16.Bölüm-Uzun zaman oldu...

225 12 4
                                    

Onun ne işi vardı burda?Nerdeyse iki yıldır onunla görüşmüyordum ve bugün aniden karşıma çıkmış hala adını bilmediğim bu çocuğa kötü kötü bakıyordu..

Kate teyzemin burda ne işi vardı? Onu en son iki yıl önce görmüştüm..Aslında herşey gayet güzeldi.kate teyzeme bayılırım zaten..Tam kafa dengi biridir..Onunla her zaman sanki yaşıtmıız gibi konuşur onunla dertleşirdim..Ve bu ailede beni tam anlamıyla anlayan tek kişidir o..

Ama herşey iki yıl önce sanki planlanmış gibi bozuldu..Teyzem aniden Fransa'ya gitmeye karar verdi..Sonra öğrendik ki  teyzem orda tanıştığı biri ile evlenmişti..

Ama asıl garip olan teyzemin haber vermeden gidip evlenmesi değildi.Tamam bu iyi bir davranış değildi ailesine haber vermesi gerekiyordu ama beni en çok korkutan dedemin teyzeme evlatlıktan reddedecek kadar kızmasıydı.

Sanki teyzem çok kötü birşey yapmıştı..ama dedem asla onu affetmemiş aksine o gittikten sonra bir daha onun adını ağzına bile almamıştı..dolayısıyla bu durumda beni epey kötü etkilemişti..

Sizi tam anlamıyla anlayan tek kişinin hayatınızdan çıkması gerçkten çok büyük bir acı veriyordu..Tahmin ettiğinizden çok daha fazla..

Ama o gittikten sonra ben onunla olan bağımı koparmamıştım aksine bu bizi daha çok birbirimize çekmişti..Bana eşi ile olan fotoğraflarını atardı bende kendi fotoğraflarımı ve sürekli konuşurduk..

Ama asıl merak konularımdan biri de annem'di.Annem teyzem gittikten sonra bir defa bile onu aramamıştı..Hiç kardeşinin nerde ya da ne yaptığını merak etmemişti..

Ya da hala ölü mü sağ mı olup olmadığını bile merak etmemişti..Onunla bu konuda çok tartışmışlığımız olmuştu..

Şimdi Kate teyzem burda ne arıyordu?Neden gelmişti?

O fransa'ya gittikten sonra dedem onunla olan tüm maddi ilişkilerinide kesmişti bu yüzden teyzem bir şirkette çalışmaya başlamıştı yani ben öyle biliyordum..

Artık kime güvenip güvenmemem gerektiğini bilmiyordum..İki yıl öncesine kadar olsa Kate teyzeme rahatlıkla güvenebilirdim ama şimdi içimdeki ses ona bile güvenmemem gerektiğini söylüyordu..Acaba ona güvenmeli miydim?

Şimdi koşup boynuna sarılasım vardı ne kadar zaman geçmiş olursa olsun onu çok özlemiştim..

Ailenin çoğu üyesi gibi oda renkli gözlüydü ama onun gözleri koyu bir elaydı ve saçlarıda batmaya gün tutmuş güneşin son anda oluşturduğu sarıyı andırıyordu..

Kesinlikle ona bayılıyordum..

Ben teyzem ile aklıma gelenleri düşünüyorken adını bilmediğim çocuğun gitmiş olduğunu yeni fark ediyorum..

Teyzeme döndüğümde aramızda sadece bir-iki adım olduğunu farkettim ve o adımlarıda kapattım ..kendimi beni her zaman anlayan ve araya mesafeler dahi girsede beni anlamaya devam eden tek kişinin kollarına bıraktım..

"Sakin ol boğacaksın yoksa beni" dedi teyzem ve bende hemen boynuna sıkı sıkıya doladığım kollarımı biraz gevşettim..

"uzun zaman oldu " dedim sadece gerçekten uzun zaman olmuştu..

Beraber banka oturduk ve konuşmaya başladık..

"Ah,deniz seni ne kadar özlediğimi bir bilsen" dedi teyzem saçlarımı okşarken..

"Bende seni çok özledim ama eşin nerde? yoksa oda mı seninle geldi?" dedi heyecanla eşini çok merak ediyordum..

Fotoğraflarını görmüştüm ama gerçekte nasıl göründüğünü daha çok merak ediyordum..

"Hayır,deniz biz boşandık" dedi teyzem her zamanki sabit sesi ile..

"Ne? Neden boşandınız?" gerçekten çok şaşırmıştım..

"Anlaşamadığımızı fark ettik ve bizde ayrıldık" dedi çok basit birşeymiş gibi.Aslında bu olaya çokta şaşmamak gerek..Çünkü teyzem gerçekten tam bir manyaktı..Ne yapacağını belli olmazdı..Ama üzülmüştüm açıkcası..

"Geldiğini dedem ve annemler biliyor mu?" dedim biraz çekinerek..

"Evet,canım biliyorlar" dedim kollarını bana dolayarak..

"Peki neden geldin teyze?" dedim işte bunu çok merak ediyordum..

"Ne o yoksa beni hemen postalamak mı istiyorsun?Ne çabuk sıkıldın ya benden?" dedi dudaklarını büzerken tatlı tatlı teyzem..

"Olur mu öyle şey..ben sadece sen giderken söylediklerin aklıma geldi" dedim masum görünmeye çalışarak..

Çünkü Kate teyzem giderken bir daha gelmek istemediğini haykırarak söylüyordu resmen..

"Biliyorum tatlım ama sanırım uzun zaman burda kalmayı düşünüyorum.Burda kalacağım ve bazı işlerim var burda" dedi kalmasına çok sevinmiştim..

"Sen o çocuğu tanıyor muydun?" diye sordu teyzem sorgulama yapan polisler gibi..

"Hayır onu tanımıyordum" dedim kısacası..Ama o birşeyler olduğunu anlamıştı ,o her zaman anlardı..

"Hadi anlat" dedi anlamıştı..Ona başımdan geçen tüm olayları anlatıp anlatmamak arasında kalmıştım ama beni anlayan ve güvenebildiğim tek kişiye içimi elbette dökecektim..

Ona herşeyi anlattım çocuğun boğazına sarılmamı dahil..O ise sadece dinledi..Birşeyler söylemesini bekliyorum..

"Kate ne olduğunu biliyor musun? Bu içimdeki hissin nerden geldiğini?Ben çok endişeleniyorum" dedim itiraf ederek..Gerçekten artık kendimden korkmaya başlamıştım..Artık gerçekten sağı solu belli olmayan tiplere dönmüştüm..

"Hadi gidelim,annenler şimdi gelmiştir" dedi ve ayağa kalktı..Birşey demedim çünkü ne yapmaya çalıştığını anlıyordum..O bu hislerin nerden geldiğini biliyordu sadece şimdilik beni oyalıyordu..

Hem ben annemleri tamamen unutmuştum..Bu yaşadıklarım o kadar ağır bir yük olmuştuki omuzlarımda..Şimdi ise bir yük daha yüklenmek üzereydi..

Teyzem ile beraber eve doğru yürümeye başladık..Ona bazen Kate diye sesleniyordum ve o bunu daha iyi buluyordu..Yol boyunca Fransa'daki hayatını konuştuk ama dalgın olduğu aklını başka birşeyin kurcaladığını fark etmemek için kör olmak gerekirdi resmen..

Evin önüne geldiğimizde beraber içeriye girdik ama Kate içeriye girerken tereddüt etmişti..Hala bazı şeyleri oturtmaya çalışıyordu kendi kafasında..

İçeriye girdiğimizde annem ile babam koltukta oturmuş bizi bekliyorlardı...

Ama biri daha vardı içeride benim sonradan fark ettiğim ve Kate'in bembeyaz kesilmesine neden olan biri....

(Multimedyada ki Kate iyi okumalar :) )

BaşıboşHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin