Ik word wakker door Mason die onder me beweegt. "Babe, niet bewegen. Ik wil nog slapen." "Star, ik moet echt opstaan. We moeten naar de les en ik moet eerst nog naar mijn kamer om propere kleren aan te trekken." legt hij me uit.
Ik ga verliggen en laat hem uit bed gaan. Hij doet zijn kleren van gisteren weer aan en neemt zijn telefoon. "Ik zie je wel bij het ontbijt." zegt hij voordat hij de deur uitloopt. Ik frons even door zijn afstandelijkheid.
Ik stap ook uit mijn bed en met het deken rond mijn lichaam ga ik naar mijn kleerkast. Vandaag is de keuze snel gemaakt. Ik neem een een off-shoulder shirt en een jeans rok. Ik trek de outfit aan en ga naar de badkamer.
Het is lang geleden dat ik mijn haar gekruld heb, dus dat doe ik vandaag. Ook doe ik een lichte make-up look op.
In mijn kamer doe ik nog een paar sneakers aan en loop de deur uit. Op mijn gemakje loop ik de lift in en weer uit.
Ik open de zware deur van de kantine en iedereen kijkt me aan. Ik kijk verward om me heen, maar ga gewoon bij mijn vrienden zitten. "Waarom kijken jullie zo?" vraag ik doelend op hun medelevende blikken.
"Weet ze het nog niet?" vraagt Jeroen aan Kevin. "Wat weet ik nog niet?" vraag ik weer. "Mason... Hij heeft iets naar heel de school gestuurd." zegt Brian. Ik kijk hun vragend aan.
"Het is een filmpje waarin jullie seks hebben." gaat Noah verder. "Hij heeft wat?!" Dus ik had het fout hij heeft me gebruikt. Net zoals James en Nathan. Gefrustreerd haal ik een hand door mijn haar.
"Wist je dat hij het filmde?" vraagt Zack. "Tuurlijk wist ik niet dat hij het filmde. Ik zou nooit willen dat hij een sekstape zou maken." zeg ik kwaad.
Boos, teleurgesteld en verdrietig loop ik de kantine weer uit. Ik ga met de trap naar de derde verdieping en ga naar Masons kamer.
"Starlett." zegt Louis medelevend. "Waar is hij?" vraag ik woedend. Er loopt een traan over mijn wang, maar die veeg ik snel weg. Louis gaat aan de kant en dan zie ik dat Sam Mace een preek aan het geven is.
"Hoe kun dat nu doen. Gewoon voor populariteit!" schreeuwt Sam kwaad. "Besef je even dat wij nu waarschijnlijk ook een vriendin kwijt zijn." brengt Lucas er bij in. "Jullie zijn helemaal geen vriendin kwijt." zeg ik luid en duidelijk.
Alle drie de blikken zijn op mij gericht. Lucas en Sam kijken me verontschuldigend aan. Zij kunnen hier toch helemaal niks aan doen. Mason daarentegen kijkt me grijnzend aan.
"*ssh*le! Hoe kun je? Ik vond je werkelijk leuk en dan gebruik je me zo."
Zijn grijns word nog groter.
"Hiermee kom je niet weg." Met die woorden loop ik de deur uit.
Onderweg naar de directeur word ik wijzend en fluisterend nagestaard. Ik word uitgescholden als slet en hoer. Ik loop gewoon door. Mijn gevoelens heb ik nu even nagestaard. Hiervoor gaat hij boeten. Ik ga er voor zorgen dat hij word geschorst. Mijn ouders gaan hem niet willen aanklagen omdat te veel mensen het dan te weten komen.
Ik klop op de deur, waar ik veel te vaak kom. Zonder te wachten op antwoord loop ik het bureau binnen. "Starlett? Wat kom je doen?" vraagt de directeur. "Meneer het is verschrikkelijk." De tranen vloeien over mijn wangen. Dit is hoe ik mijn dagen doorbreng, huilend, meestal door de nachtmerries maar deze keer niet. Nee, deze keer is het van schaamte.
"Wat is er gebeurd?" vraagt hij bezorgd. "H-hij h-heeft een filmpje g-gemaakt." zeg ik stotterend. "Wie heeft er een filmpje gemaakt en wat voor filmpje?" vraagt hij. "Mason, eentje waarin we met elkaar naar bed gaan." zeg ik.
"Oh, ik zal je ouders bellen. Ze hadden al eens gezegd dat ik je moest vertellen dat ze met je wouden praten over iets. Ik zal zeggen dat ze nu moeten komen. Ook zal ik er persoonlijk voor zorgen dat Mason Parker van school gestuurd word. Zulk gedrag duld ik niet op mijn school. Ga nu maar naar je kamer. Ik zal de leerkrachten inlichten dat je vandaag niet naar de les komt." zegt hij. Normaal zouden we maar twee uur les hebben vandaag, dus veel mis ik niet.
"Mag ik een paar vrienden meenemen." snik ik. "Ja, is goed. Je mag er zes bij je nemen." Ik kijk hem dankbaar aan. "Ga nu maar." Ik knik en ga snel het kantoor uit.
Ik zie dat al mijn vrienden aan de deur van de kantine staan. Met mijn gezicht omlaag naar hun toe. Yara ziet dat ik naar ze toe kom en loopt naar mij toe. Ze trekt me in een knuffel. Haar buik zie je nog niet echt maar, als ze je knuffelt voel je hem wel een beetje.
"Gaat het?" vraagt ze bezorgt. Ik schud mijn hoofd. "Wat gaat er nu gebeuren?" vraagt Jer.
"Hij wordt van school gestuurd en mijn ouders gaan nu naar school komen. Ik hoef ook niet meer naar de les te gaan. Willen er een paar van jullie bij mij blijven?" vraag ik.
Yara, Mirthe, Haley, Scott, Jer en Austin gaan samen met me naar mijn kamer.
Na een half uurtje praten en ook een beetje huilen, zijn mijn ouders er. "Starlett gaat het?" vraagt mijn moeder terwijl ze me in een knuffel trekt.
Mijn vrienden lopen de deur uit.
"Nee, mam. Ik vond hem echt leuk." zeg ik. Weer lopen er tranen over mijn wangen. "Schat toch." Normaal zijn we echt niet zo hecht, alleen als er erge dingen gebeuren.
"Ik ga even met Harold praten." zegt mijn vader. Hij laat mijn moeder en mij in elkaars armen achter.
Mijn moeder zegt troostende dingen in mijn oor.
Wanneer mijn vader terug is laat ik mijn moeder los en veeg ik mijn tranen weg. "Waar wouden jullie eigenlijk over praten?" vraag ik.
Aaron komt plots de kamer in.
"Volg ons maar." zegt mijn vader. Ik volg hun naar buiten en naar het voetbalvelden. "Wat is er?" vraag ik ongerust. "Je vader en ik gaan scheiden." zegt mijn moeder. "WAT!? Hoezo? Ik heb jullie nog nooit ruzie zien maken." zeg ik. Ze kijken me verward aan. "Lieverd, je moeder en ik maken juist heel veel ruzie. Jij was er zelfs vaak bij." zegt pap.
Hoezo weet ik dit niet? Ben ik zo'n slechte dochter? Ik voel me zo slecht nu. Ik voel weer tranen op komen maar ik weet dat ik bij hun in de buurt nu even sterk moet blijven, omdat ik daarnet al heel veel gehuild heb bij mijn moeder.
"Maar dus, we gaan scheiden en jij mag kiezen bij wie je gaat blijven." begint mijn moeder. "Als je kiest om bij mij te blijven, dan blijf je op deze school. En als je kiest om bij je moeder te blijven, dan ga je met haar naar New York verhuizen." eindigt mijn vader.
Ik denk terug aan alles wat de afgelopen maanden gebeurd is en dan weet ik het. "Sorry pap, maar ik kan echt niet op deze school blijven. Iedereen heeft het filmpje gezien, dat kan ik echt niet aan." zeg ik. "Dat snap ik lieverd." zegt mijn vader.
Ik ga dus met mijn moeder naar de andere kant van het land verhuizen. Ik zal Los Angeles en mijn vrienden missen, maar ik kan hier echt niet blijven.
"Ik ga het mijn vrienden nu vertellen." zeg ik. "Is goed. We vertrekken binnen vijf dagen, dus ik zou al beginnen te pakken." zegt mijn moeder. "Oké."
Ik geef ze beide nog een knuffel en loop naar de kamer van Gray, Jaden, Jake en Austin want ik denk dat iedereen hier is.
"Hey, iedereen." zeg ik, als ik zie dat inderdaad iedereen hier is. Ze begroeten me terug. "Ik moet jullie iets vertellen." zeg ik na een tijdje van een fijne stilte. "Ik ga verhuizen, naar New York." zeg ik zacht. "Wanneer ga je?" vraagt Haley met glazige ogen. "Ik vertrek binnen vijf dagen." zeg ik. "We ga je missen." zegt Yara. Het is echt heel stil in deze kamer. "Ik ga jullie ook missen."
JE LEEST
Jongensinternaat
Teen Fiction|FINISHED| Deel 1: De 16-jarige Starlett Michaels krijgt te horen van haar ouders dat ze naar een internaat moet. Niet zomaar een internaat, nee een jongensinternaat. Hierdoor moet ze haar beste vrienden achterlaten en een heel nieuw leven opstarten...