"İnsanlar olası bir 3. Dünya Savaşı için yeni tedbirler almaya başlamıştır. Uzayda koloni kurmak için araştırmalar başlatılmış, silahlanmaya hız verilmiş ve bloklaşmalar olmuştur. Bununla birlikte bazı bilim insanları savaştan sonraki yıkımı düzeltmeleri ve insanlığın gelişiminin hızının kesilmemesi için savaştan sonra çözülmek şartıyla dondurulmuştur."
Prof. Dr. Tony Brown da bu önemli bilim insanları arasında yer almaktaydı. Şaşırtan IQ seviyesi onun genç yaşta bir bilim insanı olmasına olanak sağlamış, beraberinde "Dünya'nın en genç dahisi" unvanını da ona takdim etmişti. Meslektaşlarından 10-15 yaş, bazılarından ise 20-25 yaş kadar gençti. Hükûmet en iyi 100 profesörü seçmiş ve hazırlanmaları için beş gün kadar süre vermişti. Dr. Brown, ilk günden gerekli olacak tüm eşyalarını almış, sonraki günlerde ihtiyacı olmayan fakat manevi değeri olan eşyalarla beraber sevdiği eşyalarıyla kitaplarını almıştı. Bolca boş defter ve kağıt almış, üç günde hazırlığını bitirmişti. Beşinci günün şafağında insanlar sevdikleriyle vedalaşmış, onları bekleyen camdan kabinlerin içine girmişlerdi.
Sirojenik dondurucu madde onların hücrelerini zarar vermeyecek şekilde donduracak, hücrelerin yaşamsal faaliyetlerini yavaşlatarak 100 yıl geçince sadece 1 yaş kadar büyümüş olmalarını sağlayacaktı. İlk sırada Dr. Brown vardı. Vücuduna enjekte edilen sıvı onu ilk başta sarsmış, soğukla beraber sinirlerini uyuşturmuştu. Tamamen donduktan sonra yüzüne bir oksijen maskesi takılmış ve üzeri aynı sıvıyla doldurulmuştu. Diğer 99 insan da bu işlemi geçirdikten sonra hepsi büyük bir mekiğe bindirilmiş, Ay'a fırlatılmıştı. Savaş 8 yıl sürmüş, Dünya mahvolmuştu. Savaştan sonra geçen yüz bin yıl içerisinde buzullar erimiş, bitkiler ve hayvanlar yok olmuştu. Fakat kalan insanların azmiyle teknoloji hadsafhaya çıkarılmış ve büyük bir ilerleme kaydedilmişti. Tüm Dünya'da tek bir devlet kurulmuştu. İnsanlar yapay organlarla oluşturulmuş, süper bir yapay zekaya sahip olan robotlar insanların yeni sadık dostları olmuştu. Tarih, donmuş vaziyetteki 100 değerli bilim insanıyla beraber unutulmuştu.
Seria Yılı, Gün 87. Resmi Devlet Notları. Bölüm 92, sayfa 27.
Saat 14.26
En yakınımızdaki gök cismi olan Ay'da geçmişi uzun zaman önceye dayanan bir cisim fark edilmiştir. İçinde yaşam formlarının olması sebebi ile arama-kurtarma timlerimiz harekete geçmiş, cismi yeryüzüne indirmek için operasyon başlatmışlardır. Hükûmet canlı organizmaların tehlikeli olabileceği ihtimaline karşılık olarak robotları bilgilendirmiş, sahiplerini dışarı çıkarmamalarını söylemiştir.-John- Ee8
"Tanımlanamayan cisim büyük bir sarsıntıyla kalkışa geçirilmiş ve gezegenin yörüngesine ateşlenmiştir. Fakat insanlarımız bu eski teknolojiden anlamadıkları için kontrolü kaybetmiş, cismi uçan şehirlerin aşağısındaki çöle zorlukla indirmişlerdir. Sarsılmayla ve aniden yükselen basınçla kırılan cam tüplerden doğru bir şekilde çıkamayanlar ani kalp durması ve onu takip eden ölümle hayatlarını kaybetmişlerdir. 9 kişi olması gerektiği gibi uyandırılmış, 51 kişi ölmüş, 40 kişi uyandırılmadan önce bedenlerine bakılmış, oksijen maskesinin çalışmadığı tespit edilince onarım için hastanelere nakledilmiştir. Haber tüm Dünya'da yankı yapmış, insanlar antik çağ olarak tanımladıkları zamandan gelen atalarını görmek için hükûmetin çöle iniş izni tanımasını beklemektedir."
Tony uyanan 8 arkadaşına bakmış, ölenlere ve uyandırılamayanlara dua etmişti. 9 doktor, etraflarındaki insanlara tarih hakkında bildikleri her şeyi anlatmış, onlardan da bildikleri her şeyi öğrenmişti. Hurdaya dönen mekiğin tek sağlam parçası kargo bölümüydü. Doktorlara eşyaları verildi ve devletin merkezi sitelerinden birer konut seçme hakkı tanındı. Vücutları tıpkı diğerleri gibi birkaç ameliyattan sonra yapaylaştırıldı ve yeni jenerasyona ait gelenekler anlatıldı. "Günümüz geleneklerini aynen sürdürmüşler." Diye düşündü Tony. Bilgiler sanal beynine yüklenerek ona yeni dünyaya ait her şeyi öğretmişti. İnsanlar gerçek yemek yemiyorlardı. Sanal marketlerden alınan yiyecekleri sanal olarak tadıyorlardı. Yapay mide sözde besini aldığında tokluk hissi yaratıyordu. Tüm insanlar aynı giyiniyordu. Kahverengi kadifeden yapılmış pantolon ve aynı onun gibi bir tişört. Çocuk sahibi olmak için insanlar fiziksel temasa girmiyor, Genetik Bakanlığı'ndan istedikleri özellikte fetüsler yaratıyorlardı. Tony hayalindeki geleceğe kavuşmuştu. Sorunun olmadığı, basit, gelişmiş, eski rezil insanların olduşturduğu hatalardan arınmış yepyeni bir Dünya. Aynaya baktı. 21-22 yaşlarında olmalıydı. Yasalar gereği sakallarını kesmiş, saçlarını kısaltmıştı. Aradan geçen o kadar yıldan sonra ilk kez bir yatağa girmiş ve üşütmeden uyumuştu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Geçmişten Gelen
Science Fictionİnsanlar olası bir 3. Dünya Savaşı için yeni tedbirler almaya başlamıştır. Uzayda koloni kurmak için araştırmalar başlatılmış, silahlanmaya hız verilmiş ve bloklaşmalar olmuştur. Bununla birlikte bazı bilim insanları savaştan sonraki yıkımı düzeltme...