze sklepa utéct, ale v jejich situaci se hodil pár očí navíc.

Mysl zžíraly chmurné představy temné minulosti a neveselé budoucnosti, která mohla přijít. Dokonce už ťukala na dveře a drala se otvorem na dopisy do jejich života. Smrt, možná dvě, vězení a spousta smutku. Hlavně pro ně. Ostatní budou šťastní, to věděl moc dobře.

„Vrah, vrah, vrah," říkal si potichu pro sebe a v rukou držel žiletku, se kterou se předtím snažil Gary utéct. Kde byly ty doby, kdy by si s takovou věcí nelámal hlavu. Vyčistil by si ji procházkou v zahradě a ucelil myšlenky. Našel jednoduché, prosté řešení jeho nemilé situace. Měl by pod kontrolou svoje city a emoce.

To byl starý Oliver, který vraždil. Teď tu byl nový Oliver, který byl mnohem lidštější. Minimálně z jeho pohledu. Uměl se usmívat na svět a miloval. To byl rozdíl, hlavní rozdíl mezi starým a novým Oliverem. Jeden miloval a druhý ne.

„Ale proč by to měl být problém," promluvil najednou nahlas, když v proudu svých myšlenek zapomněl, že může ovládat ústa. Stávalo se mu to, když myslel dlouho. Rozhovory s jeho hlavy byly občas slyšet, jak zapomněl, že nemá mluvit.

Uvědomil si svou chybu a zamyslel se nad tím, co by asi řekl Nick na to, že mluví, když přemýšlí. Nejspíš něco v tom smyslu, že je to roztomilé, že mu může číst myšlenky bez superschopností.

Opět se ponořil do proudu slov a obrazů a tentokrát vstal. Nejdřív pochodoval po pokoji a potom vyšel i do zbytku baráku. Kolem pohovky a jídelního stolu potom zpět do pokoje. Tam jeden roh, druhý a opakovat celou malou okružní pochůzku znova.

Měl rád svůj nový život. Všechny jeho možnosti, klid, socializaci a možné přátele. Měl rád Nicka a jeho prapodivný humor a chování. Jeho schopnost si poradit. Měl rád ten domek, který si koupili a ve kterém se zabydleli. Ten výhled na les a samotu, která je obklopovala. Měl rád mše a kázání. Lidi, kteří na ně chodili a potom si s ním povídali o Bibli. Měl dokonce rád i tu lehkou dynamičnost, kterou do toho všeho vnesl Benediktův potomek a jeho rodina. Gary, Elis, Molly a Émile. Potkal se s nimi jen párkrát a měl je rád. Všechno měl rád.

Ale všechno nedokázalo zahnat minulost plnou krve a bolesti. Utrpení, které si uvědomoval až později, mnohem později po svých činech. Tu samotu srdce, kterou kdysi snášel. Všechny ty hlasy, které křičely v jeho hlavě. Nesnášel se za svou minulost. Kdysi mu přišla, že prostě je a už ho nijak neovlivní. To byla chyba. Hloupost. Blbost. Minulost dostihne každého a každému bude dělat problémy až do jeho smrti.

Oliver si vyčítal, že se dřív nechoval jinak. Rozumněji a mileji. Možná by teď nemusel mít ve sklepě teenagera. Ale taky možná.... nikdy by nepoznal Nicka a nikdy by neposlal špatné lidi na onen svět dřív, než by si to vyžádal osud.

Ale teď byl špatným člověkem on. Vraždil a tehdy z toho neměl výčitky. A teď? Jedna sebeobrana a mysl mu nedala spát.

„Možná to tak je lepší," zakňoural pro sebe, když procházel kolem stolu. Najednou zatnul zuby a nával vzteku ho donutil uchopit nejbližší předmět a hodit ho na stěnu. Střepy ze skleničky se roztříštily na zemi a Oliver si uvědomil, co udělal. Rychle začal střepy sbírat. Chtěl je hodit do koše, než se Nick vrátí. Nechtěl, aby někdo věděl, co se stalo.

Můj malý vrahounkuKde žijí příběhy. Začni objevovat