Rindu Ali (bahagian 2)

2.3K 55 6
                                    

Asalammualaaikum.daniel nak sambung bab Rindu Ali.ok beseronok lah semua.

Seminggu kemudian.

Alicia masih lagi menunggu Ali pada tengah malam.tetapi masih lagi Ali belom balik.

Tiba-tiba elektrik di rumah Ali terpadam Alicia terkejut dan melatah."opocot mak kau hijau"melatah Alicia.

Alicia cuba untuk mencari kotak ibu elektrik.(daniel lupalah name kotak karen tu)tetapi sayang nya malang tak berbaue.kerana Alicia tak sengaja tersepak vekium.

Kemudian Alicia mengerang kesakitan."aduh,sakit nya kaki aku".tiba-tiba ade seseorang memegang kaki Alicia.

Alicia terkejut lalu Alicia bertanya."siapa kau macam mana kau boleh masuk rumah aku?"tanya Alicia kepada orang itu.

Orang itu pun menjawab."Alicia,ni aku lah suami kau Ali"kata orang itu.tiba-tiba suasana sudah kembali terang.

Alicia bertanya kepada Ali."abang macam mana abang boleh masuk.sayang tak bukak pun pintu belakang?"tanya Alicia hairan.macam mana lah si Ali yang lembap tu boleh masuk rumah.

"Nilah abang nak cerita ni"

Pata balik masa bermula.

Semase Ali nak masuk rumah."aku nak masuk ke atau nak buat kejutan"kata Ali dalam hati.kemudian terlalu idea yang bernas.kemudian Ali melak sana kan idea itu.

Ali masuk ikut pintu depan.Ali ternampak Alicia yang sedang menunggu Ali.Ali mencuri masuk lalu memati kan kotak bekalan elektrik utama.

Bebe rape saat kemudian.Ali terdengar suara Alicia menggerang kesakitan.Ali dengan pantas nya menuju ke Alicia.Ali boleh nampak dalam gelap kerana dia menggunakan IRIS.kemudian Ali membuka semula bekalan elektrik.

Pata balik mase tamat.

"Tulah cerita nya"kata Ali.kemudian Alicia mula memarah Ali.

"Abang ni lain kali janagan buat lagi.kesian kat Alif panas dalam bilik"kata Alicia.kemudian Alicia terfikir macam ade benda dia terlupa."Alamak,Alif!"Alicia bergeges ke bilik untuk mendapat kan Alif.Ali punturut mengikut Alicia.

setibanya Alicia di bilik.Alicia mengankat Alif yang baru bagun tido itu.Ali berase bersalah kerana telah menggangu Alif tido.

kemudian Ali mengambil Alif dari Alicia.Ali mencium anak nya yang baru bagun tido itu."Alicia,abang mintak maaf sebab dah kejut kan Alif tido."kata Ali dengan nadar bersalah.Ali sebenar nya nak begurau je dengan Alicia."ok sayang maaf kan abang,lain kali jangan buat lagi tau"kata Alicia.

kemudian mereka bertiga pon tido bersama.

BERSAMBUNG...

hai macam mana gan cita daniel ok tak.maaf lah sebab dah lame tak updet sebab fon daniel dah hilang sebab kena curi.sebab tulah daniel lambat updet tu.tq kepada pembaca novel ejen ali dam ejen alicia.kalau dah baca like dan komen.bye.

Ejen Ali Dan Ejen Alicia KahwinWhere stories live. Discover now