Yes..betul semuanya okay saja lepas tu.. Tapi yala si charen macam malas2 sudah mau layan ni..it's okay..not her faults. Semuanya berlalu seperti biasa.. Hubungan kami pun mau dekat satu tahun sudah. Walaupun hubungan jarak jauh tapi saya yakin betul si Aaron tu la cinta terakhir saya kunun. Nahh... Sampai la satu masa.... Tiba2 kami lost contact... Dia macam hilang begitu sahaja. Friendster deactive.. No pun tukar.... N xtau la mana mau Cari dia. I'm feeling lost.. Sy nda sangka Aaron sanggup buat sy begitu. Punya sakit hati sy rasa... Zuuuppp!!!...tu hati saya kena tikam pakai pisau... Ehh.. Rasa dia begitu la. Terus saya bingung2 mau nangis ka.. Mau marah.. Kecewa.. Entah la blerr terus saya ni. Padahal tahun 2007 tu saya mau spm sudah... Jadi saya kasi kuat tu hati..n fokus sama study.. Walaupun saya ni xda la rajin sangat mau study 😂. Okay pendek cerita lepas dapat result spm..umm cukup makan saja bei.. Kesian. Tapi time tu ada juga saya isi upu.. Dpt panggilan UPSI.. tapi Lambat Bh pigi check 😂 nah melepas.. Jadi saya Sambung STPM jak la. Disebabkan minat sama arts.. jadi saya pilih pigi kelas arts la. 😂 saya solo2 jak time lower6...malas mau bercinta mungkin..lagi pun tidak la sa minat siapa2. Tapi.. Jangan juga ada crush tau.. Sebab kan si crush merangkap kawan tu sudah berpunya... Jadi abaikan jak la.😂 kesian...eh ada juga yang pigi mengurat beh... Tapi belum juga sa mau sinta2😛 haha. Malas la sy cerita life as single ni... So.. Kita kasi limpas la saja.😂.*********2 years past **********
Betul la dua tahun sy menyendiri... 😆..hasil usaha gigih... Sy dapat juga masuk local University . Sini2 saja begia..😆. One time... Sy pigi jalan2 sama kawan U do 1borneo... Sy mau cari kalkulator baru... Kami pigi la di POPULAR.. Hummm... Sy nda faham kenapa patut sy terjumpa balik sama tu kusai. 😢. Sejujurnya..sy masih sayang Aaron bah sebap dia la 1st love sy kunuk. Guess what.... Rupanya hajat dia mau jadi bf Charen akhirnya tertunai. Yes! I see them together....sy pun nda faham...why?? Kenapa sy masih sakit hati ni??!! Damn it!!. Aaron time tu tengah holding hands sama Charen... Durang tengah tingu2 tu comic... N kebetulan sy pun mau cari sambungan tu comic Doremon sy.... Terus sy temelakat di lantai ah... I just can't take my eyes from them.... Buduhhhh!!!...
"oh.... Cassie... Hai" Charen bilang sambil lambai2 sy.. Time tu mata sy tingu Aaron saja ni.... Damnnn!!!...
Nasip kawan sy tiba2 datang pigi tulak kepala sy ni... Baru la sy back to reality. Sy pun apa lagi... Buka langkah seribu... Sambil tarik kawan sy keluar dari tu tempat. Sampai sana ground floor bah sy bawa dia lari 😂. Lepas tu baru sy explain apa yang terjadi... Ketawa2 lagi tu kawan sy bah silaka.humm😑. Okay... This is the first time we meet again. Kedua kalinya terjadi di 1borneo juga... But it's just me n him. I guess...how's small ni dunia kan?. That day.. Sy mau pigi settle broadband sy bah... Abis tiba2 tiada line ni... Talingung. Then, sy pigi tingu2 tu HP2 sana sebelah kedai.... N...
" Cassie?? " tiba2 ada suara pigi memanggil di belakang.... Sekali sy pusing... 😱oh!! Aaron??!!... Dia pakai jeans n kemeja biru belang2 hitam. N he is handsome as always.. 😓goshhh!!...
Sy try ni mau avoid dia.... Tapi tiba2 kena tarik pula tu tangan sy... Huhh!! Berani dia sentuh2 sy ah.. Silaka!!. Sy tarik kuuuuat2 tu tangan sy...
"hey... Cassie... Please... " Aaron bilang. Sy perasan tu pekerja2 sana kedai meningu2 kami ni.. Bikin malu oh..
"come with me " Aaron bilang lagi sambil tarik sy masuk dalam tu kedai n ada office2 kicil sana.. Terus dia tarik sy masuk dalam. Clack!!... Dia kuncii??? 😱.
"what do u want Aaron??!! " sy bilang marah.
" I'm.... I'm sorry.... Cassie.... I'm sorry for everything.... " tiba2 suara Aaron berubah jadi sedih ni.
Hampir sy tercekik air liur dengar tu ayat dia..., segala perasaan dua tahun lepas datang balik.... Sampai sesak nafas sy rasa. Air mata sy pelan2 mula mengalir di pipi... How come I love this man so much??.. It's too painful... I hate him... But I missed him so much.... God!!!.... Let me desepear right now... 😭. Yes!! I missed him.. Sy rindu betul sama ni kusai....
YOU ARE READING
"MIRACLE "
Short Story"..there's always be a miracle in life... " Cassie Olivea... Student University yang terpaksa merahsiakan kandungan terpaksa membawa diri di negara orang, hasil bantuan dari sahabat baik.. maka segalanya bejalan lancar. mempertemukan dia kepada aunt...