Tidak Akan Kubenarkan !

24 1 0
                                    


"Appa! Eomma! Kami semua pegi dulu!" Jerit Jinho dan adik- adiknya yang lain.

"Hati-hati." Ujar Sora dan Youngjin. Lega rasanya apabila semuanya berakhir.

------------------#########-----------------

"Hongseok... Kamu tak apa- apa ke?" Tanya Jinho apabila melihat adiknya itu hanya diam.

  Hongseok hanya tersenyum lalu meletakkan bunga di atas kubur orang yang selama di anggap ingin membunuhnya tetapi sebenarnya orang yang selalu cuba untuk menyelantkannya.

"Gomawo samchoon... Anii! Gomawo appa!" Ujar Hongseok lalu berlau dari situ.

"Nado gomawo Hongseok..."Ujar suatu suara tanpa didengari oleh Hongseok. Dia hanya melihat pemergian orang yang sangat dia sayangi itu.

---------------############----------------

Hongseok duduk di anjung rumahnya dan membuka sepucuk surat yang dia jumpai di atas mejanya. Dia hanya tersenyum apabila mengetahui siapa yang menulis surat tersebut.

Hongseok... Anyeong?!

Hongseok ni appa atau kamu boleh panggil pak cik...

Hongseok sesungguhnya pakcik rindu sangat dengan kamu... Kamu selalu tersenyum bila dengan pak cik....
Kamu tahu? Masa dulu pak cik tak delah suka sangat bila mak kamu lahirkan abang dan adik kamu tapi  bila kamu lahir, pakcik rasa kamu memang pengganti pakcik nanti sebab pakcik ialah api dan kamu pun api dan satu- satunya yang memiliki kuasa api di antara adik beradik kamu...

Tapi pakcik pun tahu itu bermakna kamu juga akan sentiasa diburu macam pakcik...
Pakcik sentiasa risaukan kamu. Pakcik takut kalau suatu hari nanti kamu akan dibunuh oleh kuasa jahat...

Disebabkan pakcik culik kamu dan paksa kamu minum darah pakcik supaya kuasa jahat takkan dapat mengecam kamu... Dan masa tulah kita terpisah...

Hongseok walaupun masa kamu baca surat ni dan pakcik di sisi kamu... pakcik nak kamu tahu yang kamu bertuah sebab kamu ada sebuah keluarga yang amat menyayangi kamu Hongseok...

Dan pakcik nak kamu tahu yang pakcik akan sentiasa ada disisi kamu dan akan sentiasa menyayangi kamu....

                  
Buat anak yang kusayangi...

                     Daripada pakcik...

"Terima kasih pakcik sebab sudi selamatkan saya... Hongseok akan sentiasa sayangkan appa..." Ujar Hongseok lalu meletakkan surat itu ke dalam peti harta karunnya.

"Hongseok!!! Cepatlah!!! Appa dan yang lain tengah tunggu awak untuk makan!!!" Jerit E' Dawn apabila melihat kembarnya itu hanya duduk di lantai.

"Yalah saya datanglah ni!" Ujar Hongseok lalu turun ke bawah untuk makan bersama keluarganya.

Tak semestinya kebahagiaan tak dapat dikecapi!
           Berusahalah untuk mendapatkannya!!!

                          Tamat

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 30, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Tidak Akan Kubenarkan !Where stories live. Discover now