Vingar

244 16 9
                                    

jag såg mig omkring jag var i en skog ,plötsligt hör jag ett skrik bakom mig jag kollar bakåt medan jag börjar små spring bort från skriket ,jag ser "någonting" det var nåt som jag aldrig hade sett för som stog och ströp någon. vem var det? jag stanna upp och såg vem det var .... det var mamma! jag vakna upp det var bara en dröm. men den kändes så verklig. Jag heter Luna ,min mamma lämna mig med min pappa när jag var 4 år och pappa slog mamma varje dag . och nu så gör han det nästan varje dag med mig . Min pappa var ju alkolist och knarkade. och jag bara en vanlig ung tjej med ett antal blåmärken lite här och där . men för det mesta så sminkade jag över det . I dag skulle jag till min nya skolan det var måndag . jag vakna när klockan slog 7. Det var min födelse dag i morgon . jag gick upp klädde på mig ett par jeans shorts och ett fint linne med spetz på . Det var mitten på sommaren så det var varmt. jag gick fram till spegeln och såg på mig själv jag var väldigt nöjd med mitt utseende men jag hade fula blåmärken . Jag hade långt brunt hår som var platt , och kristall blåa ögon .jag sminka mig bara lite . Det gick snabbt och var snyggt. jag kolla på klockan den var 07:27 så jag hade inte brotom. när jag gick till köket så satt pappa vid mat bordet , han hade somnat med en öl burk i handen och låg med huvudet på bordet . jag tog en macka och gick till tv rummet. jag satte mig i soffan och satte på nåt tråkigt p gram. jag har senaste på tiden drömt konstiga drömmar om mamma och att jag flyger med ängla vingar . jag kolla på klockan och den var 08:13 så jag hade fick åka moped till skolan . Jag gick in i skolan och många blickar på mig. vad var det med mig jag vara bara en vanlig tjej väll? Det ända var väll att jag var ny . Det kommer fram en kille till mig han var rätt så söt han var den snygga killen som alla tjejer vill ha . Men varför går han till mig?

-hej är du ny jag har aldrig sett dig förut?

-ja jag är ny här. flytta precis hit .

-coolt , kan jag få ditt numer?

-nej jag känner inte dig. hur kan han fråga om mitt nummer jag är la inget om man jämför med alla andra tjejer här?

-hmm okej men det är la därför jag frågar om ditt nummer så jag kan lära känna dig

-hur? så känner jag hur mina kinder blir röda

vi säger väll bara att jag är lite magisk säger han och flinar mot mig

vist säger jag . jag går i väg och ler för mig själv

du vad är ditt namn? hör jag han ropa efter mig

-jag är heter Luna ropar jag till han .

jag kollar på mitt schema jag ska vara i sal B. jag går dit och alla kollar på mig .

ja det här är våran nya elev Luna säger läraren

jag kollar ut i klassen och ser killen som frågade mig om mit nummer . Han kollar på mig och flinar

-ja du kan väll berätta lite om dig själv?

-ja jag heter Luna wings och jag bor med min pappa och jag tycker om att sjunga .sa jag

-okej du kan gå och sätta dig. det finna en ledig plats brevid Erik .

det var samma kille som frågade mig i koridoren . Ja då vet man vad han heter tänkte jag. Jag gick och satte mig jämte och han börja stirra väldigt mycket på mig .

-ja vi dras till varandra ser det ut som .

-mm mumlar jag bara .jag käner en så konstig känsla i ryggen det stick som- det växer knivar i ryggen.

luna! säger erik och kollar chokat på mig .

vad är det?

-du blöder i ryggen.säger han .

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 25, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

VingarWhere stories live. Discover now